Katalog

Lidia Frukacz, 2010-05-31
Gorzów Wielkopolski

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +


Plan rozwoju zawodowego
LIDII FRUKACZ
nauczycielki języka angielskiego
w ZSO nr 6 w Gorzowie Wlkp.
ubiegającej się o stopień nauczyciela mianowanego

A. Podstawowe informacje o nauczycielu

Imię i nazwisko: Lidia Frukacz
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Posiadane kwalifikacje: licencjat, Kolegium Języka Angielskiego przy PWSZ w Gorzowie Wlkp.
Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6
Nauczany przedmiot: język angielski
Staż pracy: 1 rok
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Okres stażu: 01.09.2003r. – 31.05.2006r.

Cel główny:
1.Odbycie stażu w celu umożliwienia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.

Cele pośrednie:

1. Podnoszenie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych przez doskonalenie zawodowe oraz podjęcie różnych form aktywności służącym potrzebom szkoły.
2. Podnoszenie poziomu kompetencji językowych uczniów.
3. Upowszechnianie wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz propagowanie wśród uczniów idei zjednoczonej Europy.

B. Szczegółowy plan rozwoju zawodowego

I. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE

L.p. Zadania (działania) Formy realizacji Termin Dowody realizacji
1.Poznanie procedury awansu zawodowego
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Karta Nauczyciela z dnia 26.01.1982 z późniejszymi zmianami; Rozporządzenie MENiS z dnia 03.08.2000r. oraz 29.05.2002r.
2. Sporządzenie kontraktu z opiekunem stażu VIII/IX
2003
1.Znajomość procedur awansu.
2.Prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.
3.Kontrakt z opiekunem.
2.Poznanie kierunków rozwoju szkoły w bieżącym roku szkolnym oraz uczestniczenie w pracach organów szkoły, związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
1.Zapoznanie się z dokumentacją szkoły: planem dydaktyczno –wychowawczym szkoły, statutem, wewnątrzszkolnym systemem oceniania;
praca w komisjach opracowujących dokumenty;
uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej.
1.Zapiski własne, kopie przepisów.
2.Potwierdzenie obecności
3.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 1.Gromadzenie dokumentów, świadectw, dyplomów, zaświadczeń, własnych materiałów. Cały okres stażu 1.Zgromadzone dokumenty potwierdzające realizację planu.
4.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
1.Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. VI 2006
1.Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

II. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTERSTWA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 03.08.2000 r. oraz 29.05.2002 r.

L.p.Zadania (działania) Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1.Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust.1 pkt 3 Karty Nauczyciela, wykazywanie umiejętności samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka w szkole oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków. 1.Opracowanie materiałów pomocniczych, scenariuszy lekcji, testów sprawdzających.
2.Opracowanie planu wynikowego z języka angielskiego do klasy I i II kl. liceum
3. Wstępna ocena własnych umiejętności i wiedzy – autorefleksja, samoocena pozwalająca na wyłonienie plusów i minusów kompetencji zawodowych.
4.Systematyczne zapoznawanie się z oferta wydawniczą
i wzbogacanie własnej biblioteki o nowe pozycje z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki języka angielskiego.
5. Ukończenie studiów magisterskich uzupełniających na WSHE w Łodzi na kierunku filologia angielska.
6.Obserwacja zajęć u opiekuna stażu oraz innych nauczycieli j. ang.
7.Hospitacja moich lekcji przez opiekuna stażu, dyrekcję oraz innych nauczycieli j. ang.; organizacja lekcji pokazowych.
8.Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego (warsztaty, kursy, szkolenia) adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły.
9. Wykonywanie niektórych pomocy dydaktycznych, aranżacja wystroju klasy, gromadzenie środków i materiałów dydaktycznych.
10.Wnioski do dalszej pracy, autorefleksja, samoocena; uwzględnienie sugestii dyrektora, opiekuna stażu, rodziców, uczniów.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
1.Przykładowe testy, scenariusze lekcji.
2.Kopia planu wynikowego.
3.Arkusz diagnostyczny
4.Notatki z przeczytanych publikacji.
5.Kopia dyplomu
6.Arkusze obserwacji lekcji
7.Konspekty lekcji prowadzonych przeze mnie; refleksje dotyczące przeprowadzonych lekcji
8.Zaświadczenia, dyplomy potwierdzające udział w szkoleniach, kursach, warsztatach itp.
9.Ocena wykonanej pracy i sprawozdanie z odbytego stażu.
2.Umiejętność uwzględnienia w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Ustawiczne poznawanie środowiska rodzinnego klasy.
2.Spotkania, rozmowy z rodzicami uczniów.
3.Opracowanie planu wychowawcy.
4.Kontakty z pedagogiem szkolnym.
5.Integracja klasy: organizowanie wyjść do teatru, kina, biwaki, itp.
6.Zaproszenie na lekcję wychowawczą przedstawiciela policji lub straży miejskiej w celu zapoznania uczniów z prawem dla nieletnich itp.
7.Omawianie bieżących problemów i wydarzeń pojawiających się zarówno w życiu klasy, jak i we współczesnym świecie.
Cały okres stażu
1.Rozmowy z rodzicami, własne notatki z rozmów.
2.Kopia planu.
3.Zaświadczenie pedagoga.
4.Dokumenty uczniów, ankiety.
5.Przepisy dotyczące wyjść grupowych.
6.Zaświadczenia zaproszonych gości.
7.Własne notatki.
3.Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły. 1.Współpraca z rodzicami, i samorządem szkolnym.
2.Udoskonalenie i wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
3.Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
4. Udział w pracach Rady Pedagogicznej oraz komisji przedmiotowych (m.in. opracowanie kryteriów ocen z języka angielskiego do kl. I - III lic.).
5.Organizowanie konkursów międzyklasowych; organizacja Dnia Języków Obcych i innych świąt obchodzonych głównie w kulturze krajów anglojęzycznych;
6. Zachęcanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach językowych.
7. Nawiązanie współpracy ze szkołami integracyjnymi /i nie tylko/ w krajach anglojęzycznych oraz udział w programach typu Sokrates.
8.Diagnoza umiejętności ucznia i monitorowania jego rozwoju: testy diagnozujące, zindywidualizowanie procesu nauczania i dostosowanie go do potrzeb ucznia.
9. Przygotowanie diagnozy wejścia i wyjścia uczniów.
Cały okres stażu
1.Zaświadczenie potwierdzające współpracę z samorządem szkolnym.
2. Zaświadczenia potwierdzające udział.
3.Kopia kryteriów oceniania z języka angielskiego
4. Przykładowe pytania konkursowe, zdjęcia, prace uczniów, potwierdzenia, sprawozdania.
5. Przygotowanie testów eliminacyjnych, pomoc indywidualna uczniom w przygotowaniu się do konkursu; współpraca z nauczycielami j. ang.
6. Dokumenty potwierdzające udział i współpracę.
7. Potwierdzenia, wnioski z testów.
8. Testy kompetencji na początku I. Kl. i pod koniec III KL.
4.Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.
1Przygotowywanie na komputerze testów, sprawdzianów.
2.Korzystanie z edukacyjnych programów komputerowych, encyklopedii multimedialnej, Internetu.

Cały okres stażu
1. Przykładowe wzory sprawdzianów, testów.
2. programy komputerowe, literatura informatyczna, kasety video.
5.Wiedzę z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.
1. Lektura publikacji związanych z aspektem wychowawczym pracy nauczyciela
2. Udział w szkoleniach obejmujących tę dziedzinę wiedzy.
Cały okres stażu
1. Notatki własne.
2. Zaświadczenia
ukończonych szkoleniach.
6.Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętności posługiwania się tymi przepisami.
1. Analizowanie aktualnych przepisów prawa oświatowego.
2. Regularna lektura publikacji w Internecie na stronie MENiS oraz w serwisach edukacyjnych.
3. Przypomnienie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły. Cały okres stażu
Zapiski własne, kopie dokumentów.

W związku z tym, że staż trwa 2 lata i 9 miesięcy zastrzegam sobie ewentualne uzupełnienie planu rozwoju zawodowego o czynności i zadania dodatkowo wykonane.



Zatwierdzam do realizacji


opracowała
Lidia Frukacz


Gorzów Wlkp., dnia 14.09.2003 r.

Wyświetleń: 3955


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.