![]() |
![]() |
Katalog Joanna Biniek, 2010-05-30 Przemyśl Język angielski, Konspekty The Little Prince and his day - utrwalenie czasu Present Simple.KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ Czas: 45’x 2 Klasa: V/VI Poziom: początkujący Temat: “The Little Prince and his day” Cele ogólne: utrwalenie czasu Present Simple – 3 os.l.poj. utrwalenie nazw czynności dnia codziennego rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu Cele szczegółowe: Uczeń: wymienia nazwy codziennych czynności słucha i rozumie pojedyncze zwroty z bajki odpowiada na pytania, przekształca zdania z 1 na 3 os.l.poj. buduje twierdzenia w 3 os. l.poj. opisuje rutynę dnia codziennego w 3 osobie l. poj. odgrywa scenkę z bajki, dialog Techniki pracy: burza mózgów, odgadywanie, tłumaczenie, oglądanie bajki, dialogi Formy pracy: zbiorowa, w grupach, w parach Słownictwo: a castle, order, a subject, a ruler, greet, yell, nice of you to drop in, it’s done, no big deal, sleep on it itp. Pomoce: komputery, xero z ćwiczeniami, internet – strona z bajką „The Little Prince” http://www.youtube.com/watch?v=oksUulzn7kM Przebieg lekcji: ETAP 1 - WARM-UP-ROZGRZEWKA JĘZYKOWA -Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem „My Day” -Uczniowie wymieniają nazwy czynności związanych z tym zwrotem (z codzienną rutyną i prezentują je na tablicy w postaci grafu ETAP 2 - PRE-WATCHING -Uczniowie zapoznają się ze słownictwem ułatwiającym zrozumienie treści (praca ze słownikami lub łączenie słów z prostymi definicjami) -Na podstawie w/w słów kluczowych uczniowie próbują odpowiedzieć na pytanie o czym jest bajka -Nauczyciel zapisuje propozycje na tablicy ETAP 3 - WATCHING -Uczniowie oglądają bajkę i odpowiadają na pytanie dotyczące jej ogólnej treści ETAP 4 – POST-WATCHING -Uczniowie odpowiadają na pytania szczegółowe, dotyczące rutyny dnia codziennego bohatera bajki, -Pracując w małych grupach uczniowie tłumaczą znaczenie zwrotów komunikacyjnych -Grupy prezentują wyniki swojej pracy, zapisują znaczenie zwrotów w zeszytach – przy każdym zwrocie nauczyciel jeszcze raz odtwarza ten fragment bajki, w którym dany zwrot został wykorzystany, uczniowie zapisują znaczenie zwrotów ETAP 5 - AKTYWIZACJA MATERIAŁU -Uczniowie w parach lub małych grupach układają dialogi na wzór tych z bajki, wykorzystując w/w zwroty -Grupy odgrywają scenki na forum klasy – zostają nagrodzeni brawami ETAP 6 - PODSUMOWANIE LEKCJI I ZADANIE PRACY DOMOWEJ Uczniowie piszą jak, wg nich, wygląda popołudnie lub wieczór Małego Księcia THE LITTLE PRINCE It is only with one's heart that one can see clearly. What is essential is invisible to the eye. Antoine de Saint-Exupéry I) Vocabulary: Translate: a subject-……………………. a ruler-……………………… a castle-……………………. to rule-……………………... to order-…………………… to greet-……………………. to plant-…………………… to yell-…………………….. a seed-…………………….. II) Watching: Watch the film and answer the questions: 1. Where does Little Prince live?......................................... 2. Who does he greet every morning?(name three things)………………………………………………………… 3. What does he have for breakfast?................................. 4. What does he do after breakfast? (name two things)……………………………………………………………. 5. What does the wind bring him?........................................ 6. What is his favourite colour?........................................... 7. Who is visiting him?.................... 8. What are Little Prince and Swifty talking about? III) Everyday phrases: What do the phrases mean? 1. Nice of you to drop in!............................. 2. I think it’s done…………………………………………………………. 3. You’d better be fast…………………………………………………. 4. Look out!............................................. 5. Go away!…………………………………………………………………… 6. I’ll plant it right away…………………………………………………. 7. You can call me………………………………………………………… 8. That’s no big deal…………………………………………………….. 9. It’ll be awful nice……………………………………………………… 10. Sleep on it…………………………………………………………………. IV) Writing: How does Little Prince’s afternoon/evening look like? What does he do? …………………………………………………………………………………………. Wyświetleń: 1071
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |