![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Bernadeta Borzęcka, 2010-05-31 Mielec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęć - Spotkanie z bohaterami "Plastusiwego pamiętnika".SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I – Spotkanie z bohaterami „Plastusiwego pamiętnika” TEMAT GŁÓWNY: Uroczystości rodzinne, klasowe i szkolne. TEMAT DNIA: Spotkanie z bohaterami „Plastusiowego pamiętnika” CELE: • OPERACYJNE: - uczeń dodaje i odejmuje w zakresie 10, - uczeń określa liczbę liter, głosek i sylab w wyrazie, - uczeń odpowiada na pytania zadane przez nauczyciela, - uczeń zawiera myśl w obrębie zdania, - uczeń uważnie i w skupieniu słucha czytanego przez nauczyciela fragmentu lektury, - uczeń odczytuje zdanie, tytuły książek, wyrazy, - uczeń układa i zapisuje zdanie z rozsypani wyrazowej, - uczeń mierzy długość przedmiotów, - uczeń rozwiązuje zadania matematyczne, - uczeń wskazuje właściwe źródło informacji, • WYCHOWAWCZE: - uczeń zachowuje ład i porządek na zajęciach, - uczeń współpracuje z grupą, - uczeń samodzielnie wykonuje ćwiczenia, - uczeń zachowuje dyscyplinę na zajęciach, METODY: - pokaz, rozmowa , opis, objaśnienia, FORMY: - zbiorowa, - indywidualna, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty pracy, kartoniki z działaniami, plakat Plastusia i Tosi, koperty z rozsypaną wyrazową, prezentacja multimedialna – twórczość Marii Kownackiej, lektura „Plastusiowy pamiętnik”, worek z przyborami szkolnymi, linijki, zadania tekstowe dla każdego ucznia. LITERATURA: - Podręcznik „ Wesoła szkoła – cz. I” – S. Łukasik, H. Petkowicz, S. Kraszewski i inni - Przewodnik metodyczny - S. Łukasik, H. Petkowicz, E. Witkowska - „Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku kl. I – III” – J. Hanisz PRZEBIEG ZAJĘĆ Czynności organizacyjno – porządkowe. - powitanie gościa, uczniów - sprawdzenie zadania domowego. 1. Wprowadzenie do tematu zajęć – Puzzle matematyczne. Na tablicy znajdują się zakryte ilustracje Plastusia i Tosi. Uczniowie otrzymują karteczki z działaniami. Obliczają działania, wynik odszukują na tablicy i odkrywają część plakatu. 2. Zapoznanie z bohaterami i autorką lektury „Plastusiowy pamiętnik” – prezentacja multimedialna. Maria Kownacka (1894-1982). Jest autorką książek dla dzieci i młodzieży. Treść utworów Marii Kownackiej jest bliska dzieciom dotyczy zabawek, stworków, zwierząt domowych, codziennych przedmiotów, przyrody. Do najbardziej znanych utworów należą: „Kukuryku na ręczniku”, „Plastusiowy pamiętnik”, „Kajtkowe przygody”, „Przygody Plastusia”, „Rogaś z Doliny Roztoki”, , „Szkoła nad obłokami”. Za swoją twórczość M. Kownacka otrzymała wiele nagród i odznaczeń państwowych. Ulubionym jej odznaczenie był " Order Uśmiechu", który otrzymała dwukrotnie. 3.Odczytanie pierwszego rozdziału książki „ Dlaczego nazywam się Plastuś?” 4. Rozmowa na temat przeczytanego fragmentu lektury. - Jak ma na imię ludzik z plasteliny? - Jak miała na imię dziewczynka, która ulepiła Plastusia? - Jak wyglądał Plastuś, którego ulepiła Tosia? - Gdzie mieszkał Plastuś? - Z kim mieszkał Plastuś? - Jakiego koloru były majteczki Plastusia? Co ulepiła Bronka? Jaki nos miał Plastuś? 5. Układanie zdania z rozsypani wyrazowej. Poziom I malutki Plastuś ludek plasteliny. z Poziom II to ludek Plastuś z plasteliny. 6. Przerwa śródlekcyjna – „Zaczarowany worek” Dzieci losują z worka przedmiot, który mieszkał z Plastusiem w piórniku i podają liczbę liter, głosek i sylab w wyrazie. 7. Mierzenie przyborów, które mieszkały w piórniku razem z Plastusiem – K.P. 48, z.1. 8. Rozwiązywanie zadania tekstowego. Tosia w piórniku miała 6 kredek. Dostała od Witka jeszcze 4 kredki. Ile kredek ma teraz Tosia? - Co wiemy z zadania? - O co się pytamy? - Jak to obliczymy? Za pomocą jakiego działania? 9. Zakończenie zajęć. Pożegnanie gościa. Zgłoś błąd Wyświetleń: 10473
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |