Katalog

Malgorzata Szewczyk, 2010-05-31
Tychy

Matematyka, Konkursy

Scenariusz konkursu "Na najbardziej oryginalną bryłę".

- n +

SCENARIUSZ SZKOLNEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO
„NA NAJBARDZIEJ ORYGINALNĄ BRYŁĘ”


CELE:
• rozbudzenie zainteresowań matematyką
• rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
• rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce
• szukania nietypowych, pomysłowych rozwiązań ,
Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas IV - VI
Szkoły Podstawowej nr 3 w Lędzinach

METODA: forma projektu, wykonywanie modeli brył w domu w zespołach
3-osobowych

Każda klasa zgłasza nauczyciela matematyki 3- osobowe zespoły, które będą wykonywać pracę konkursową.
Ilość zespołów w danej klasie dowolna.
Zespoły wykonują wymyśloną przez siebie serię brył ( min.3) powiązanych ze sobą jakąś wspólną cechą. Następnie bryły należy ozdobić plastycznie. Do wykonania brył można użyć dowolnych materiałów. To, jak będą wyglądały wasze bryły zależy tylko i wyłącznie od waszej pomysłowości!
Pamiętajcie, aby Wasze bryły były oryginalne matematycznie, plastycznie
i żeby „coś je łączyło”.
Po upływie terminu nastąpi sprawdzenie prac i ogłoszenie wyników konkursu

Termin oddania prac: ……………

REGULAMIN:
1. Udział w konkursie jest dobrowolny
2. Konkurs rozpoczyna się …………. r i trwa do…………………..r
3. Konkurs jest zadaniem długoterminowym i polega na wykonywaniu zadań w 3-osobowych grupach
4. Komisja złożona z nauczycieli matematyki i plastyki wyłoni najciekawsze prace osobno oceniając klasy IV,V, VI
5. Oceniana będzie poprawność wykonania, pomysłowość, estetyka wykonania
6. Wyniki zostaną ogłoszone dnia………………
Autorzy najoryginalniejszych prac otrzymają oceny celujące, nagrody oraz dyplomy


Organizator konkursu

…………………………………….



Wyświetleń: 1040


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.