AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kryczek, 2010-05-31
Sosnowiec

Język angielski, Konspekty

Konspekt z lekcji języka angielskiego - poziom średniozaawansowany. Temat lekcji: Storytelling. "An alternative Cinderella".

- n +

Konspekt z lekcji języka angielskiego - poziom średnio - zaawansowany
Temat lekcji - Storytelling. "An alternative Cinderella".
Cele lekcji:
poznanie nowego słownictwa
poznanie tytułów znanych bajek
ćwiczenie na rozumienie ze słuchu
rozwijanie umiejętności pisania
kształcenie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim
Przebieg lekcji:
1. Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel krótko mówi o bajkach znanych na całym świecie, np. o "Kopciuszku ", który ma 350 wersji. Pyta uczniów czy znają tytuły bajek w jęz. angielskim i jakie są ich ulubione. Pyta uczniów jakie są wspólne cechy wszystkich bajek i co mogą one przekazywać.
2. Nauczyciel daje uczniom kartki z charakterystycznymi zdaniami ze znanych bajek. Uczniowie odgadują z jakich bajek pochodzą zdania. (Uczniowie pracują w grupach ).
Nauczyciel po odpowiedziach uczniów zapisuje na tablicy tytuły bajek,z których pochodziły zdania:
"The Snow Queen", "Thumbelina","Little Red Riding Hood", "The Little Mermaid".
(Wybor zdań może być różny np. zdaniem ze "The Snow Queen" może być : "She is as cold as ice. She comes with winter. Sometimes she looks through windows and draws mysterious patterns on panes"itd.)
3. Uczniowie słuchają unowocześnionej wersji bajki o Kopciuszku(tekst z podręcznika FC, stare wydanie), ale bez zakończenia opowiadania. Przed wysłuchaniem tekstu nauczyciel zapisuje na tablicy i tłumaczy nowe słownictwo np. accountancy, fuss, glass slippers, ridiculous , draughty.
4. Uczniowie odpowiadają na pytania sprawdzające zrozumienie wysłuchanego tekstu np.
- Why did the king organize the ball?
- Why did Cinderella go to it?
- What happened at midnight? itd.
5. Uczniowie pracują w grupach i piszą zakończenie historii (krótko ok.6-7 min.)
6. Wybrani uczniowie z każdej grupy czytają swoje zakończenia.
7. Uczniowie słuchają zakończenia historii i odpowiadają na pytania np.:
- Did you like the ending of the story?
- How did Cinderella help the Royal Family with its problems?
8. Z grupami bardziej zaawansowanymi, które szybciej pracują można przeprowadzić jeszcze jedno ćwiczenie - uczniowie w parach przygotowują krótką scenkę oświadczyn księcia do Kopciuszka - nauczyciel wybiera pary, które przygotują tradycyjne oświadczyny lub nowoczesną wersję.
9. Uczniowie w parach prezentują sceny oświadczyn.
10. Zadanie domowe: uczniowie mają napisać nowoczesną wersję wybranej bajki.
Opracowała Agnieszka Kryczek
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2333


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.