Katalog

Joanna Antropik, 2010-05-28
grajewo

Język angielski, Sprawozdania

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AUTORSKIEGO PROGRAMU KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA MATURZYSTÓW ZDAJĄCYCH EGZAMIN NA POZIOMIE ROZSZERZONYM.

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AUTORSKIEGO PROGRAMU KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA MATURZYSTÓW ZDAJĄCYCH EGZAMIN NA POZIOMIE ROZSZERZONYM


Język angielski jest popularnym przedmiotem najczęściej wybieranym przez uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego. Poziom jego opanowania jest dość wysoki i dlatego wielu uczniów decyduje się go zdawać na poziomie rozszerzonym. W siatce godzin klas, które uczę przewidziano zazwyczaj trzy godziny języka angielskiego w tygodniu. W związku ze skróceniem cyklu nauczania w liceach ogólnokształcących do trzech lat czas, jaki uczniowie mają na opanowanie i powtórzenie materiału jest zdecydowanie niewystarczający. Wprawdzie założenia programowe nie nakładają na nauczyciela konieczności przygotowania uczniów mających trzy godziny języka angielskiego tygodniowo do zdawania matury na poziomie rozszerzonym, zdecydowałam się jednak wyjść na przeciw oczekiwaniom moich uczniów i zaproponować im zajęcia pozalekcyjne dla maturzystów przygotowujących się do zdawania egzaminu z języka obcego na tym poziomie.

Etapy pracy nad tworzeniem i wdrożeniem autorskiego programu:
- studiowanie literatury i dostępnych materiałów,
- uzyskanie pozytywnej opinii nauczycieli,
- pozytywne zaopiniowanie przez Radę Pedagogiczną,
- wdrożenie i ewaluacja programu.

Realizację programu rozpoczęłam od przedstawienie go uczniom klas programowo najwyższych. Ustaliłam liczbę chętnych osób w grupie oraz dni i godziny spotkań. W zajęciach uczestniczyło 7 osób. Spotkania odbywały się 2 razy w tygodniu przez 29 tygodni pracy i podzielone zostały na zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminu ustnego i pisemnego.

Realizując zadania przewidziane w programie koncentrowałam się na:
- poszerzaniu znajomości języka angielskiego dla zapewnienia sprawnej komunikacji językowej na poziomie rozszerzonym,
- zapoznaniu uczniów z kulturą, geografia, historią i sprawami życia codziennego krajów angielskojęzycznych w celu ich interpretowania i porównywania z własną kulturą,
- wskazywaniu rozmaitych źródeł informacji w uczeniu się języka angielskiego,
- rozwijaniu umiejętności korzystania z komputera i programów multimedialnych jako środka dydaktycznego.

Zadania zostały pogrupowane na bloki tematyczne zgodne ze standardami wymagań egzaminacyjnych.
Formą oceny programu z punktu widzenia przydatności i atrakcyjności była ankieta przeprowadzona po 5 zajęciach. Wyniki ankiety wykazały, że uczniowie są zadowoleni z prowadzonych przeze mnie zajęć według programu autorskiego. Napisali też, że korzystanie z różnorakich źródeł i materiałów pozwoliło im utrwalić wiedzę i zdobyte umiejętności. Na przydatność tego programu wskazują również wyniki maturalne moich uczniów, które są zadowalające. Najwyższy wynik uzyskany na egzaminie maturalnym to 84 %.
W związku z pozytywnym odbiorem programu oraz zadowalającymi wynikami na egzaminie zewnętrznym, program ten będę realizowała w latach następnych.
Opracowała:
mgr Joanna Antropik
ZS nr 2 im. 9. PSK w Grajewie
Wyświetleń: 4534


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.