Katalog Anna Stachura, 2010-05-31 Bochnia Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji z języka angielskiego dla uczniów I klasy gimnazjum.KONSPEKT LEKCJI Temat : Food – skills practice Przedmiot : język angielski Nauczyciel : Anna Stachura Podręcznik: ‘Energy 2’ z zeszytem ćwiczeń i płytką CD, słowniki Klasa: 1 gimnazjum Przebieg lekcji: 1. Powitanie, sprawdzenie obecności. 2. Sprawdzenie zadania domowego (wybrany uczeń)Zeszyt ćwiczeń Ex. 1/22 3. Wprowadzenie celu i tematu lekcji: Temat: Food – skills practice Cel: uczeń potrafi zrozumieć ogólny sens wypowiedzi. Uczeń potrafi wyszukać informacji szczegółowych w słuchanym tekście, uczeń potrafi w prostych zdaniach przekazać usłyszane informacje, potrafi logicznie odpowiedzieć na zadane mu pytanie , oraz odpowiedzieć na pytania do tekstu. Ćwiczenie umiejętności pracy ze słownikiem i w grupach. 4. Część wstępna: Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel zadaje pytanie: What can you see in the picture ? What do you think the text is about? Uczniowie patrzą na ilustrację w podręczniku na str.30 i odpowiadają na pytania. Następnie pracują w parach i sprawdzają znaczenie słów z ramki w ćwiczeniu na stronie 30 za pomocą słowników. Nauczyciel sprawdza poprawność tłumaczenia za pomocą gestów i mimiki. Uczniowie ćwiczą wymowę zbiorowo i indywidualnie. 5. Część rozwijająca: Uczniowie pracują w grupach 3/4 osobowych i starają się odpowiedzieć na pytania w ćwiczeniu 2 w podręczniku na str.30. Nauczyciel ustala limit czasu: 3 min. Uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel notuje na tablicy odpowiedzi ochotników. Następnie uczniowie pracują indywidualnie i czytają pytania do tekstu - podręcznik str.31 ćwiczenie 3. Nauczyciel sprawdza zrozumienie pytań oraz wyjaśnia znaczenie zwrotów : to be angry with someone, to explain W trakcie ponownego słuchania uczniowie decydują, czy zdania w ćwiczeniu 3 są prawdziwe, czy fałszywe. Ochotnicy zgłaszają się do odpowiedzi, które są zapisywane na tablicy. Uczniowie czytają tekst po raz drugi z podziałem na role w grupach czteroosobowych sprawdzamy poprawność ćwiczenia i wybrana grupa czyta dla całej klasy. 6.Część podsumowująca: Nauczyciel zadaje pytania: What do you think? Mickey is fired. Storm is fired too. Does the café manager do the right thing? Uczniowie wyrażają swoje opinie i je uzasadniają. 7.Zadanie domowe Zeszyt ćwiczeń str.24 Revision exercises. Wyświetleń: 2044
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |