Katalog

Emilia Augustynowicz, 2010-05-24
Kutno

Język angielski, Scenariusze

Moja szafa- słownictwo związane z ubraniami. Scenariusz lekcji języka angielskiego.

- n +

Temat: Moja szafa- słownictwo związane z ubraniami.
Data: 15 kwietnia 2010
Klasa: IV
CELE LEKCJI:
a) Główny:
• Nauka słownictwa związanego z nazwami ubrań
b) Operacyjny:
• Uczeń poprawnie zapisuje i wymawia słownictwo prezentowane na lekcji
• Uczeń rozumie sens poleceń wydawanych przez nauczyciela
• Uczeń zna nazwy kolorów

METODY: komunikacyjna, gramatyczno-tłumaczeniowa
FORMY ORGANIZACYJNE: praca indywidualna, praca zbiorowa
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: magnetofon, płyta CD, kartki z obrazkami, materiały przygotowane przez nauczyciela
PRZEBIEG LEKCJI:
Powitanie uczniów.
Sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu lekcji oraz daty na tablicy i w dzienniku.
Sprawdzenie pracy domowej.
Rozgrzewka: Uczniowie przypominają sobie nazwy kolorów. Nauczyciel unosi do góry kolorowe karty. Uczniowie powtarzają nazwy kolorów chóralnie i indywidualnie. Nauczyciel zadaje pytania wskazując na różne obiekty w klasie- What colour is it? Jaki to kolor? Nauczyciel wprowadza dwa nowe kolory jakimi jest złoty (gold) oraz srebrny (silver).
Nauczyciel zapisuje temat oraz datę na tablicy. Wprowadza uczniów do tematu lekcji.
Nauczyciel umieszcza karty obrazkowe oraz wyraz przedstawionych ubrań . Uczniowie (korzystając z dotychczas posiadanej wiedzy z działu-ubrania) podchodzą do tablicy i próbują wspólnie umieścić poprawny wyraz do obrazkiem.
Uczniowie powtarzają za nauczycielem podane wyrazy.
Praca z podręcznikiem- Uczniowie wysłuchują dwukrotnie nagrania ćw. 1 str. 66. Słuchają a następnie powtarzają. Ich kolejne zadanie polega na dopasowaniu wyrazów od obrazków. Słownictwo wraz z jego tłumaczeniem zapisywane jest przez uczniów na tablicy i przepisywane do zeszytu.
Dialog: Uczniowie przyglądają się obrazkowi, krótka pogadanka na jego temat. Uczniowie wysłuchują dialogu. Uczniowie proszeni są o samodzielne odgadnięcie znaczenia niektórych słów na podstawie ilustracji. Uczniowie czytają dialog z podziałem na role.
Ich kolejne ćwiczenie polega na odpowiedzeniu na pytania: Jakie ubrania oglądały dziewczynki.
Uczniowie wykonują ćwiczenia 1a, 1b strona 62- zeszyt ćwiczeń.
Uczniowie słuchają nagrania piosenki (podręcznik strona 111) i uzupełniają tekst.
Pracę domowa/ Praca ze słownikiem- uczniowie mają za zadanie znaleźć 10 nowych nazw ubrań, które nie były przedstawione na lekcji. Będą one potrzebne na późniejsze lekcje powtórzeniowe. Wyrazy mają być przepisane do zeszytu wraz z ich tłumaczeniem.
Wyświetleń: 3620


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.