AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Toboła, 2010-06-03
Firlej

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem przyborów nietypowych oraz chusty animacyjnej.

- n +

Zajęcia ruchowe w klasie trzeciej


Prowadząca : mgr Elżbieta Toboła
Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna
Ilość ćwiczących:18


TEMAT: Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem przyborów nietypowych oraz chusty animacyjnej.

Zadanie główne zajęć: Kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy z przyborem nietypowym i chustą animacyjną

Zadania szczegółowe w zakresie:

1.Sprawności motorycznej:
Uczeń:
- kształtuje i rozwija podstawowe cechy motoryczne: szybkość, zwinność, spostrzegawczość, skoczność, celność rzutu,
- wzmacnia mięśnie grzbietu, ramion i nóg.

2.Umiejętności:
Uczeń potrafi:
- wykonać ćwiczenia poprawnie i w odpowiednim tempie,
- posługiwać się przyborem nietypowym,
- potrafi tworzyć nowe ruchy,
- potrafi wspólnie z grupą wykonywać zadania.
3.Wiadomości:
Uczeń :
- rozumie polecenia nauczyciela,
- rozumie wpływ ćwiczeń na postawę ciała i estetyczne poruszanie się,
- zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej,
- rozumie konieczność ochrony środowiska

4.Usamodzielniania ucznia:
Uczeń:
- przeżywa radość z uczestnictwa w zabawach,
- pamięta o zasadach bezpieczeństwa w czasie gier i zabaw, - współdziała w zespole ćwiczących.
- przestrzega zasad zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.


METODY:

-zabawowo-naśladowcza,
-zadaniowa,
- ekspresji twórczej.


FORMY PROWADZENIA ZAJĘĆ :

- indywidualna,
- w zespołach.


PRZYBORY:


- plastikowa butelka, podwójna kartka z gazety, kolorowa bibuła, chusta animacyjna, odtwarzacz CD, nagrania audio, balony.


Część wstępna:

1. Czynności organizacyjno –porządkowe : zbiórka, powitanie, podanie tematu zajęć.
2. Zabawa ,,Berek’’
3.Zabawa ruchowa ,,Brussa’’

Część główna:
1. Marsz po obwodzie sali. Rozdanie uczniom gazet w czasie marszu. Położenie gazety na głowie i bieg po obwodzie koła tak, żeby nie spadła.
2. Wysokie unoszenie kolan w czasie marszu z równoczesnym dotykaniem gazet.
3. Zatrzymanie się na obwodzie koła w małym rozkroku. Gazety w obu rękach nad głową, mocny skłon w przód połączony z wydechem powietrza i położeniem gazety na podłodze. Wyprost i głęboki wdech powietrza.
4. Klęk podparty. Gazeta na podłodze przed sobą. Ręce na gazecie. Przesuwanie gazety obszernymi ruchami w różnych kierunkach.
5. Klęk na gazecie i siady na przemian raz na prawym, raz na lewym udzie.
6. Dzieci nadal pozostają w klęku podpartym i wolno wykonują ukłon „japoński” opierając głowę na kolanach.
7. Siad prosty gazety trzymane między stopami, uginanie i prostowanie nóg.
8. W leżeniu tyłem, nogi ugięte w kolanach, gazety ułożone na klatce piersiowej, przyciąganie kolan aż do gazet.
9. Zwijanie gazety w kulki.
10.Marsz po obwodzie koła z podrzucaniem i łapaniem papierowych kul.
11. Śniegowa bitwa. Wygrywa drużyna, która ma najmniej kul.
12. Marsz po obwodzie koła. Rozdanie plastikowych butelek.
13. Bieg z butelkami po całej sali. Na gwizdek uczniowie stawiają butelki i dalej biegają. Na drugi gwizdek siadają w siadzie skrzyżnym.
14. Czworakowanie z butelką na brzuchu.
15. Przeskoki przez butelkę.
16. Skoki z butelką między nogami.
17. Taniec z butelka przy piosence .

Zabawy z chustą animacyjną.

1.,, Rybak i rybka’’- uczestnicy stoją w kręgu trzymając brzeg chusty dwie osoby, które przyjmują rolę ,,rybaka i rybki’’. Rybak wchodzi na chustę i stara się złapać pływającą w wodzie rybkę. Bawiący się falują chustą. Gdy ten złapie rybkę, następuje zmiana par.
2.Wszyscy siedzą na podłodze trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają się miejscami.
3. ,,Bilard’’- grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty .
4. ,,Złap przesyłkę’’- grupa tworzy koło, trzymając chustę, na której położona jest piłka. Wyznaczona osoba zajmuje miejsce pod chustą, wciągając ręce przez otwór. Zadaniem bawiących jest tak prowadzić piłkę, by trafiła ona do osoby pod chusta. Zabawa może być prowadzona na czas.

Część końcowa

1. Uczniowie leżą tyłem na chuście, zamykają oczy , rozluźniają mięśnie i słuchają muzyki.
2. Omówienie zajęć. Zachęcanie dzieci do wykorzystywania do przyborów nietypowych do różnych zabaw w wolnym czasie. Zwrócenie uwagi na ochronę środowiska.
3. Pożegnanie.


Uwagi prowadzącej: wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane prawą i lewą ręką, w prawą i lewą stronę. W czasie ćwiczeń należy zwracać baczną uwagę na prawidłową postawę ciała dzieci ( proste plecy, ściągnięte łopatki, głowa uniesiona na wprost ).
OPRACOWAŁA :
ELŻBIETA TOBOŁA
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8990


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.