Katalog

Karolina Śliwińska, 2010-05-28
Warszawa

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego: What’s the time?

- n +

Co uczeń wie:

* Zna formy pełne i skrócone czasownika “to be”
* Zna liczebniki od 1-30
* Zna zaimek pytający what?
* Zna dni tygodnia i nazwy miesięcy niezbędne do pisania daty
* Wie jakie litery należy umieścić po liczebniku w dacie

Co uczeń umie po danej jednostce lekcyjnej:

* Umie pytać o godzinę: What’s the time?
* Zapytany potrafi udzielić informacji na temat godzin.


Metody:

Ćwiczenia praktyczne, rozmowa pouczająca, dyskusja.


Środki dydaktyczne:

Podręcznik New English Zone 1 wydawnictwo Oxford, zeszyt ćwiczeń New English Zone1, tablica interaktywna, pomoce dydaktyczne sporządzone przez nauczyciela (zegary z godzinami).

Czas: godzina lekcyjna

TOK LEKCJI:

* Nauczyciel wita się z uczniami Stand up. Good afternoon students. How are you today? (tu następuje odpowiedź uczniów) Sit down


1. Powtórzenie:

* Na początku roku szkolnego poznaliśmy liczebniki od 1 do 30. Powtórzmy proszę wspólnie owe cyferki, gdyż ich znajomość będzie nam potrzebna na dzisiejszych zajęciach. (Ready? Let’s count!)
* Nauczyciel razem z dziećmi powtarza cyfry ( 1 – one, 2 – two, 3- three,.......)
* Anglista informuje uczniów, że na dzisiejszej jednostce lekcyjnej opanują wiedzę z zakresu pytania i podawania czasu.

2. Rozwinięcie:

* Zapiszmy datę i temat dzisiejszej lekcji (Let’s write the date and subject)

•Jaki dzień tygodnia mamy dzisiaj? Friday
•Jaki dzień miesiąca? 2
•Jakie dwie literki napiszemy po 2? nd
•Jaki mamy miesiąc? April (kwiecień)

Lesson
Friday, the 2nd of April 2010
Subject: What’s the time?


* Jak sądzicie, dlaczego warto jest znać godziny w języku obcym np. angielskim? (np.: żeby być w stanie porozumieć się za granicą z obcokrajowcem, po to, żeby umieć zapytać się o godzinę odjazdu pociągu i móc zrozumieć odpowiedź)

* Spójrzcie na tablicę (Look at the board). Nauczyciel kieruje uwagę uczniów na temat lekcji. Wyjaśnia, iż owe pytanie, będące zarazem tematem lekcji, jest pytaniem o godzinę. Anglista czyta na głos temat lekcji: What’s the time? Następnie prosi uczniów o powtórzenie (Repeat after me)


* Prowadzący rysuje na tablicy interaktywnej schemat zegara i dzieli go na połowę. W jednej części zamieszcza słowo TO (ZA, PRZED), natomiast w drugiej PAST (PO). Wyjaśnia, iż w języku angielskim podajemy godziny w dwojaki sposób. Do wpół do zliczamy ile minut jest po jakiejś godzinie, natomiast już po wpół do zliczamy ilu minut brakuje do kolejnej godziny zegarowej.


* Prowadzący przyczepia na tablicy przygotowany przez siebie zegar prezentujący godzinę 6:00. Zwraca uwagę uczniów na fakt, iż podając godziny w języku angielskim zaczynam od zwrotu IT’S (jest) i zapisuje: IT’S SIX O’CLOCK. Następnie zadaje uczniom pytanie, jaki zwrot pojawił się na końcu zdania przy podawaniu pełnej godziny? (o’clock). Nauczyciel zapisuje na narysowanym zegarze słowo O’CLOCK.

* Następnie zapisuje na tablicy godzinę 18:00 i wyjaśnia, iż w języku angielskim nie ma godzin od 13.00 – 24.00. Zamiast nich użyjemy godzin od 1.00 – 12.00, dlatego zarówno na godzinę 6.00 jak i 18.00 powiemy It’s six o‘ clock.

* Dla sprawdzenia zrozumienia prowadzący zapisuje godzinę 21.00, a następnie zadaje pytanie What’s the time? Prosi najpierw uczniów o powiedzenie w języku polskim jak inaczej powiemy na godzinę 21:00, a potem pełnym zdaniem prosi o udzielenie odpowiedzi: It’s nine o’clock. Ponownie podkreśla ważność słowa o’clock (które jest dodawane tylko przy pełnych godzinach)

* Nauczyciel zapisuje godzinę 6:05. Wyjaśnia i pokazuje, w której części zegara jesteśmy (pierwszej). W owej części zegara będziemy liczyć ile minut jest po jakiejś godzinie. W tym wypadku powiemy, że jest pięć po szóstej, czyli IT’S (jest) FIVE (pięć) PAST (po) SIX (szóstej)

* Nauczyciel przyczepia przygotowany przez siebie zegar prezentujący godzinę 6:10. Prosi podopiecznych o pomoc w zapisaniu prawidłowej godziny (IT’S TEN PAST SIX)

* Na tablicy pojawia się kolejna tarcza zegarowa prezentująca godzinę 6:15. Anglista wyjaśnia, że zamiast powiedzieć jest piętnaście po, Anglicy użyją zwrotu jest kwadrans po QUARTER PAST lub A QUARTER PAST, czyli (IT’S QUARTER PAST SIX). Nauczyciel zaznacza na zegarze zwrot QUARTER PAST.

* Ta sama sytuacja ma miejsce w przypadku godziny 6:20 (IT’S TWENTY PAST SIX)

* Wychowawca przyczepia zegar z godziną 6.30 i mówi: IT’S HALF PAST SIX. Wyjaśnia, że zwrot HALF PAST dosłownie oznacza 30 min po jakiejś godzinie (w tym wypadku 30 minut po godzinie szóstej). Nauczyciel zaznacza na zegarze zwrot QUARTER PAST.

* Nauczyciel zwraca uwagę dzieci, że zmienia się połowa zegara, a wraz z nią zmienia się sposób podawania godzin. Tym razem zliczamy ilu minut brakuje do następnej godziny zegarowej. Prowadzący przyczepia zegar prezentujący godzinę 6.40 i zadaje pytanie ilu minut brakuje do godziny siódmej (20min) zatem poprawna odpowiedź powinna brzmieć IT’S TWENTY TO SEVEN

* Ta sama sytuacja ma miejsce z godziną 6.45 IT’S QUARTER TO SEVEN i 6.50 IT’S TEN TO SEVEN

* Nauczyciel prosi uczniów o powtórzenie za nim nowopoznanych zwrotów. Repeat after me! (o’clock, quarter past, half past, quarter to)

* Prowadzący informuje, że pod koniec lekcji rozda kartki zawierające notatkę z tego wszystkiego, o czym była mowa na dzisiejszych zajęciach i którą trzeba będzie wkleić do zeszytu.

* Przejdźmy teraz do ćwiczeń. Nauczyciel chodzi po klasie, trzyma w ręku zegary. Zadanie pierwsze polega na powiedzeniu i zapisaniu godziny widocznej na każdej z tarcz zegarowych. Zadaje pytanie: What’s the time? Uczniowie, którzy znają odpowiedź podnoszą rękę do góry. Nauczyciel typuje jedną osobę do podania odpowiedzi i zapisania poprawnej wersji na tablicy. (Put your hands up!) <11.00, 7.25, 4.15, 8.20, 3:30, 7,10, 10.40>

* Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie ćwiczeń (Open your workbooks on page 35! Look at exercise numer 4) Tym razem zadanie polegać będzie na dorysowaniu na tarczy zegarów wskazówek tak, aby prezentowały podane godzin. Jeden uczeń podchodzi do tablicy i dorysowuje wskazówki na zegarach przygotowanych przez prowadzącego, natomiast pozostali zaznaczają w swoich zeszytach ćwiczeń.

* Nauczyciel podaje słownie godziny (każdą z nich powtarza 3 razy). Zadaniem uczniów jest zapisanie godziny, którą usłyszą Write the hours! (13:58, 9:17, 4:38, 12:30, 10:15)


3. Podsumowanie

* Na dzisiejszej lekcji nauczyliśmy się zadawać pytanie i podawać godziny
* Kolejną lekcję rozpoczniemy od pracy w parach, która będzie stanowiła kontynuację naszych dzisiejszych zajęć.
* Nauczyciel ocenia pracę i zaangażowanie uczniów.


HOMEWORK

* Nauczyciel wręcza uczniom karty pracy. Następnie wyjaśnia, na czym polega praca domowa. Uczniowie muszą dorysować zegarom wskazówki tak, aby przedstawiały podaną godzinę.

Wyświetleń: 6225


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.