Katalog

Anna Stachura, 2010-05-31
Bochnia

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka angielskiego dla uczniów I klasy gimnazjum.

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Temat : Food – skills practice
Przedmiot : język angielski
Nauczyciel : Anna Stachura
Podręcznik: ‘Energy 2’ z zeszytem ćwiczeń i płytką CD, słowniki
Klasa: 1 gimnazjum

Przebieg lekcji:

1. Powitanie, sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie zadania domowego (wybrany uczeń)Zeszyt ćwiczeń Ex. 1/22
3. Wprowadzenie celu i tematu lekcji:
Temat: Food – skills practice
Cel: uczeń potrafi zrozumieć ogólny sens wypowiedzi.
Uczeń potrafi wyszukać informacji szczegółowych w słuchanym tekście, uczeń potrafi w prostych zdaniach przekazać usłyszane informacje, potrafi logicznie odpowiedzieć na zadane mu pytanie , oraz odpowiedzieć na pytania do tekstu. Ćwiczenie umiejętności pracy ze słownikiem i w grupach.

4. Część wstępna:

Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel zadaje pytanie: What can you see in the picture ? What do you think the text is about?
Uczniowie patrzą na ilustrację w podręczniku na str.30 i odpowiadają na pytania.
Następnie pracują w parach i sprawdzają znaczenie słów z ramki w ćwiczeniu na stronie 30 za pomocą słowników. Nauczyciel sprawdza poprawność tłumaczenia za pomocą gestów i mimiki. Uczniowie ćwiczą wymowę zbiorowo i indywidualnie.

5. Część rozwijająca:

Uczniowie pracują w grupach 3/4 osobowych i starają się odpowiedzieć na pytania w ćwiczeniu 2 w podręczniku na str.30. Nauczyciel ustala limit czasu: 3 min.
Uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel notuje na tablicy odpowiedzi ochotników.

Następnie uczniowie pracują indywidualnie i czytają pytania do tekstu - podręcznik str.31 ćwiczenie 3.
Nauczyciel sprawdza zrozumienie pytań oraz wyjaśnia znaczenie zwrotów : to be angry with someone, to explain W trakcie ponownego słuchania uczniowie decydują, czy zdania w ćwiczeniu 3 są prawdziwe, czy fałszywe. Ochotnicy zgłaszają się do odpowiedzi, które są zapisywane na tablicy.
Uczniowie czytają tekst po raz drugi z podziałem na role w grupach czteroosobowych sprawdzamy poprawność ćwiczenia i wybrana grupa czyta dla całej klasy.

6.Część podsumowująca:
Nauczyciel zadaje pytania: What do you think? Mickey is fired. Storm is fired too.
Does the café manager do the right thing?
Uczniowie wyrażają swoje opinie i je uzasadniają.
7.Zadanie domowe
Zeszyt ćwiczeń str.24 Revision exercises.
Wyświetleń: 2044


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.