AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kircun, 2010-06-03
Warszawa

Halina Czajka -Rutkowska
Wychowanie fizyczne, Program nauczania

Program zajęć wychowania fizycznego - "Pomponiary".

- n +

PROGRAM
FITNESS Z ELEMENTAMI TAŃCA SPORTOWEGO - „POMPONIARY”


Cele:
1. organizacyjne
- organizacja i prowadzenie grupy „Pomponiary”
- organizacja czasu wolnego młodzieży
- organizacja pokazów podczas okolicznościowych uroczystości na terenie szkoły

2. dydaktyczne
- kształtowanie sprawności fizycznej – koordynacji ruchowej, skoczności, siły, wytrzymałości, gibkości, estetyki ruchu
- kształtowanie umiejętności ruchowych niezbędnych w różnych przejawach działalności ludzkiej
- wszechstronny rozwój organizmu
- nauka i doskonalenie elementów tanecznych

3. wychowawcze
- opanowanie wiadomości i umiejętności umożliwiających samokontrolę i samoocenę oraz samodzielne podejmowanie działań w celu kształtowania sprawności motorycznej i rozwoju fizycznego
- wyposażenie ćwiczących w zasób wiedzy niezbędnej do podejmowania samodzielnych działań służących zdrowiu, prawidłowemu rozwojowi organizmu i aktywności ruchowej oraz rozbudzeniu potrzeb do czynnego uczestnictwa w różnych formach kultury fizycznej przez całe życie
- kształtowanie charakteru i pożądanych postaw w działaniu indywidualnym i zespołowym (współdziałanie i współpraca w zespole)
- ogólna poprawa samopoczucia, większe poczucie własnej wartości, mniejsza skłonność do depresji i stanów niepokoju
- umiejętność pokonywania stresu,

Metody i formy:
Formy:
- muzyczno – ruchowe: ćwiczenia rytmiczno-taneczne, ćwiczenia gimnastyczno-taneczne aerobik), ćwiczenia z przyborami – zajęcia w zespołach, itd.
- stacyjno – obwodowa (obwód ćwiczebny)
Metody: zadaniowa, ruchowej ekspresji twórczej, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła, małych obwodów ćwiczebnych, problemowa

Miejsce i czas:
Zajęcia prowadzone będą na obiektach sportowych …………… , 2 razy w tygodniu po 3 godziny. Rozpoczęcie realizacji programu przewidziane jest na …………. .

Harmonogram zajęć:
1. nabór
2. realizacja programu:
- kształtowanie sprawności fizycznej – gibkości, siły mięśni rąk, nóg i brzucha,
- bodytrainer – trening opracowany na poszczególne części ciała:
• biust, ramiona
• pośladki, uda
• brzuch, talia, biodra

- nauka i doskonalenie układów gimnastyczno – tanecznych (aerobik, hilo itd.), stretching
- nauka i doskonalenie układów muzyczno – ruchowych z przyborami,
- organizacja pokazów

Zajęcia będą odbywały się w godzinach: ………, w następujących terminach:………………………………………………………………


Przedstawiony program był napisany i zrealizowany jako „Program z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych”, przy wypełnianiu wniosku o sfinansowanie jego wdrażania niezbędne było również podanie następujących informacji:

I Uzasadnienie wyboru programu (diagnoza)

Wśród uczniów naszej szkoły obserwujemy zachowania, które mogą wywołać niekorzystne konsekwencje zdrowotne (fizyczne, psychiczne i społeczne). Z tego powodu jednym z celów programu profilaktycznego naszej szkoły jest promowanie zdrowego stylu życia. Jedną z zasad zdrowego stylu życia jest wyeliminowanie nałogów lub zapobieganie im. W tym celu należy znaleźć w swoim otoczeniu coś na tyle atrakcyjnego, co mogłoby go zastąpić. W ostatnim okresie, kiedy media promują różne formy tańca, można zaobserwować zwiększone zapotrzebowanie wśród młodzieży, na ten rodzaj aktywności. Wybierając program „Pomponiary” chcemy zaproponować jak najbardziej atrakcyjne zajęcia, w celu skierowania zainteresowania młodzieży na działania o charakterze pozytywnym.

II Cel programu i przewidywane efekty

Przedstawiany program ma na celu skierowanie zainteresowania młodzieży na działania o charakterze pozytywnym, zagospodarowanie czasu wolnego, upowszechnianie prozdrowotnych postaw, zainteresowanie nowymi formami ruchu.
Efektem zajęć ma być poprawienie i utrzymywanie sprawności fizycznej, ogólna poprawa samopoczucia, większe poczucie własnej wartości, mniejsza skłonność do depresji i stanów niepokoju, lepszy sen, a co za tym idzie efektywniejszy wypoczynek, umiejętność pokonywania stresu. Przewidujemy również pozytywne efekty wynikające z konieczności współpracy w grupie, umiejętność współdziałania oraz współodpowiedzialność za wynik końcowy pracy zespołu.

III Opis programu z podaniem miejsca i czasu.

Zajęcia będą odbywały się w II semestrze roku szkolnego 2007/2008, 2 razy w tygodniu po 3 godziny, w sali gimnastycznej i siłowni.
Program składa się z części obejmującej ćwiczenia gimnastyczne bez przyboru – bodytrainer, z przyborami (piłka, skakanka, szarfa, pompony) oraz części fitness połączonej z ćwiczeniami siłowymi.
Program jest kontynuacją zajęć muzyczno – ruchowych prowadzonych w ramach SKS-ów, rozszerzonych o ćwiczenia fitness, bodytrainer. Ma to na celu urozmaicenie dotychczasowych zajęć, a jednocześnie zainteresowanie większej grupy młodzieży.

IV Metody i formy realizacji

Zajęcia będą odbywały się w dwóch 15-20 osobowych grupach jednocześnie - jedna grupa na siłowni, druga na sali gimnastycznej. Zajęcia będą realizowane głównie za pomocą różnych form muzyczno ruchowych, które prowadzą do wszechstronnego rozwoju organizmu, wyrabiają poczucie piękna, a przede wszystkim stymulują ruch. Do tych form należą ćwiczenia rytmiczno-taneczne, ćwiczenia gimnastyczno-taneczne (aerobik), ćwiczenia z przyborami.
Nabywanie nowych umiejętności ruchowych, oraz doskonalenie wcześniej przyswojonych będzie się odbywało z wykorzystaniem metody syntetycznej, analitycznej i kombinowanej.
Spośród metod pracy zostaną wykorzystane: metoda zadaniowa (bezpośredniej celowości ruchu), metoda ruchowej ekspresji twórczej, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła, małych obwodów ćwiczebnych oraz metoda problemowa. Wybór konkretnej metody zależy od zadania, jakie na danych zajęciach będzie realizowane. W ramach zajęć prowadzonych w siłowni będą wykorzystywane głównie metody odtwórcze. Na sali gimnastycznej poza metodami odtwórczymi zastosowane będą też metody aktywizujące osobowość ucznia i metody twórcze.
W dalszych etapach pracy planujemy pokazy sceniczne, oraz udział „Pomponiar” w zawodach sportowych.

V Liczba uczestników

Uczestnikami będą dziewczęta w wieku ponadgimnazjalnym – ok. 40 osób.

VI System ewaluacji

Program będzie ewaluowany przez ankietę wypełnioną po zakończeniu programu (wyniki w sprawozdaniu) oraz poprzez uczestnictwo w zawodach i okolicznościowych imprezach szkolnych.

VII Rekomendacje i dodatkowe informacje

Program jest kontynuacją zajęć muzyczno – ruchowych prowadzonych w ramach zajęć pozalekcyjnych, rozszerzonych o ćwiczenia fitness i bodytrainer. Ma to na celu urozmaicenie dotychczasowych zajęć, a jednocześnie zainteresowanie większej grupy młodzieży.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2180


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.