Katalog

Waldemar Skwierawski, 2010-05-31
Kościerzyna

Ogólne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +




Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego





Waldemar Skwierawski

wychowawca świetlicy
pedagog szkoły podstawowej
Zespół Szkół Publicznych nr 2
w Kościerzynie


Czas odbywania stażu: 03.09.2007 r. - 02.06.2010 r.
Opiekun stażu: mgr Alicja Podjaska


Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7 ust.2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach.

Zadania do wykonania
Termin realizacji
Potwierdzenie realizacji
Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego:
a)kursy doskonalące
w sferze dydaktycznej i wychowawczej
b)studia podyplomowe:
Sztuka



Cały staż


Zaświadczenia
Poznanie procedur awansu zawodowego.
Cały staż
Notatki
Systematyczna współpraca z opiekunem stażu.
Wrzesień 2007r.
Na bieżąco
Kontrakt, scenariusze obserwowanych zajęć, sprawozdanie
Aktywne uczestnictwo w WDN.
Cały staż
Protokoły
Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Na bieżąco
Plan pracy świetlicy szkolnej, plan pracy pedagoga
Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy
Na bieżąco
Materiały, pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć, przedstawień, regulaminy konkursów,
Wprowadzanie modyfikacji i korekt.
Na bieżąco
sprawozdanie
Wstępna ocena własnych możliwości, umiejętności, osiągnięć.
Wrzesień 2008 r.
Arkusz samooceny
Dokumentowanie własnych działań.
Na bieżąco
Zaświadczenia, ankiety,zdjęcia, scenariusze zajęć i przedstawień
Ewaluacja metod pracy
Cały staż
Plany pracy


§ 7 ust.2 pkt 2

Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów oraz ich sytuacji rodzinnej.
Cały staż
Ankiety, adnotacje w dziennikach, wywiady środowiskowe
Diagnozowanie zainteresowań i potrzeb wychowanków.
Na bieżąco
Ankiety,wywiady,rozmowy indywidualne
Obserwacja i analiza możliwości uczniów.
Na bieżąco
Bieżąca dokumentacja
Współpraca z pedagogiem klas IV-VI oraz pedagogiem gimnazjum jak również specjalistycznymi poradniami.
Cały staż
Rozmowy indywidualne, karta spotkań z pedagogiem, adnotacje w dziennikach, skierowania uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznych
Uwzględnienie w planie pracy świetlicy i planie pracy pedagoga specyficznych elementów środowiska lokalnego i jego potrzeb.
Cały staż
Plan pracy świetlicy, plan pracy pedagoga
Opracowanie i realizacja wg własnego scenariusza zajęć integrujących zespół klasowy, przeciwdziałających agresji, prozdrowotnych.
Cały staż
program wychowawczy, scenariusze zajęć
Udział w realizacji programów profilaktycznych i wychowawczych.
Wg potrzeb
Wpisy w dziennikach, scenariusze
Organizowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce.
Wg potrzeb
Plany pracy, wpisy
w dzienniku zajęć
Opieka nad uczniami zdolnymi.
Przygotowywanie w ramach własnych kompetencji do konkursów, prowadzenie koła plastycznego przy świetlicy

Protokoły,
Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi szkołę
Cały staż
Zaświadczenia
Praca w szkolnych komisjach powołanych przez dyrektora.
Cały staż
Plan pracy komisji, protokoły, sprawozdanie
Organizacja i przygotowywanie imprez i uroczystości świetlicowych.
Wg harmonogramu
Scenariusze, adnotacje w dziennikach, zdjęcia
Prowadzenie spotkań z rodzicami w celu nawiązania
i kontynuowania współpracy.
Na bieżąco
Adnotacje w dziennikach, protokoły


§ 7 ust.2 pkt 3

Umiejętność wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej.

Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
Na bieżąco
Np. plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie
Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy przy wykorzystaniu komputera.
Na bieżąco
Materiały
Znajomość podstawowych programów komputerowych.
Na bieżąco
Materiały
Uczestniczenie w różnego rodzaju formach dokształcania.
Na bieżąco
Zaświadczenia
Publikacje swoich materiałów w internecie.
W trakcie stażu
Publikacje
Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
Wg potrzeb
Scenariusz, wpis w dzienniku lekcyjnym

§ 7 ust.2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki
i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

Aktualizacja wiedzy z wymienionych dziedzin przez aktywne samokształcenie.
Cały staż
Notatki, wykaz literatury
Aktualizacja wiedzy na kursach, szkoleniach, warsztatach.
Cały staż
Zaświadczenia
Aktywne uczestnictwo w pracach Komisji Wychowawców.
Cały staż
Zaświadczenie lidera, sprawozdanie
Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów.
Cały staż
, scenariusze
Znajomość aktualnego poziomu rozwoju uczniów .
Cały staż
Materiały diagnostyczne, karta spotkań z pedagogiem



§ 7 ust.2 pkt 5

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której odbywa staż.

Dogłębna analiza dokumentacji szkolnej: statutu, WSO, regulaminów, ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela.
Na bieżąco
Notatki
Stworzenie podręcznej biblioteki podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole.
Na bieżąco
Teczka
Znajomość prawa oświatowego.
Na bieżąco
Sprawozdanie, złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne, notatki
Wykazywanie się znajomością przepisów.
Na bieżąco
Np. organizowanie wycieczek, wyjść- protokoły


Akceptuję Opracował

Wyświetleń: 4150


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.