|
|
Katalog Anna Ściblak, 2010-06-09 Łaskarzew Różne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01. XII. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami). Anna Ściblak – nauczyciel wspomagający Zespół Szkół Nr 2 w Garwolinie Czas trwania stażu: 9 miesięcy (01.09.2009r. – 31.05.2010r.) Opiekun stażu: mgr Ewa Chojecka CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Strefa organizacyjna Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizacji szkoły oraz obowiązującą dokumentacją 1. Analiza dokumentacji: - Statutu szkoły -programem dydaktyczno-wychowawczym -wewnątrzszkolnym systemem oceniania 2. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji szkolnej (np. dziennik lekcyjny, dziennik zajęć specjalistycznych, arkuszy ocen. 3.Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. 4. Udział w szkoleniu BHP Na bieżąco Potwierdzenie opiekuna stażu Notatki Lista obecności Zaświadczenie 2 Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie). IX 2009 Plan rozwoju zawodowego 3 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Zawarcie kontraktu pomiędzy stażystą a opiekunem stażu. IX 2009 Kontrakt zawodowy 4 Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów. Na bieżąco Zgromadzona dokumentacja 5 Przygotowanie projektu sprawozdania Analiza realizacji planu rozwoju zawodowego. Koniec stażu Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Strefa osobista Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 Poszerzanie wiedzy i kwalifikacji zawodowych Uczestnictwo w radach pedagogicznych, wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, szkoleniach, warsztatach, kursach na terenie szkoły i poza nią. Na bieżąco Zaświadczenia 2 Samodzielne studiowanie literatury Samodzielna lektura literatury pedagogicznej. Na bieżąco Spis lektur Notatki 3 Rozwijanie umiejętności interpersonalnych Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami. Na bieżąco Kontakty interpersonalne z uczniami, rodzicami i gronem pedagogicznym 4 Analiza i samoocena swojej pracy Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych Na bieżąco Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy Strefa dydaktyczna Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 Doskonalenie multimedialnych technik pracy 1.Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego. 2.Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. 3.Przygotowanie materiałów na zajęcia i konspektów z wykorzystaniem komputera. Na bieżąco Teczka stażysty Płyta CD z zapisem elektronicznym 2 Doskonalenie warsztatu i metod pracy Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Na bieżąco Zaświadczenia Potwierdzenie dyrektora 3 Działania dydaktyczne wynikające z planu działania szkoły Działalność koła hafciarskiego. Na bieżąco Sprawozdanie 4 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 1.Obserwacja według wcześniej określonych zasad. 2.Omawianie obserwowanych zajęć z prowadzącym je. Okres stażu – raz w miesiącu Konspekty 5 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora 1.Opracowanie konspektów zajęć. 2.Omawianie przeprowadzonych zajęć z obserwującym je. Okres stażu – raz w miesiącu Wnioski i uwagi do realizacji 6 Dokumentacja własnych działań pedagogicznych Gromadzenie dokumentacji. Na bieżąco Karty pracy uczniów Pomoce dydaktyczne Strefa opiekuńczo – wychowawcza Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 Zapoznanie się z planem wychowawczo-dydaktycznym szkoły Analiza planu wychowawczo-dydaktycznego. IX 2009 Potwierdzenie opiekuna stażu Notatki 2 Opieka wychowawcza podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 1.Podejmowanie problemów dzieci oraz pomoc w ich rozwiązywaniu. 2.Współpraca z nauczycielami poszczególnych przedmiotów. 3.Współpraca z pielęgniarką szkolną. Na bieżąco Stosowne wpisy w zeszytach do korespondencji. Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej. Potwierdzenie nauczycieli. 3 Realizacja procesu wychowawczego w zakresie integracji klasy 1.Współpraca z wychowawcą klasy, innymi nauczycielami, rodzicami. 2.Planowanie i organizowanie imprez klasowych, wycieczek. 3.Praca w Zespole do Spraw Integracji. Na bieżąco Plan wychowawcy klasy Karty wycieczek Potwierdzenie przewodniczącej Zespołu do Spraw Integracji 4 Poznanie sytuacji uczniów 1.Analiza akt osobowych uczniów. 2.Współpraca z wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym. 3.Kontakty z rodzicami: - rozmowy indywidualne - udział w zebraniach rodziców. Na bieżąco Notatki Potwierdzenie pedagoga lub wychowawcy Zeszyt do korespondencji 5 Praca z uczniem wymagającym dostosowań edukacyjnych lub indywidualnego toku nauczania 1.Analiza potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów. 2.Współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcą klasy, nauczycielami poszczególnych przedmiotów oraz rodzicami. 3. Opracowanie dostosowań edukacyjnych. 4.Opracowanie indywidualnego programu nauczania. Na bieżąco Opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznej Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Dostosowania edukacyjne Indywidualny program nauczania 6 Współpraca z Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną w Garwolinie Kierowanie do poradni uczniów z trudnościami w nauce lub z zaburzeniami w zachowaniu. Według potrzeb Notatki służbowe Opinie z poradni Podpis opiekuna stażu Podpis nauczyciela stażysty Zatwierdzam do realizacji Wyświetleń: 2317
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |