Katalog Emilia Augustynowicz, 2010-05-24 Kutno Język angielski, Scenariusze Czasownik ‘have got’. Scenariusz lekcji języka angielskiego.Temat: Czasownik ‘have got’ mieć- zdania twierdzące. Data: 17 grudnia 2009 Klasa: IV CELE LEKCJI: a) Główny: • Wprowadzenie czasownika have got- odmiana przez osoby, główne zasady tworzenie zdań twierdzących, przeczących, pytających oraz krótkich odpowiedzi • Nauka słownictwa opisującego wygląd zewnętrzny b) Operacyjny: • Uczeń poprawnie zapisuje oraz wymawia wprowadzone słownictwo • Uczeń odmienia czasownik have got przez osoby • Tworzy zdania twierdzące • Uczeń utrwala słownictwo: nazwy kolorów; formę There is/are; meble • Uczeń rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela i właściwie na nie reaguje • Uczeń tworzy liczbę mnogą rzeczowników METODY: gramatyczno-tłumaczeniowa, komunikacyjna FORMY ORGANIZACYJNE: praca indywidualna, praca zbiorowa MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: magnetofon, płyta CD, kartki z obrazkami PRZEBIEG LEKCJI: Powitanie uczniów.Sprawdzenie przez nauczyciela obecności. Zapisanie tematu na tablicy oraz daty. Sprawdzenie przez nauczyciela pracy domowej. Nauczyciel przedstawia najważniejsze informacje dotyczące lekcji. Pogadanka: uczniowie przypominają sobie najważniejsze informacje z poprzedniej lekcji tj. meble, pomieszczenia itp; różnice w zastosowaniu wyrażenia There is (do liczby pojedynczej) i There are (do liczby mnogiej). Układają zdania twierdzące typu- There`s a sofa in the living room. – W salonie jest kanapa. Tworzą liczbę mnoga podanych przez nauczyciela rzeczowników (lamp, lamps). Uczniowie przypominają sobie nazwy kolorów. Nauczyciel zadaje pytania typu: What colour is it? Jaki to kolor? Zadaniem uczniów jest udzielić odpowiedzi według wzoru: It`s green.- To jest zielony. Kolejne ćwiczenie polega na wysłuchaniu przez uczniów nagrania tekstu. Nauczyciel prosi ucznia o przeczytanie polecenia na głos. Zadaniem uczniów jest przyjrzeć się obrazkowi i powiedzieć jak najwięcej na temat o czym autor listu może pisać do swojego nowego przyjaciela w jego pierwszym liście. Nauczyciel prosi uczniów o przeczytanie listu po cichu. Uczniowie sprawdzają tym samym ile rzeczy udało im się zgadnąć. Nauczyciel odtwarza dwukrotnie nagranie uczniowie słuchają i czytają podany tekst. Zadaniem uczniów podczas słuchania tekstu jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na wymowę wyrazów opisujących ludzi i ich włosy np. tall- wysoki; wavy- falowane; blonde- blond. Uczniowie po wysłuchaniu tekstu powtarzają chóralnie oraz indywidualnie najważniejsze wyrażenia. Uczniowie wykonują kolejne ćwiczenie związane z przeczytanym tekstem- ich zadaniem jest uzupełnić tabelkę. Kolejne ćwiczenie polega na wysłuchaniu i powtarzaniu słownictwa opisującego włosy (kolor, style itp.) Uczniowie powtarzają oraz zapisują je w zeszycie wraz z tłumaczeniem. Nauczyciel zapisuje na tablicy najważniejsze informacje dotyczące czasownika HAVE GOT- MIEĆ (zastosowanie, budowa zdania twierdzącego, forma normalna oraz skrócona; odmiana przez osobę ze szczególną uwagą na 3 osobę liczby pojedynczej). Uczniowie zapisują przykładowe zdania tj. She`s got long hair.- Ona ma długie włosy.; We`ve got blue eyes.- My mamy niebieskie oczy. Na koniec lekcji uczniowie powtarzają słownictwo przerobione na lekcji (kolory oraz style włosów, przymiotniki opisujące ludzi, oraz czasownik have got)-wyznaczeni przez nauczyciela uczniowie odpowiadają na pytania. Zadanie przez nauczyciela pracy domowej. Zeszyt ćwiczeń: ćw. 1a, 1b strona 38 oraz nauczyć się słownictwa przerabianego na lekcji. Wyświetleń: 5812
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |