Katalog Mirosław Bartkowski, 2010-05-24 Piła Wychowanie fizyczne, Konspekty Nauczanie celności podań i chwytów piłki w miejscu i w ruchu. Konspekt lekcji wychowania fizycznego.Temat zajęć: Nauczanie celności podań i chwytów piłki w miejscu i w ruchu. Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Liczba osób ćwiczących: 10 Przybory: piłki ręczne, stojaki, materace Cele lekcji: Umiejętności: 1. Nauczanie celności podań i chwytów piłki w miejscu i w ruchu 2. Doskonalenie techniki rzutów na bramkę z biegu i z wyskoku Wiadomości: Utrwalenie przepisów gry w piłkę ręczną Wychowawcze: Zasady współdziałania w zespole podczas gry szkolnej Uczniowie potrafią: - prawidłowo podawać piłkę sposobem półgórnym, z kozła prawą i lewą ręką, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz znad głowy - wykonywać swoje podania celnie w miejscu i w ruchu - prawidłowo ułożyć ręce do chwytu piłki oburącz - prawidłowo wykonać rzut do bramki z biegu i w wyskoku - zastosować poznane elementy techniczne w grze szkolnej Metody: ścisła, zadaniowa, zabawowa. Tok lekcji Treść lekcji Czas Uwagi 1. CZĘŚĆ WSTĘPNA 10 min 2. CZĘŚĆ GŁÓWNA 28 min 3. CZĘŚĆ KOŃCOWA 2 min Zbiórka w szeregu. Powitanie sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć. Podanie tematu lekcji Zabawa ożywiająca „Berek z kozłowaniem piłki” Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do zadań lekcji: - ćwiczenia RR - ćwiczenia NN - ćwiczenia T - ćwiczenia RR i NN - ćwiczenie T - ćwiczenia rozciągające Podania półgórne i chwyty piłki w wykroku, odległość 5m (prawą i lewą ręką), Ustawienie jw. podania piłki kozłem, Ustawienie jw. podania piłki oburącz znad głowy, Ustawienie jw. podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej, Podania półgórne i chwyty piłki w truchcie w miejscu, Ustawienie jw. podania piłki kozłem do partnera. Ćwiczący ustawieni w czterech rzędach jak na rys.1. Pierwsi z dwóch rzędów podają piłki do przeciwległych rzędów i po podaniu biegną na koniec swoich rzędów. Ustawienie jw. podania piłki bez zmian, natomiast zawodnik po podaniu biegnie na koniec przeciwległego rzędu, rys.2 Ustawienie i kierunek podań piłki bez zmian, natomiast zawodnik po podaniu biegnie na koniec rzędu stojącego obok, rys.3 Ustawienie i kierunek podań bez zmian, po wykonaniu zadania zawodnik biegnie po przekątnej na koniec rzędu, rys.4 Podania i chwyty piłki w parach w ruchu zakończone rzutem na bramkę z wyskoku lub z biegu, Rzut do bramki z wyskoku lub z biegu po podaniu od prowadzącego. o Gra szkolna w piłkę ręczną o Swobodny marsz dookoła sali gimnastycznej o Zbiórka, omówienie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, pożegnanie. 1’ Kontrola stroju do ćwiczeń uczniów Metoda zabawowa Metoda zadaniowa i ścisła. Metoda ścisła. Uczniowie ustawieni wszerz boiska. rys.1 <------> <-------> rys.2 <-------> <-------> rys.3 <-------> <-------> rys.4 <-------> <--------> Ćwiczenie wykonywane wzdłuż sali gimnastycznej z jednej strony na drugą. Kształtowanie zwinności i gibkości. Podział grupy na dwa zespoły. Przepisy gry w piłkę ręczną. Czynności organizacyjno-porządkowe Opracował: Mirosław Bartkowski Wyświetleń: 3248
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |