Katalog

Justyna Szymańska-Mazurek, 2010-05-31
Baranów

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego: "Animals" - English Adventure I.

- n +

Konspekt lekcji


Data: 30.09.2009
Klasa: I
Poziom: Beginners (początkujący)

Temat: “ Animals” słuchanie chant’u. Zabawy utrwalające nowe słownictwo.

Cele:
-Rozwijanie umiejętności w zakresie słuchania i mówienia
-ćwiczenie umiejętności wykonywania poleceń nauczyciela
-Powtórzenie i utrwalenie liczb w zakresie 1-7
-utrwalenie kolorów (yellow, green, red, blue, purple, black, pink, brown)
-poznanie nowego słownictwa o zwierzętach (a rhino, a lion, an elephant, a giraffe, a zebra, a hippo)
-utrwalenie nowego słownictwa przy pomocy chant’u
-powtórzenie pytania What’s this?
-ćwiczenie umiejętności mówienia przy pomocy zabawy

Cel wychowawczy:
-wdrażanie dyscypliny,
-współpraca z rówieśnikami podczas pracy w grupie.
-rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się


Metody:
TPR (total physical response) – metoda reagowania całym ciałem
Metoda audiolingwalna(tzw. drilling = dryl językowy),
Gry i zabawy językowe


Pomoce dydaktyczne:
Podręcznik “English Adventure 1” C.Bruni, Longman
Karty obrazkowe ze zwierzętami, liczbami.
CD do podręcznika.

Forma pracy:
- indywidualne lub chóralne próby powtarzania słownictwa,
- praca w grupach lub parach

Przebieg lekcji
1. Rozpoczęcie. Angielskie powitanie z dziećmi.
2. Rozgrzewka: Przypomnienie liczb i powtórzenie rymowanki 'One potato...'. Utrwalenie kolorów za pomocą kolorowych kart z liczbami.
3. Zapoznanie z tematem lekcji.
Pre-listening: wysłuchanie nazw zwierząt. Uczniowie powtarzają nazwy po nauczycielu.
4. Listening: słuchanie chant'u o zwierzętach. Uczniowie utrwalają nowe słownictwo oraz dopasowują odgłosy do poznanych zwierząt.
5. Post-listening: odtwarzanie chant'u zatrzymując po dźwiękach wydawanych przez zwierzęta w celu sprawdzenia czy uczniowie prawidłowo rozpoznają zwierzęta i ich nazwy. Ćwiczenie to utrwala słownictwo, doskonali umiejętności słuchania. Daje możliwość powtórzenia pytania What's this?
6. Zabawa: Uczniowie siedząc w kółku zostają podzieleni na 6 grup. Zostają im przypisane odpowiednie nazwy zwierząt. Grupy uczniów zostają wywoływane w celu wykonania czynności, którą dane zwierzę potrafi (lub wydawanie dźwięku). Ćwiczenie doskonali umiejętność słuchania i wykonywania poleceń.
7. Speaking: Uczniowie siadają w kółku; nauczyciel pokazuje karty obrazkowe i zadaje pytania: What’s this? What colour is it? How many...?
Uczniowie odpowiadają nazywając zwierzęta, kolory, liczą wcześniej podzielone grupy. Ćwiczenie doskonali umiejętność mówienia.
8. Praca z książką.(może posłużyć jako praca domowa) Uczniowie rozwiązują ćwiczenie z podręcznika (strona 86). Rysując uczniowie dobierają odpowiednie części do obrazka jednocześnie powtarzając nazwy zwierząt.
Wyświetleń: 5011


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.