Katalog Ryszard Gąsiorowski, 2010-06-01 Kcynia Zawodowe, Scenariusze Scenariusz Rady Pedagogicznej - "Metody aktywizujące w nauczaniu".SCENARIUSZ RADY SZKOLENIOWO – WARSZTATOWEJ DLA NAUCZYCIELI „ Metody aktywizujące w nauczaniu” Prowadząca: Ryszard Gąsiorowski Data: 19.10.2005 rok Uczestnicy: nauczyciele zespołu matematycznego i przyrodniczego Cele: przypomnienie podziału metod nauczania z uwzględnieniem metod aktywizujących, uświadomienie nauczycielom potrzeby stosowania metod aktywizujących, szczegółowe omówienie wybranych metod aktywizujących, nabycie umiejętności stosowania wybranych metod aktywizujących ( burza mózgów, kula śnieżna, poker kryterialny, prawda – fałsz ). Metody: podające: - odczytanie referatu, aktywizujące: - dyskusja związana z referatem, - burza mózgów, - kula śnieżna, - gry dydaktyczne. Formy pracy: praca grupowa. Pomoce dydaktyczne: referat „ Metody aktywizujące w nauczaniu ”, materiały dla uczestników rady, foliogramy, rzutnik, arkusze papieru, markery, plansze: poker kryterialny, prawda – fałsz z kartami do gry, ankieta ewaluacyjna. Przebieg rady szkoleniowo – warsztatowej. 1. Podanie tematu szkolenia. Przedstawienie motywacji wyboru tematu i celu spotkania. 2. Wygłoszenie referatu - „ Metody aktywizujące w nauczaniu ”. 3. Dyskusja. 4. Omówienie i analiza wybranych metod aktywizujących ( rozdanie materiałów szkoleniowych zawierających opis siedmiu metod ). 5. Ćwiczenie metod aktywizujących: a) burza mózgów – „ Powody braku aktywności uczniów na lekcji ”, b) kula śnieżna – „ Znaczenie stosowania nagrody w pracy z uczniami ”. c) poker kryterialny – „ Kryteria efektywnej grupy ”, d) prawda - fałsz – „ Figury płaskie ”. Następnie grupy ustalają własny temat i tworzą karty. 6. Dyskusja i sformułowanie wniosków. 7. Zakończenie – wypełnienie ankiety ewaluacyjnej. Opracował: Ryszard Gąsiorowski Wyświetleń: 1364
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |