AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Saferna, 2010-06-03
Wieprz

Technika, Wymagania

Technika - zasady oceniania.

- n +

Zasady oceniania z techniki:
1.Ocenie podlegają następujące formy pracy ucznia:
a/ przygotowanie do zajęć- uczeń raz w ciągu semestru może zgłosić nieprzygotowanie, przy kolejnym nieprzygotowaniu( brak potrzebnych przyborów, materiałów, zeszytu...) otrzymuje ocenę niedostateczną
b/ praca na lekcji: jakość pracy i aktywność na lekcji, dokładność, staranność i dobra organizacja pracy podczas wykonywania zadań wytwórczych, umiejętność korzystania z rysunków, schematów, posługiwania się narzędziami i przyborami, twórcze rozwijanie problemów, współpraca w zespole, prezentacje własnych prac, terminowość wykonania prac.
c/ prace wytwórcze
d/ sprawdziany wiadomości i umiejętności - zapowiedziane tydzień wcześniej, z podanym zakresem materiału.
f/ prowadzenie zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń
·Zeszyt ucznia jest sprawdzany, co najmniej raz na semestr,
·Uczeń ma obowiązek uzupełniania notatek za czas nieobecności w szkole.
g/osiągnięcia w konkursach szkolnych o charakterze technicznym
h) dodatkowo zaangażowanie ucznia: pomoc w realizacji projektów o charakterze technicznym (np. budowa dekoracji, pomoc techniczna w organizowaniu imprez ogólnoszkolnych np. apele, przedstawienia … )

Uczeń ma obowiązek zaliczenia sprawdzianu w przypadku swojej nieobecności, a także prawo jednokrotnej poprawy uzyskanej ze sprawdzianu oceny, w terminie ustalonym z nauczycielem.
Uczeń może raz poprawić niesatysfakcjonującą go ocenę otrzymaną z wykonywanej pracy wytwórczej, rysunku czy samodzielnego ćwiczenia.

Przy ocenie prac wytwórczych ocenia się:

Zgodność z projektem, stopień samodzielności pracy, oryginalność rozwiązań, wkład pracy ucznia, estetykę wykonania
Oceniając prace wytwórcze należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tego przedmiotu, nie wszyscy, bowiem uczniowie mają zdolności manualne, techniczne czy rysunkowe.

Ocena semestralna i końcoworoczna nie musi być średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Największą wagę - znaczenie mają oceny uzyskane samodzielnie przez ucznia z realizacji zadań wytwórczych, z prac pisemnych, odpowiedzi ustnych oraz dodatkowe zaangażowanie ucznia: pomoc w realizacji projektów o charakterze technicznym (np. budowa dekoracji).

Ocena końcoworoczna stanowi odzwierciedlenie osiągnięć ucznia z I i II semestru (przy wystawianiu oceny końcoworocznej, brana jest pod uwagę ocena z I semestru)
Ocenę semestralną – końcoworoczną uzyskuje uczeń poprzez systematyczną pracę trwającą cały semestr – rok szkolny.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 952


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.