Katalog Irmina Falasa, 2010-06-02 Staszów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego. Celem podstawowym niniejszego planu jest: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2007 roku. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2010 roku. L.p § 8 ust.2 Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej w wyniku wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli wynikające z potrzeb własnych i szkoły. 2. Systematyczne śledzenie literatury psychologicznej, metodycznej, dydaktycznej dotyczącej aktualnych tendencji w nauczaniu przedmiotów zawodowych, rozwiązywania problemów wychowawczych, pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych. 3. Udział w tworzeniu dokumentów szkolnych i ich ewaluacji: - Wewnątrzszkolny System oceniania, - Przedmiotowy System Oceniania, - Statut, - Szkolny Program Wychowawczy 4. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu pracy: - Kształtowanie wizerunku szkoły i współpraca z otoczeniem - Indywidualizacja działań w procesie kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych - Organizowanie i planowanie pracy zespołu przedmiotowego - Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia - Jak prowadzić lekcje z wykorzystaniem narzędzi informatycznych 5. weryfikacja przygotowanych rozkładów materiału nauczania po każdym roku stażu W okresie stażu pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej zadania: 1. Systematyczne wzbogacanie warsztatu pracy (gromadzenie testów, sprawdzianów, ćwiczeń wspierających pracę z uczniem słabym, zdolnym, itp.) 2. Przeprowadzanie lekcji z wykorzystaniem współczesnych mediów, zbiorów multimedialnych, zasobów internetowych, materiałów i programów edukacyjnych, 3. Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu, 4. Przygotowanie próbnych egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, 5. Tworzenie prezentacji w programie Power Point pkt.3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. zadania: 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli. 2. Wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego – wspólne opracowywanie materiałów niezbędnych w pracy dydaktyczno – wychowawczej. 3. Wspólna praca nad przygotowaniem uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy, ankiet, sprawdzianów i materiałów zdobytych na kursach ). 4. Opracowanie i udostępnienie testów z przedmiotów ekonomicznych 5. Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych zadania: 1. Uczestniczenie wraz z uczniami w różnych formach kultury (np. wyjścia do Staszowskiego Ośrodka Kultury), czy imprezach okolicznościowych (np. „Mikołajki” 2. Praca nowoczesnymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i nauczyciela 3. Współpraca z rodzicami uczniów: - pogadanki z rodzicami dotyczące problemów wychowawczych, zachowania młodzieży w szkole i poza szkołą oraz nauki - rozmowy indywidualne z rodzicami pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, zadania: 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w celu kształtowania prawidłowych postaw emocjonalnych 2. Współpraca z policją w ramach: - przeciwdziałanie przemocy i narkomanii wśród uczniów, - zwiększania poczucia odpowiedzialności młodzieży za swoje postępowanie, - ujawniania wszelkich przejawów demoralizacji i patologii 3. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w celu uświadomienia młodzieży ich praw i obowiązków jako absolwentów na rynku pracy, pkt.4f Uzyskiwanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej zadania: 1. Realizacja projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej wyrównujących szanse edukacyjne młodzieży 2.Organizowanie wycieczek turystyczno – krajoznawczych i przedmiotowych. 3.działania na rzecz promocji szkoły w środowisku: - współorganizowanie dni otwartych w szkole - współorganizowanie prezentacji dotyczącej realizacji projektu „Nasza szkoła.” w celu przedstawienia zakresu dokonanych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły na spotkaniu członków w Komisji Oświaty Starostwa Powiatowego w Staszowie W okresie stażu pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Rozpoznanie i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych lub wychowawczych Wyświetleń: 2114
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |