Katalog Jolanta Dziok - Szymczak, 2010-06-05 Rzeszów Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji języka niemieckiego dla kl. VI szkoły podstawowej. Einkäufe - Wiederholung.KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Prowadzący: mgr Jolanta Dziok - Szymczak Klasa: VI (SP) Temat: Einkäufe - Wiederholung. Czas trwania lekcji: 45 min. Pomoce dydaktyczne: ilustracje z owocami i warzywami, magnesy, kartki z wyrazami, płyta CD, podręcznik, rekwizyty do scenek: „ Im Laden”, „Wie macht man den Salat?” , karty pracy. Formy pracy: praca zbiorowa, w parach, indywidualna. Cele: • Dydaktyczny: 1) powtórzenie i utrwalenie: nazw owoców i warzyw, potraw i napojów, jednostek wagi, określania ceny, zwrotów używanych w sklepie i w przepisie na sałatkę, trybu rozkazującego 2) prezentacja scenek utrwalających poznany materiał leksykalny • Kształcący: 1) kształcenie umiejętności rozumienia tekstu mówionego 2) rozwijanie umiejętności komunikacyjnych 3) doskonalenie umiejętności budowania poprawnych gramatycznie i logicznie zdań 4) kształcenie wykorzystania wiedzy w praktyce 5) ćwiczenie poprawnej wymowy • Wychowawczy: 1) wdrażanie do pracy zespołowej 2) pozytywne wzmacnianie uczniów słabszych 3) motywowanie do aktywnego udziału w lekcji i prezentowania swoich umiejętności Przewidziany tok lekcji: • Faza organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności • Rozgrzewka językowa: 1) uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela typu: Wie geht’s? Wie ist das Wetter heute? Der Wievielte ist heute? etc. 2) wybrani uczniowie przedstawiają pantomimicznie lub graficznie określone rzeczy, zadanie klasy polega na odgadnięciu tych rzeczy i nazwaniu ich w języku niemieckim 3) uczniowie powtarzają za lektorem krótkie „łamańce językowe” • Faza główna: 1) uczniowie zapisują w zeszytach temat lekcji 2) uczniowie nazywają owoce i warzywa przedstawione na ilustracji 3) uczniowie wymieniają swoje ulubione owoce i warzywa, budując zdanie: Ich mag…. 4) uczniowie wymieniają poznane jednostki wagi 5) uczniowie określają ceny zapisane na kartkach 6) wskazany przez nauczyciela uczeń wychodzi na środek i wciela się w rolę sprzedawcy, który odpowiada na pytania dotyczące ceny wybranych produktów spożywczych 7) uczniowie wymieniają poznane potrawy i napoje 8) uczniowie budują krótkie dialogi, w których proponują sobie coś do jedzenia i picia (typu: -Ich habe Hunger. Was kann man hier essen? =Wie wär’s mit Braten? - Eine gute Idee! Ich mag Braten.) 9) uczniowie przypominają zasady tworzenia trybu rozkazującego 10) uczniowie tworzą 3 formy trybu rozkazującego dla czasowników nieregularnych podanych przez nauczyciela 11) nauczyciel pokazuje ilustracje z czynnościami – uczniowie budują tryb rozkazujący dla 2. osoby l. poj. lub 2. osoby l. mn. 12) nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie zwrotów używanych podczas robienia zakupów 13) uczniowie odgrywają przygotowane na wcześniejszych zajęciach scenki „W sklepie” 14) wybrani uczniowie prezentują przepis na sałatkę owocową lub jarzynową 15) uczniowie wykonują wybrane ćwiczenia gramatyczno – leksykalne przygotowane przez nauczyciela (pozostałe muszą wykonać jako pracę domową) – zał. 1. • Faza końcowa: 1) nauczyciel podsumowuje zajęcia, ocenia za pracę na lekcji 2) nauczyciel zadaje zadanie domowe 3) nauczyciel żegna się z klasą Zał. 1. I. Odpowiedz na pytania! 1. Wie viel kostet ein Kilo Orangen? (2, 63 €) 2. Wie viel kostet Joghurt? (0, 35 €) 3. Wie viel kostet Mineralwasser? (0, 99 €) 4. Wie viel kostet ein Pfund Äpfel? (5, 87 €) II. Utwórz 3 formy trybu rozkazującego! Verb du ihr Sie sein haben zurückkommen fahren machen werfen III. Jakich rad im udzielisz? 1. Moni hat Hunger. ………………… Teigtaschen! 2. Martin und Olaf sprechen zu schnell. ……………………… langsam! 3. Frau Müller ist zu dick.……………………………………………! 4. Eva lernt Polnisch nicht. …………………… Polnisch! 5. Herr Novak ist zu nervös. ……………………………………………! IV. Zareaguj na podane sytuacje! Powiedz, że chce ci się pić. Zaproponuj koledze coś do jedzenia. Zapytaj, czego można się tu napić. Zapytaj, ile kosztuje 1 kg cytryn. Kup 3 pocztówki i 2 bilety V. Uzupełnij dialog! - Guten Tag! Was möchten Sie? - Ich…………………………. - Was noch? - Ich………………………….. - Noch was? - Nein, danke. Das ist alles. ……………………………………? - Sie zahlen 23,56 €. - Bitte. - Haben Sie …………………………? - Ja, bitte sehr. - Danke …………………. Tschüs! Wyświetleń: 3761
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |