AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Szczepaniak, 2010-06-01
Trzebnica

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć wychowawczych: Symbole i tradycje Świąt Wielkanocnych.

- n +

Agata Reguła- Szczepaniak
SOSW w Trzebnicy



Konspekt zajęć wychowawczych

Temat: Symbole i tradycje Świąt Wielkanocnych.

Cel główny: Przypomnienie i utrwalenie wiedzy dotyczącej symboli i tradycji wielkanocnych.

Cele operacyjne:
•Wychowanek potrafi wypowiedzieć się na określony temat.
•Wychowanek rozumie znaczenie pojęć: symbol, tradycja.
•Wychowanek potrafi nazwać przedmioty będące symbolami Świąt Wielkanocnych.

Cele wychowawcze:
•Wychowanek potrafi współpracować w grupie.
•Wychowanek ma świadomość znaczenia tradycji dla podtrzymania więzi rodzinnych.

Cele rewalidacyjne:
•Wychowanek przeżywa pozytywne emocje płynące ze współdziałania w zespole.
•Wychowanek potrafi przeczytać i rozumie treść haseł do krzyżówki.
•Wychowanek potrafi się zrelaksować i odprężyć.

Metody pracy: rozmowa kierowana, „burza mózgów”, działalność praktyczna- praca techniką origami, wizualizacja.

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: plansze z krzyżówkami, markery, książka pt. „Polskie zwyczaje świąteczne”, eksponaty przedstawiające symbole świąteczne, materiały do wykonania zajączka wielkanocnego, kolorowanki, kredki, pytania do quizu, magnetofon, płyta z muzyką relaksacyjną, tekst do wizualizacji.

Przebieg zajęć:

I. Część wstępna
1.Powitanie i zdyscyplinowanie grupy.
2.Rundka wstępna: wychowankowie, siedząc w kręgu na dywanie, opowiadają krótko o sobie: „Nazywam się..., mam ... lat, najbardziej lubię...”.
3. Podział na trzy grupy- rozwiązywanie krzyżówki i odczytanie hasła: WIELKANOC.

II. Część główna
1.Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych
- co to jest Wielkanoc? - wykorzystanie książki pt. „Polskie zwyczaje świąteczne”.
2.Symbole Świąt Wielkanocnych
- wyjaśnienie pojęcia „symbol”, podanie przykładów,
- „burza mózgów”- jakie znamy symbole Świąt Wielkanocnych?
- omówienie znaczenia symboli wielkanocnych na podstawie zgromadzonych eksponatów oraz treści zawartych w książce pt. „Polskie...”.
3.Tradycje Świąt Wielkanocnych
- wyjaśnienie znaczenia słowa „tradycja”,
- rozmowa z wychowankami na temat tradycji wielkanocnych w ich domach- na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń; ponowne wykorzystanie książki pt. „Polskie...”
4.Wielkanocny zajączek
- rozdanie materiałów przygotowanych do wykonania wielkanocnego zajączka,
- zapoznanie wychowanków z techniką wykonywania tej ozdoby (wychowankowie najmłodsi i mniej sprawni otrzymają obrazki do pokolorowania),
- samodzielna praca wychowanków- pomoc wychowankom mającym trudności.

III. Część końcowa
1.Podsumowanie zajęć
- prezentacja wykonanych prac,
- krótki quiz wielkanocny- po jednym pytaniu dla każdego wychowanka.
2.Wizualizacja wg A. Polender- odprężenie przy muzyce relaksacyjnej.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4865


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.