Katalog

Dominika Bąbała, 2010-06-03
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Idzie marzec czarodziej… Deszczowa pogoda. Scenariusz zajęć przedszkolnych.

- n +

Temat kompleksowy: Idzie marzec czarodziej…
Temat dnia: Deszczowa pogoda


Cele :
• nazywanie i rozpoznawanie zjawisk przyrodniczych i atmosferycznych (deszcz, burza),
• poznanie praktycznych sposobów zabezpieczenia się człowieka przed deszczem,
• wyzwolenie aktywności ruchowej,
• uświadomienie dzieciom wpływu różnych czynników na przyrodę,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• ćwiczymy i wspomagamy prawidłowy rozwój mowy,

Materiały dydaktyczne – sylwety przedst.. elementy pogody (chmura, deszcz, parasol, kalosze), kartoniki w kształcie kałuży dla każdego dziecka, wycięte kropelki, papier kolorowy niebieski, słomki, sylweta parasola dla każdego z dzieci, nagrania z odgłosami burzy i wiatru, spryskiwacz do wody
Przebieg zajęć
1. Piosenka powitalna - taniec integracyjny ze słowami:
„W kole wszyscy tu stoimy każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy tak zabawa się zaczyna”, witamy się z kolegami podczas wspólnego śpiewu.
2. „Marcowa pogoda”
Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. Po odgłosach burzy nauczyciel spryskuje ich dłoń (twarz) wodą, prowadzi z nimi krótką pogawędkę na temat tego co słyszały i co czuły?

Nazywanie elementów na obrazkach:
• Parasol, chmura , krople deszczu,
• Określanie pogody (pochmurnie, deszczowo),
• Porównywanie z pogodą za oknem,
• Umieszczenie znaczka na kalendarzu pogody.
3. Zabawa ruchowa przy muzyce „ Słonko i deszcz” – z elem. ćwiczeń artykulacyjnych – kap, kap, reagujemy na muzykę szybką i wolną.
4. Zabawy badawcze „Skąd się bierze deszcz” – poznawanie zjawiska opadu deszczu, obserwowanie zjawiska parowania i skraplania wody.
5. Zabawa dydaktyczna deszczowe kropelki. Dziecko będzie układać deszczowe kropelki w trakcie mówienia przez nauczycielkę wiersza na kartonie w kształcie kałuży. Przeliczy elementy w dostępnym przez siebie zakresie.
6. Kałuże - Zabawy ruchowe przy muzyce. Cwałowanie po okręgu, na przerwę wkładanie określonej części ciała do obręczy (kałuży), kolano, pięta, łokieć itd.
7. Opowiadanie nauczycielki na podstawie D. Graj pt:. „Parasol”, poznajemy sposoby wykorzystania parasola zarówno w deszczowe jak i słoneczne dni, zachowujemy ciszę podczas słuchania opowiadania.
8. Zabawy ruchowe z parasolami – kto pierwszy pod parasol, deszczowe kropelki tańczą i skaczą na hasło :deszcz chowają się pod parasol,
9. „Kto Się schował pod parasolem” – odgadując imię schowanego dziecka ćwiczymy zdolność zapamiętywania oraz logicznego myślenia.
10. „Kolorowe parasole” – przygotowane kropelki nanosimy za pomocą słomek na sylwetę przygotowanego parasola( ćwiczymy i wspomagamy aparat mowy, dbamy o prawidłowy rozwój mowy), kleimy, ozdabiamy parasol wg własnego pomysłu, kto się schował pod parasolem? – rysujemy kredkami pastelowymi.
11. Pożegnanie przy słowach piosenki:
„W kole wszyscy tu stoimy, i za ręce się trzymamy,
Do widzenia już mówimy, tak ze sobą się żegnamy”.



Wyświetleń: 5695


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.