Katalog Dominika Bąbała, 2010-06-03 Poznań Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Idzie marzec czarodziej… Deszczowa pogoda. Scenariusz zajęć przedszkolnych.Temat kompleksowy: Idzie marzec czarodziej… Temat dnia: Deszczowa pogoda Cele : • nazywanie i rozpoznawanie zjawisk przyrodniczych i atmosferycznych (deszcz, burza), • poznanie praktycznych sposobów zabezpieczenia się człowieka przed deszczem, • wyzwolenie aktywności ruchowej, • uświadomienie dzieciom wpływu różnych czynników na przyrodę, • rozwijanie sprawności manualnej, • ćwiczymy i wspomagamy prawidłowy rozwój mowy, Materiały dydaktyczne – sylwety przedst.. elementy pogody (chmura, deszcz, parasol, kalosze), kartoniki w kształcie kałuży dla każdego dziecka, wycięte kropelki, papier kolorowy niebieski, słomki, sylweta parasola dla każdego z dzieci, nagrania z odgłosami burzy i wiatru, spryskiwacz do wody Przebieg zajęć 1. Piosenka powitalna - taniec integracyjny ze słowami: „W kole wszyscy tu stoimy każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy tak zabawa się zaczyna”, witamy się z kolegami podczas wspólnego śpiewu. 2. „Marcowa pogoda” Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. Po odgłosach burzy nauczyciel spryskuje ich dłoń (twarz) wodą, prowadzi z nimi krótką pogawędkę na temat tego co słyszały i co czuły? Nazywanie elementów na obrazkach: • Parasol, chmura , krople deszczu, • Określanie pogody (pochmurnie, deszczowo), • Porównywanie z pogodą za oknem, • Umieszczenie znaczka na kalendarzu pogody. 3. Zabawa ruchowa przy muzyce „ Słonko i deszcz” – z elem. ćwiczeń artykulacyjnych – kap, kap, reagujemy na muzykę szybką i wolną. 4. Zabawy badawcze „Skąd się bierze deszcz” – poznawanie zjawiska opadu deszczu, obserwowanie zjawiska parowania i skraplania wody. 5. Zabawa dydaktyczna deszczowe kropelki. Dziecko będzie układać deszczowe kropelki w trakcie mówienia przez nauczycielkę wiersza na kartonie w kształcie kałuży. Przeliczy elementy w dostępnym przez siebie zakresie. 6. Kałuże - Zabawy ruchowe przy muzyce. Cwałowanie po okręgu, na przerwę wkładanie określonej części ciała do obręczy (kałuży), kolano, pięta, łokieć itd. 7. Opowiadanie nauczycielki na podstawie D. Graj pt:. „Parasol”, poznajemy sposoby wykorzystania parasola zarówno w deszczowe jak i słoneczne dni, zachowujemy ciszę podczas słuchania opowiadania. 8. Zabawy ruchowe z parasolami – kto pierwszy pod parasol, deszczowe kropelki tańczą i skaczą na hasło :deszcz chowają się pod parasol, 9. „Kto Się schował pod parasolem” – odgadując imię schowanego dziecka ćwiczymy zdolność zapamiętywania oraz logicznego myślenia. 10. „Kolorowe parasole” – przygotowane kropelki nanosimy za pomocą słomek na sylwetę przygotowanego parasola( ćwiczymy i wspomagamy aparat mowy, dbamy o prawidłowy rozwój mowy), kleimy, ozdabiamy parasol wg własnego pomysłu, kto się schował pod parasolem? – rysujemy kredkami pastelowymi. 11. Pożegnanie przy słowach piosenki: „W kole wszyscy tu stoimy, i za ręce się trzymamy, Do widzenia już mówimy, tak ze sobą się żegnamy”. Wyświetleń: 5695
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |