Katalog

Dominika Bąbała, 2010-06-03
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zwiastuny wiosny - przylot ptaków. Kukułka, jaskółka. Scenariusz zajęć przedszkolnych.

- n +

Temat kompleksowy: Zwiastuny wiosny – przylot ptaków
Temat dnia: Kukułka, jaskółka
Cele operacyjne
Dziecko:
• Wzbogaca wiedzę przyrodniczą , poznaje nowe gatunki ptaków,
• Ma kontakt z książką i literaturą przyrodniczą, doskonali umiejętność korzystania z literatury,
• Wie jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę,
• Potrafi dmuchając wprawić w ruch materiał przyrodniczy ,
• Tworzy w masie plastycznej wykorzystuje mat. przyrodniczy,

Środki dydaktyczne: literatura przyrodnicza, sylwety kukułki i jaskółki, nagranie CD odgłosu ptaków, szarfy gimnastyczne, gazety, piórka, odgłosy lasu, masa solna, materiał przyrodniczy, gałązki, patyki, liście, nożyczki, sylwety jaskółek.
Przebieg
1. Nauczycielka zaprasza do zabawy powitalnej „Uśmiechnięty promyk słońca”, wspólny taniec z pokazywaniem porannych czynności.
2. Jaskółka, kukułka – praca z literaturą przyrodniczą, wyszukujemy, oglądamy sylwety ptaków , omawiamy ich wygląd i cechy charakterystyczne, pracujemy w grupach wiekowych, dzielimy się własnymi obserwacjami odpowiadając na pytania nauczyciela.
3. Jaki to ptak? Zabawa słuchowa, po odgłosach ptaków odgadujemy i naśladujemy głosy wydawane przez kukułkę.
4. „Kuku, kuku” – zabawa słuchowa gdzie jest kukułka, odgadujemy miejsce gdzie schowało się dziecko naśladujące ptaszka, doskonalimy umiejętność zmysłu słuchu.
5. Słuchamy opowiadania nauczyciela pt.: „Co jest lepsze?”, poznajemy charakter oraz zachowanie kukułki, zwracamy szczególną uwagą na fakt podrzucania przez nią jajek innym ptakom.
6. Zabawa ruchowa – „Podrzucamy jajka”, dzieci na podłodze przygotowują gniazda z szarf gimnastycznych, z gazety ugniatają jajka, nauczycielko puszcza piosenkę o kukułce, zadaniem dzieci na pauzę w muzyce jest podrzucenie swojego jajka do gniazdka koleżanki, gniazdek jest o jedno mniej niż ptaków.
7. Słuchamy wierszyka „Jaskółka” dowiadujemy się gdzie mieszka, gdzie i z czego buduje swoje gniazdo, wiemy co zwiastuje latając nisko nad głowami, umieszczamy jej sylwetę na tablicy obok kukułki, odpowiadamy na pytania czym się różnią ptaki?
8. Ćwiczenia oddechowe – wykorzystujemy piórka do ćwiczeń aparatu mowy, słuchając z płyty CD odgłosów lasu poprzez dmuchanie wprawiamy w ruch kolorowe piórka.
9. Gniazdko jaskółki – budujemy z masy solnej gniazdko, wykorzystujemy zebrany wcześniej na spacerze materiał przyrodniczy, patyki, liście, gałęzie, po zakończonej pracy wycinamy przygotowane sylwety jaskółek i umieszczamy je w naszych gniazdach.
10. Zakończenie zajęć – tworzymy kącik przyrodniczy poprzez ekspozycję wykonanych prac.





Wyświetleń: 11236


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.