![]() |
![]() |
Katalog Hanna Kurjata, 2010-05-24 Gdynia Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze Zasady przyjaźni. Scenariusz lekcji Wychowania do życia w rodzinie.Temat: Zasady przyjaźni Cele: A: uczeń zna: • zasady przyjaźni B: uczeń rozumie: • potrzebę przestrzegania zasad dobrego wychowania C: uczeń potrafi: • wyjaśnić dlaczego każdy człowiek powinien mieć kolegę lub przyjaciela • wymienić cechy swojego przyjaciela • uzasadnić dlaczego to właśnie ta osoba jest jego przyjacielem Metody pracy: - słowne : poganka, praca z tekstem, rozmowa ukierunkowana Środki dydaktyczne: - tekst - kartki papieru - wiersz Przebieg lekcji: 1. Część wstępną: - powitanie - sprawdzenie obecności uczniów - swobodna rozmowa na temat –kto to jest przyjaciel 2. Część zasadnicza - zapoznanie uczniów z wierszem: Przyjaciel jest bardzo dobrym kolegą, o tym prawie każde dziecko wie, jak mi smutno , choć rodzice nie wiedzą, to on mówi , że lubi mnie Kiedy deszcz wciąż pada za oknem, no i lekcje odrobione mam już to nie myślę , że bardzo zmoknę, biegnę do niego, bo mieszka blisko, tuż. Komputerem pozwoli się bawić długo Moje znaczki ogląda wielkimi oczami Nigdy nie jest nam razem nudno Bo wzajemnie o przyjaźń naszą dbamy. - omówienie wiersza- o czym był? , co bohater mógł robić ze swoim przyjacielem? - rozmowa ukierunkowana na temat koleżeństwa i przyjaźni wg własnych lub podpatrzonych przykładów , zwrócenie uwagi na pytania: dlaczego ludzi się przyjaźnią?, dlaczego jedni mają wielu a inni wcale przyjaciół? , jak zyskać przyjaźń a jak stracić? - praca z karta pracy- uzupełnianie kart razem z przyjacielem np. narysuj wymarzony dom (górną cześć kartki uzupełnia jedna osoba a dolną druga) - ustalenie zasad przyjaźni w naszej klasie i wywieszenie ich na gazetce klasowej 3. Część podsumowująca - rysowanie swojego przyjaciela - ocena pracy dzieci - pożegnanie Wyświetleń: 5504
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |