![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Mirosław Gałwiaczek, 2010-05-31 Koniecpol Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.Mirosław Gałwiaczek Stanowisko: nauczyciel historii Posiadany stopień awansu: nauczyciel mianowany Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych ul. Armii Krajowej 26 Data rozpoczęcia stażu: 3 września 2007 Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2010 Wymiar realizowanego stażu: 2 lata i 9 miesięcy Opracował: Mirosław Gałwiaczek 8 ust. 2, pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrążenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie pracy szkoły 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod Pracy pedagogicznej. Formy realizacji: · Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego · Zapoznanie z dokumentami szkoły: Program Wychowawczy, Statut, WSO, Plan rozwoju szkoły, program profilaktyki · Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego · Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu · Opracowanie i doskonalenie przedmiotowego systemu oceniania z historii. Dowody realizacji: · Prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu · Plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły · Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń Sprawozdanie · Przedmiotowy system oceniana 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym doskonaleniu zawodowym oraz samokształcenie Formy realizacji: · Udział w procesie wewnątrz szkolnego doskonalenia nauczycieli · Studiowanie literatury pedagogicznej · Poszerzanie wiedzy na temat metod aktywizujących w nauczaniu Dowody realizacji: · Zaświadczenia, notatki, fiszki, potwierdzenia ze szkoleń 3. Wzbogacanie warsztatu pracy Formy realizacji: · Gromadzenie pomocy dydaktycznych(mapy, foliogramy, zdjęcia, plansze, filmy, nowości wydawnicze) Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 4. Współpraca z biblioteką szkolną Formy realizacji: · Pomoc uczniom w docieraniu do literatury fachowej wykorzystywanej w przygotowaniach do konkursów historycznych oraz wzbogacanie księgozbioru historycznego Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 5. Przygotowanie do konkursów i Olimpiad Formy realizacji: · Praca indywidualna z uczniami wykazującymi zainteresowania problematyką historyczną Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 6. Współudział w organizowaniu imprez szkolnych, uroczystości środowiskowych Formy realizacji: · Organizowanie akademii, apeli z okazji rocznic historycznych · Współdziałanie w przygotowaniu imprez środowiskowych · Działanie w Towarzystwie Przyjaciół Koniecpola nad rozwojem patriotyzmu regionalnego Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia organizacji pozarządowych 7.Działanie na rzecz kulturalnego i estetycznego rozwoju uczniów. Formy realizacji: · Gazetki historyczne · Spotkania z kombatantami i znawcami historii regionalnej Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 8. Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatne do potrzeb nauczyciela i szkoły Formy realizacji: · Udział w konferencjach metodycznych i warsztatach Dowody realizacji: · Zaświadczenia - dyplomy ukończenia 9. Współpraca z rodzicami Formy realizacji: · Spotkania z rodzicami na wywiadówkach · Spotkania na zajęciach otwartych prowadzonych przez uczniów · Spotkania indywidualne Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 10. Praca w komisjach szkolnych Formy realizacji: · Praca w komisji zamówień publicznych · Działalność w Komisji p/poż · Komisja Rekrutacji, Zespoły Nadzorujące Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 11. Przygotowanie uczniów do Egzaminu maturalnego z historii Formy realizacji: · Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów zdających maturę Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 12. Samodzielne działania pogłębiające wiedzę i umiejętności Formy realizacji: · Studiowanie literatury fachowej, artykułów, opracowań, konspektów lekcji zamieszczonych w Internecie oraz korzystanie z różnych źródeł informacji Dowody realizacji: · Notatki, adresy stron WWW 8 ust.2pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Publikacja własnego planu rozwoju zawodowego Formy realizacji: · Publikacja w Internecie Dowody realizacji: · Adres strony internetowej, zaświadczenie 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji Formy realizacji: · Wyszukiwanie stron internetowych bogatych w informacje historyczne wykorzystywanie na zdjęciach edukacyjnych · Gromadzenie i upowszechnianie informacji, potrzebnych do zajęć lekcyjnych oraz przydatny pomocy dydaktycznych Dowody realizacji: · Zebrane materiały, adresy stron 3. Wykorzystywanie multimediów w przedmiocie Formy realizacji: · Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, słowników internetowych · Projekcje filmów o tematyce historycznej Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 4. Przygotowanie prezentacji multimedialnych Formy realizacji: · Wykorzystanie prezentacji multimedialnych na zajęciach historycznych Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 8 ust. 2, pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi doświadczeniami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenia zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrz szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Praca na rzecz Rady Pedagogicznej szkoły Formy realizacji: · Aktywne i twórcze uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, sporządzanie protokołów · Prowadzenie szkoleń RP na wybrane tematy Dowody realizacji: · Księga protokołów · Referaty opracowane na podstawie literatury oraz doświadczeń własnych 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami Formy realizacji: · Organizacja spotkań, uroczystości szkolnych · Przekazywanie informacji z kursów, szkoleń · Udostępnianie opracowanych testów, sprawdzianów, scenariuszy, konspektów, planów · Prezentowanie warsztatu pracy w czasie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli · Lekcje koleżeńskie · Aktywna praca w zespole przedmiotowym, wymiana Dowody realizacji: · Scenariusze imprez, apeli, zajęć · Wyciągi z protokołów 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami Formy realizacji: · Wykorzystanie zdobytej wiedzy na temat metod, problemu w pracy · Wymiana doświadczeń i spostrzeżeń związanych z pracą historyka w szkole Dowody realizacji: · Notatki własne, potwierdzenia 8 ust. 2, pkt 4 a Opracowanie i wdrążenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym na dodatkowe zajęcia z historii Formy realizacji: · Opracowanie programu, wdrożenie i ewaluacja Dowody realizacji: · Opracowany i zatwierdzony program 8 ust. 2, pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizacja konkursów szkolnych z historii Formy realizacji: · Konkurs historyczny „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” · Udział w konkursach katyńskich · Udział w konkursach historycznych organizowanych w szkole · Konkurs Wiedzy Regionalnej pt. „Moja mała ojczyzna” · Udział w konkursach organizowanych przez CEO Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 2. Przygotowania uczniów do występów z okazji różnych uroczystości obchodzonych w szkole Formy realizacji: · Imprezy, akademie okolicznościowe · Rocznice historyczne Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 3. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych Formy realizacji: · Organizowanie wycieczek przedmiotowych do Krakowa, Warszawy, Oświęcimia · Zwiedzanie zabytków Koniecpola oraz organizowanie wyjazdów do ciekawych zabytków naszego regionu · Organizowanie wyjść do kina, teatru · Organizowanie uroczystości klasowych (dzień chłopaka, wigilia, dzień kobiet, półmetek, studniówka) Dowody realizacji: · Karty wycieczek, zapisy w dzienniku lekcyjnym 4. Organizowanie dodatkowych zajęć za historii dla maturzystów Formy realizacji: · Zajęcia dla zainteresowanych uczniów przygotowujące do matury z historii Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 5. Prowadzenie cyklu zajęć z cyklu „Edukacja Regionalna w oparciu o miejsca pamięci narodowej znajdujących się w naszym regionie” Formy realizacji: · Zajęcia pozalekcyjne w wymiarze 2,5 godzinnym tygodniowo dla zainteresowanych uczniów Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 6. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami Formy realizacji: · Diagnozowanie środowiska ucznia · Opiniowanie wniosków o stypendium gminne dla uczącej się młodzieży · Rozmowy z rodzicami · Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły, notatki 7. Współpraca ze strukturami samorządowymi Formy realizacji: · Straż Pożarna · Rada Miejska · MOPS · Poradnia psychologiczno-pedagogiczna Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 8 ust. 2, pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Promowanie szkoły Formy realizacji: · Udział w spotkaniach z gimnazjalistami podczas Dni Otwartych Szkoły · Agitacja szkoły podczas wyjazdów do szkół gimnazjalnych Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 2. Współpraca z pielęgniarką szkolą w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej Formy realizacji: · Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką · Organizowanie pogadanek na temat zdrowego stylu życia Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 3. Współpraca z lokalnymi służbami (Policja) Formy realizacji: · Prelekcje z przedstawicielami Policji Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji Formy realizacji: · Współpraca ze Samorządem Szkolnym · Pełnienie funkcji Rzecznika Praw Ucznia Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 5. Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa, profilaktyki oraz ograniczenie absencji uczniów Formy realizacji: · Udział w pracach Zespołu Wychowawczego, · Realizowanie Planu Wychowawczego szkoły Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 6. Współpraca z uczelniami wyższymi Formy realizacji: · Wyjazdy na Dni Otwarte na wyższe uczelnie · Spotkania z wykładowcą uczelni wyższej · Spotkania ze studentami uczelni wyższych Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 7. Pełnienie ról w Strukturach Samorządowych Formy realizacji: · Udział młodzieży w sesjach Rady Miejskiej w Koniecpolu Dowody realizacji: · Potwierdzenia dyrektora szkoły 8 ust. 2, pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawcze lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznawanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych Formy realizacji: · Opis i analiza przypadku Dowody realizacji: · Opracowane opis i analiza Zgłoś błąd Wyświetleń: 3868
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |