Katalog Malgorzata Szewczyk, 2010-05-31 Tychy Ekologia, Konspekty Scenariusz lekcji wychowawczej "Człowiek a środowisko naturalne".Scenariusz lekcji wychowawczej w klasie VI Temat: Człowiek, a środowisko naturalne Pytania do tematu: 1. Skąd się biorą zanieczyszczenia środowiska? 2. Jakie kroki się podejmuje w celu ochrony środowiska przed zanieczyszczeniami? 3. Co Ty i ja możemy zrobić dla środowiska – czyli jak każdy indywidualnie wpływa na otoczenie, w którym żyje? 4. Dlaczego warto i trzeba chronić środowisko? Cele lekcji: - uczeń poznaje źródła zanieczyszczenia środowiska - uczeń poznaje metody ochrony środowiska - uczeń jest świadom wpływu każdego człowieka na stan środowiska - uczeń rozumie zagrożenia środowiska - kształci umiejętności pracy w zespole Metoda: „dyskusja kielecka” Środki dydaktyczne: karteczki, papier szary, markery, flamastry, magnesy, tablica, kreda Przebieg lekcji: Nauczyciel sprawdza obecność i wpisuje temat lekcji. Następnie objaśnia uczniom na czym polegać będzie lekcja przeprowadzona tzw. „metodą kielecką”, a mianowicie: Wychowawca zapisuje na tablicy pytanie związane z tematem lekcji. Każdy uczeń indywidualnie odpowiada na pytanie na otrzymanej karteczce. Po czym nauczyciel zbiera wszystkie odpowiedzi. Czynność tą powtarza 3-krotnie zapisując za każdym razem inne pytanie związane z tematem. Odpowiedzi rozdziela według pytań. Następnie dzieli klasę na tyle grup, ile było pytań, czyli cztery i wręcza grupom zebrane poprzednio odpowiedzi; każda grupa otrzymuje odpowiedzi na inne pytanie. Uczniowie w ramach grup prowadzą dyskusje i rozważają otrzymane odpowiedzi. Zadaniem grup będzie przedstawienie odpowiedzi w formie graficznej (plakatu na otrzymanych arkuszach papieru) i zaprezentowanie przed klasą. Plakat odzwierciedla pogląd i stanowiska danej grupy. Wyświetleń: 2828
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |