Katalog

Aneta Patucha - Błaszkiewicz, 2010-06-07
Jaworzno

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY


I. Dane osobowe:
1. Imię i nazwisko: mgr Aneta Patucha Błaszkiewicz
2. Nazwa placówki: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2
3. Stanowisko: nauczyciel
4. Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym

II. Staż:
1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r.
2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2010r.

Cel główny stażu:

Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela stażysty

Cele szczegółowe stażu:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego.

Plan rozwoju zawodowego

1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust.2 pkt.1).

ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI
1.1.
- Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
- Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i

klasyfikowania.
- Notatki własne.

1.2.
- Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji.
- Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik.
- Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej.

1.3.
- Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi.
- Udział w szkoleniu, lektura obowiązkowych przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych.
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu.

1.4.
- Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
- Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. Organizacja zajęć własnych.

1.5.
- Poznawanie procedury awansu zawodowego.
- Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia.
- Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia awansu zawodowego.
1.6.
- Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu.
- Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu.
- Omówienie zasad współpracy.

1.7.
- Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły.
- Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.
- Plan Rozwoju Zawodowego.

1.8.
- Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć.
- Teczka stażysty.

1.9.
- Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi Szkoły.
- Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. -

Sprawozdanie z realizacji stażu.

1.10.
- Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.
- Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.
- Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.


2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwa realizację statutowych zadań szkoły (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z

dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust2. pkt.2).

ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI
2.1.
- Zapoznanie się z planem pracy szkoły (w zakresie zadań opiekuńczych).
- Analiza planu pracy szkoły.
- Notatki własne.

2.2.
- Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu.
- Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych oraz różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (warsztaty, kursy doskonalące). Korzystanie z zasobów

biblioteki pedagogicznej, przeglądanie portali edukacyjnych w Internecie.
- Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. Lista przeczytanych pozycji oraz odwiedzanych portali Internetowych.

2.3.
- Doskonalenie multimedialnych technik pracy.
- Publikacja w Internecie Planu Rozwoju. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wykorzystanie technologii komputerowej do prowadzenia

zajęć.
- Teczka stażysty, dyskietka z zapisem elektronicznym.

2.4.
- Włączenie się do akcji charytatywnej Samorządu Uczniowskiego.
- Przygotowanie do akcji charytatywnej.
- Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu.

2.5.
- Współorganizowanie spotkań poza lekcyjnych.
- Pomoc w przygotowaniu imprez szkolnych (uroczystości, święta, itp.)
- Potwierdzenie opiekuna stażu.


3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z

dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust. 2. pkt.3.).

ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI
3.1.
- Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów.
- Rozmowy ze szkolnym pedagogiem, wychowawcami klas.
- Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy.

3.2.
- Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków.
- Udział w szkoleniach, lektura pedagogiczna i psychologiczna, rozmowa w zespole wychowawczym.
- Zaświadczenia.


4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust.2. pkt.4.).

ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI
4.1.
- Ustalenie z opiekunem stażu terminów zajęć obserwowanych.
- Opracowanie terminów z opiekunem stażu.
- Potwierdzenie opiekuna stażu.

4.2.
- Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela.
- Obserwowanie i analizowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli pod kątem metod, toku lekcji i próby odniesienia do własnej

pracy.
- Wnioski własne z obserwacji zajęć.

4.3.
- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
- Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja.
- Scenariusze zajęć, arkusze obserwacji zajęć opiekuna stażu, wnioski i uwagi do realizacji.

4.4.
- Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności.
- Działanie autorefleksyjne. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem.
- Autorefleksja. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć.

4.5.
- Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego.
- Samoocena.
- Teczka stażysty.





Wyświetleń: 1340


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.