Katalog

Karolina Śliwińska, 2010-05-28
Warszawa

Język angielski, Scenariusze

Konspekt zajęć z języka angielskiego dla uczniów klasy czwartej: ANIMALS.

- n +

Co uczeń wie:

* Zna formy pełne i skrócone czasownika “to be”
* Zna zaimki pytające: Who? What? Where? When? Why? How?
* Zna pytania : Where is…?, What is it?, What colour is it?
* Zna nazwy kolorów
* Zna przedimek nieokreślony a / an
* Zna i rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela: Stand up! Sit down! Open your books! Close your books! Listen! Read! Look at the board! Repeat! Put your hands up! Let’s write the date and subject!
* Zna zwroty grzecznościowe: Good afternoon, goodbye, How are you today?I’m fine thank you.
* Zna dni tygodnia i nazwy miesięcy niezbędne do pisania daty
* Posługuje się liczebnikami porządkowymi podając datę
* Zna przyimki miejsca: in, on, under, next to, behind, between
* Zna słowa: door, apple, computer, schoolbag, desk, chair.


Co uczeń umie po danej jednostce lekcyjnej:


* Zna i podaje nazwy zwierząt dzikich i domowych: a duck, a cat, a hamster, a mouse, a bird, a dog, a horse, a parrot, a fish, a turtle, a monkey, a rabbit, a guinea pig, animals, pet

* Potrafi zadać pytanie: Have you got a pet? (Czy masz zwierzątko?)

* Udziela odpowiedzi na pytanie stosując zwroty: Yes, I have /No, I haven’t


Metody pracy na lekcji:

Ćwiczenia praktyczne, dyskusja, praca w parach, drama, pogadanka

Środki dydaktyczne:

Podręcznik New English Zone 1 wydawnictwo Oxford, zeszyt ćwiczeń New English Zone1, tablica interaktywna, pomoce dydaktyczne sporządzone przez nauczyciela, flashcards.

Czas: godzina lekcyjna


TOK LEKCJI:

Nauczyciel wita się z uczniami Stand up. Good afternoon students. How are you today? (tu następuje odpowiedź uczniów) Sit down


1. Powtórzenie:

*Na ostatniej lekcji poznaliśmy przyimki miejsca służące do podawania lokalizacji przedmiotów. Przypomnijmy sobie proszę jak w języku angielskim powiemy obok – next to, na – on, w – in, pod – under, za – behind, pomiędzy – between,

*Popatrzcie proszę na obrazki. Anglista pokazuje karty obrazkowe prezentujące jabłko znajdujące się w różnych lokalizacjach. Prowadzący zadaje pytanie: Where is the apple? Zadanie uczniów polega na podaniu miejsca, gdzie znajduje się owoc (on the chair, under the desk, in the schoolbag, next to the computer, behind the door) Kto wie podnosi rękę do góry (Put your hands up!)

2. Rozwinięcie:

Zapiszmy datę i temat dzisiejszej lekcji (Let’s write the date and subject)

* Jaki dzień tygodnia mamy dzisiaj? Friday
* Jaki dzień miesiąca? 14
* Jakie dwie literki napiszemy po 14? th
* Jaki mamy miesiąc? May (maj)


Lesson
Friday, the 14th of May 2010
Subject: Animals


* Wszyscy na pewno zgodzą się ze mną, iż nazwa zwierzęta Animals jest nazwą bardzo ogólną. Kto mi powie, na jakie dwie grupy możemy podzielić zwierzęta? (na te, które żyją na wolności – dzikie zwierzęta WILD ANIMALS oraz zadomowione przez człowieka - zwierzęta domowe PETS). Na dzisiejszej lekcji poznamy kilka nazw zwierząt, zarówno tych udomowionych, jak i tych dziko żyjących.

* Spójrzcie na tablicę (Look at the board). Nauczyciel przyczepia przygotowane przez siebie ilustracje prezentujące zwierzęta. Obok każdego z nich umieszcza jego angielską nazwę.

* Nauczyciel prosi uczniów o powtórzenie za nim nowo poznanych słów. (Repeat after me!)

* Prowadzący informuje, że pod koniec lekcji rozda kartki zawierające notatkę z tego wszystkiego, o czym była mowa na dzisiejszych zajęciach i którą trzeba będzie wkleić do zeszytu.

* Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książek (Open your books on page 53! Look at exercise numer 4) Tym razem zadanie polegać będzie na dopasowaniu wyrazów do obrazków. Po wykonaniu zadania następuje wspólne sprawdzenie poprawności ćwiczenia

* Nauczyciel wyjaśnia, na czym będzie polegało kolejne ćwiczenie. Uczniowie pracują w parach. Prowadzący rozdaje każdej parze kartki z nazwami zwierząt. Anglista puszcza płytę. Na podstawie usłyszanych dźwięków dzieci mają zidentyfikować zwierzęta i podnieść planszę z nazwą owego zwierzęcia, które ich zdaniem wystąpiło w nagraniu. (Listen and guess!). Nauczyciel puszcza płytę. What animal is it?

* Nauczyciel prezentuje przygotowane przez siebie ślady zwierząt. Na podstawie zaprezentowanych ilustracji uczniowie mają wyrazić swoje przypuszczenie, do jakich zwierząt one należą. Nauczyciel podaje pierwszy przykład jako wzorzec. I think A is a monkey.

* Kolejne ćwiczenie ponownie związane jest z nazwami zwierząt. Tym razem ćwiczenie polega na ułożeniu liter w poprawnej kolejności, aby powstały nazwy zwierząt. Nauczyciel prezentuje rozsypanki literowe. Uczniowie, którzy znają odpowiedź podchodzą do tablicy i zapisują poprawne wyrazy.

* Wielu z nas ma swoje zwierzątko domowe, a niektórzy zapewne marzą o tym ażeby takowe posiadać. Często poznając nową koleżankę lub kolegę jesteśmy ciekawi czy oni także mają jakieś zwierzątko. Może ktoś z was zna takie pytanie, za pomocą którego możemy pozyskać tę informację? Nauczyciel zapisuje poprawną wersję na tablicy: Have you got a pet? Prosi uczniów powtórzenie za nim (Repeat after me)

* Nauczyciel informuje dzieci, że na owe pytanie możemy odpowiedzieć Yes, I have - jeżeli mamy zwierzątko lub No, I haven’t – w przypadku gdy go nie posiadamy. Uczniowie powtarzają nowo poznany zwrot

* Za chwilkę będziemy odgrywać w parach scenki na środku (drama). Spójrzcie na tablicę (Look at the board) Nauczyciel prezentuje przykładowy dialog. Wyjaśnia na czym polega zadanie. Jedna osoba zadaje koledze/koleżance pytanie czy ma zwierzątko: Have you got a pet? Nasz rozmówca posiada pupila i odpowiada Yes, I have. Wtedy osoba A zadaje kolejne pytanie: What is it? Osoba B odrzeknie używając konstrukcji It’s a …… i podaje nazwę posiadanego zwierzęcia. Osoba A porusza ostatnie zagadnienie dotyczące koloru pupila: What colour is it? Osoba B udziela odpowiedzi It’s…… Zanim przejdziemy do praktyki przeczytajmy wspólnie ów dialog i przećwiczmy wymowę (Repeat after me)

* Dodatkowe ćwiczenie. Nauczyciel przyczepia na tablicy krzyżówkę. Uczniowie muszą rozwiązać krzyżówkę wpisując poziomo lub pionowo nazwy zwierząt widocznych na ilustracjach.


3. Podsumowanie

* Na dzisiejszej lekcji nauczyliśmy się nazewnictwa związanego ze zwierzętami, jak również pytać i udzielać odpowiedzi na pytanie dotyczące posiadania zwierząt: Have you got a pet? Yes, I have / No, I haven’t

*Kolejna lekcja będzie stanowiła kontynuację naszych dzisiejszych zajęć. Będziemy rozmawiać o tym, co zwierzątka potrafią, a czego nie potrafią robić (Can do or can’t do) oraz podawać lokalizację zwierząt np.: Kot jest pod stołem.

* Nauczyciel ocenia pracę i zaangażowanie uczniów.



HOMEWORK

Ex. 1, 2 / page 44 (workbooks). Nauczyciel objaśnia, na czym polega praca domowa.





Wyświetleń: 2978


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.