Katalog

Anna Negacz-Kurkiewicz, 2010-05-25
Racibórz

Zajęcia zintegrowane, Konkursy

Szkolny konkurs ortograficzny-zadania.

- n +

Zadania konkursowe dla klasy I – etap szkolny


Imię i nazwisko ................................................. Data ......................................


1. Uzupełnij wyrazy spółgłoskami miękkimi.


....limak ....korka g....azdo ....rebak

.....adek Zu....a ....ano ....wigi


2. Z rozsypanek literowych ułóż i napisz wyrazy.


ś t u t a ..............................................

t ó s ł ...............................……......

u g m a k ............................................

b i ó z r ............................................

b a t h r e a .............................................


3. Odgadnij zagadki. Odpowiedź wpisz obok.


Na zielono ubrana,
mistrzyni rechotania. ....................................


Każdy gdy ją obiera,
często łzy ociera. ....................................






4. Z podanych sylab utwórz i napisz wyrazy.


na żur dy .......................... ka mór ko ..........................

kół ka jas .......................... du nio dzia ....................


5. Uzupełnij wyrazy literami „h” lub „ch”.


.......łodno ......erbata ......uta ......oinka

ko......a ......odzi stra...... je......ał


6. Przeczytaj powstałe wyrazy. Zapisz je wstawiając „ó” lub „u”.


wr nia ..................................

pap „ó” zek ..................................

J „u” bel ...................................

bab lik ...................................

kr ga ...................................






Zebrała i opracowała: Anna Negacz- Kurkiewicz
Zadania konkursowe dla klasy II – etap szkolny


Imię i nazwisko ................................................. Data .................................


1. Utwórz i napisz wyrazy zdrobniałe według wzoru: noga nóżka.

broda ......................... serce .................................

sowa ......................... palec .................................

koń ........................... garnek .................................


2. Uzupełnij wyrazy literami „ż” lub „rz”.


......eby ko......eń leka......

stra......ak dy......urna p......erwa

......egna się na gó......e Małgo......ata



3. W puste miejsca wpisz wyrazy, które są rozwiązaniem zagadek.


Jaki szum dokoła lipy,
jaki brzęk wesoły.
To śpiewają przy robocie pracowite .................................. .

Ciężko pracuje, słońca nie widzi,
czarny jest cały, lecz się nie wstydzi.
gdy smacznie śpimy, pod ziemią znika,
wszyscy szanują pracę ....................................... .





4. Uzupełnij wyrazy spółgłoskami miękkimi.

......ebo ty......eń Kop......uszek

......ma ......rebak ......wig

Zo......ka jele...... ......elone

......ura ......ostra ......roda

5. Wyjaśnij pisownię wyrazów.

próg ........................................... skrócił ..........................................

w teatrze ................................... góra .............................................

grzyby ....................................... parzyste ........................................

6. Z rozsypanek literowych ułóż i napisz wyrazy.

m i o k ch ...................................

d e d u k ...................................

u c rz a ....................................

b a h o t r e .....................................

8. Wstaw w wyrazach „ó” lub „u”.
Bab nia got je J zkowi obiad.
Tat ś robi dla J lci domek dla lalek.



Zebrała i opracowała: Anna Negacz-Kurkiewicz

Zadania konkursowe dla klasy II – etap szkolny


Imię i nazwisko ................................................. Data .................................


1. Utwórz i napisz wyrazy zdrobniałe według wzoru: noga nóżka.

broda ......................... serce .................................

sowa ......................... palec .................................

koń ........................... garnek .................................


2. Uzupełnij wyrazy literami „ż” lub „rz”.


......eby ko......eń leka......

stra......ak dy......urna p......erwa

......egna się na gó......e Małgo......ata



3. W puste miejsca wpisz wyrazy, które są rozwiązaniem zagadek.


Jaki szum dokoła lipy,
jaki brzęk wesoły.
To śpiewają przy robocie pracowite .................................. .

Ciężko pracuje, słońca nie widzi,
czarny jest cały, lecz się nie wstydzi.
gdy smacznie śpimy, pod ziemią znika,
wszyscy szanują pracę ....................................... .





4. Uzupełnij wyrazy spółgłoskami miękkimi.

......ebo ty......eń Kop......uszek

......ma ......rebak ......wig

Zo......ka jele...... ......elone

......ura ......ostra ......roda

5. Wyjaśnij pisownię wyrazów.

próg ........................................... skrócił ..........................................

w teatrze ................................... góra .............................................

grzyby ....................................... parzyste ........................................

6. Z rozsypanek literowych ułóż i napisz wyrazy.

m i o k ch ...................................

d e d u k ...................................

u c rz a ....................................

b a h o t r e .....................................

8. Wstaw w wyrazach „ó” lub „u”.
Bab nia got je J zkowi obiad.
Tat ś robi dla J lci domek dla lalek.



Zebrała i opracowała: Anna Negacz-Kurkiewicz

Zadania konkursowe dla klasy III – etap szkolny


Imię i nazwisko ............................................. Data ..........................


1. Do podanych wyrazów dobierz i napisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym według wzoru: gruby – chudy.

zimno - .......................... mądry - ..............................

wesoły - ......................... głośno - ...............................

długi - ............................ ładnie - ................................

2. Dostosuj formę wyrazów podanych w nawiasie do treści zdania.

Ewa nie lubi owocowych (lody) ....................................... .

Tomek (przywieźć) .............................. z wycieczki wspaniałe pamiątki.

Grzegorz często (skarga) ................................. .


3. Uzupełnij wyrazy literą „ó” lub „u”.

b.....łka k.....na źr.....dło

kł.....tnia r.....żne jemioł.....szka

g.....zik dr.....ga sp.....dnica


4. Dokończ zdania.

Mały palec to ................................................. .

Dorosła Ela to ................................................ .






5. Wpisz w puste miejsca małą lub wielką literę.

(p) .....olak (k) .....raków (w) .....ierzba

(t) .....atry (p) .....aweł (p) .....olski

(b) .....orsuk (a).....nglia (w) .....isła

6. Uzupełnij wyrażenia literami „h” lub „ch”.
aftowana usteczka , ciwy łopiec
pa nący leb , uczący uragan

7. Podane w nawiasach liczby napisz wyrazami w odpowiedniej formie.

Hania jest (15) ..................................... na liście w dzienniku.

Marek przybiegł (8) ............................ na metę.

Mam koleżankę w (6) .......................... klasie.

8. Uzasadnij pisownię wyrazów.

waży ......................................... skóra ...............................................

zajrzała ....................................... pszenica ..........................................

porządek ....................................... skrócił .............................................


Zebrała i opracowała: Anna Negacz-Kurkiewicz
Wyświetleń: 2092


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.