Katalog Joanna Krukowska - Zdanowicz, 2010-05-31 Wińsko Pedagogika, Konspekty Konspekt zajęć rewalidacyjnych: Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe i na materiale obrazkowym.Konspekt zajęć rewalidacyjnych Imię i nazwisko uczennic: Prowadzący : Joanna Krukowska – Zdanowicz Data: 10. 05. 2010r. Czas: 60 minut Temat: Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe i na materiale obrazkowym Cele rewalidacyjne: • doskonalenie percepcji wzrokowej • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej - kształtowanie i doskonalenie orientacji w przestrzeni • wydłużanie czasu koncentracji uwagi na działaniu celowym • korygowanie wad postawy Cele wychowawcze: • wdrażanie do udziału w czynnościach porządkowych • eliminowanie zachowań niepożądanych poprzez pozytywne wzmacnianie zachowań akceptowanych społecznie Cele dydaktyczne : • ćwiczenie umiejętności odróżniania i rozpoznawania przedmiotów na materiale obrazkowym • ćwiczenie umiejętności układania przedmiotów i obrazków wg wskazówek: po prawej, po lewej, na dole, na górze, pod, nad, obok, przed, za • kształcenie spostrzegawczości oraz kontroli wzrokowej Cele szczegółowe: - uczennica: wytnie i przyklei obrazki zgodnie ze wskazanymi kierunkami w przestrzeni narysuje po śladzie według instrukcji nauczyciela Metody: pokazowa, instruktaż słowny, praktycznego działania Formy pracy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: chusta, kredki, płyta z muzyką relaksacyjną, karty pracy, bańki mydlane, nożyczki, obrazek kotka Przebieg zajęć: I. Część wstępna: 1. Piosenka na powitanie: „ Witaj Aniu, witaj Aniu jak się masz, jak się masz, wszyscy Cię lubimy, wszyscy Cię lubimy, bądź wśród nas, bądź wśród nas” „ Witaj Anitko, witaj Anitko jak się masz, jak się masz, wszyscy Cię lubimy, wszyscy Cię lubimy, bądź wśród nas, bądź wśród nas” 2. Nakrywanie głów dziewczynek , następnie zadawanie pytań „gdzie jest Ania?”, „gdzie jest Anitka?”, ściągnięcie chusty z głów i mówienie „a kuku”. 3. Zabawa z bańkami mydlanymi Nauczyciel robi bańki mydlane dotyka pierwszą paluszkiem mówiąc „pa” i prosi dziewczynki o naśladownictwo. II Część właściwa 1. Wskazywanie dziecku części ciała i nazywanie ich, a następnie wydawanie poleceń typu: - podnieś prawą rękę do góry i zrób zwrot w prawo itp. 2. Wykonywanie następujących ćwiczeń ruchowych: - zrób krok w tył, podskocz na lewej nodze, - biegniemy do przodu w prawo, lewo itd. 3.Zaproszenie dziewczynek do stolika 3. Nauczyciel rozdaje uczennicom kartę pracy i czyta polecenie . W razie potrzeby nauczyciel naprowadza dziecko poprzez zadawanie pytań pomocniczych. ( Załącznik 1) 4. Rozdanie karty pracy (załącznik 2) 5. Nauczyciel prosi dziewczynki , aby wycięły obrazki i zadaje pytania pomocnicze: „gdzie jest kotek ?” , „gdzie jest kwiatek” „gdzie jest zeszyt” itd. Następnie czyta polecenie i prosi o przyklejanie obrazków zgodnie z instruktażem 6.Rozdanie uczennicom obrazka kotka. (Załącznik 3) Omawianie obrazka poprzez następujące pytania: - gdzie kotek ma ogon? - gdzie ma przednie łapki? - gdzie ma uszy? itd. 7. Prośba nauczyciela o obrysowanie po śladzie kotka 8. Podziękowanie uczennicom za zajęcia ( pochwała za wykonane zajęcia) 9.Sprzątanie po wykonanej pracy. III. Część końcowa – relaksacja Zajęcie dowolnej pozycji przez dziecko na dywanie i słuchanie muzyki relaksacyjnej. Wyświetleń: 11768
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |