![]() |
![]() |
Katalog Justyna Szymańska-Mazurek, 2010-05-31 Baranów Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego: "Animals" - English Adventure I. Konspekt lekcji Data: 30.09.2009 Klasa: I Poziom: Beginners (początkujący) Temat: “ Animals” słuchanie chant’u. Zabawy utrwalające nowe słownictwo. Cele: -Rozwijanie umiejętności w zakresie słuchania i mówienia -ćwiczenie umiejętności wykonywania poleceń nauczyciela -Powtórzenie i utrwalenie liczb w zakresie 1-7 -utrwalenie kolorów (yellow, green, red, blue, purple, black, pink, brown) -poznanie nowego słownictwa o zwierzętach (a rhino, a lion, an elephant, a giraffe, a zebra, a hippo) -utrwalenie nowego słownictwa przy pomocy chant’u -powtórzenie pytania What’s this? -ćwiczenie umiejętności mówienia przy pomocy zabawy Cel wychowawczy: -wdrażanie dyscypliny, -współpraca z rówieśnikami podczas pracy w grupie. -rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się Metody: TPR (total physical response) – metoda reagowania całym ciałem Metoda audiolingwalna(tzw. drilling = dryl językowy), Gry i zabawy językowe Pomoce dydaktyczne: Podręcznik “English Adventure 1” C.Bruni, Longman Karty obrazkowe ze zwierzętami, liczbami. CD do podręcznika. Forma pracy: - indywidualne lub chóralne próby powtarzania słownictwa, - praca w grupach lub parach Przebieg lekcji 1. Rozpoczęcie. Angielskie powitanie z dziećmi. 2. Rozgrzewka: Przypomnienie liczb i powtórzenie rymowanki 'One potato...'. Utrwalenie kolorów za pomocą kolorowych kart z liczbami. 3. Zapoznanie z tematem lekcji. Pre-listening: wysłuchanie nazw zwierząt. Uczniowie powtarzają nazwy po nauczycielu. 4. Listening: słuchanie chant'u o zwierzętach. Uczniowie utrwalają nowe słownictwo oraz dopasowują odgłosy do poznanych zwierząt. 5. Post-listening: odtwarzanie chant'u zatrzymując po dźwiękach wydawanych przez zwierzęta w celu sprawdzenia czy uczniowie prawidłowo rozpoznają zwierzęta i ich nazwy. Ćwiczenie to utrwala słownictwo, doskonali umiejętności słuchania. Daje możliwość powtórzenia pytania What's this? 6. Zabawa: Uczniowie siedząc w kółku zostają podzieleni na 6 grup. Zostają im przypisane odpowiednie nazwy zwierząt. Grupy uczniów zostają wywoływane w celu wykonania czynności, którą dane zwierzę potrafi (lub wydawanie dźwięku). Ćwiczenie doskonali umiejętność słuchania i wykonywania poleceń. 7. Speaking: Uczniowie siadają w kółku; nauczyciel pokazuje karty obrazkowe i zadaje pytania: What’s this? What colour is it? How many...? Uczniowie odpowiadają nazywając zwierzęta, kolory, liczą wcześniej podzielone grupy. Ćwiczenie doskonali umiejętność mówienia. 8. Praca z książką.(może posłużyć jako praca domowa) Uczniowie rozwiązują ćwiczenie z podręcznika (strona 86). Rysując uczniowie dobierają odpowiednie części do obrazka jednocześnie powtarzając nazwy zwierząt. Wyświetleń: 5011
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |