Katalog

Anna Bogusz, 2010-05-23
Kędzierzyn-Koźle

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


mgr Anny Bogusz

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego


data rozpoczęcia stażu: 01 września 2007
data zakończenia stażu: 31 maja 2010




Cel: Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych poprzez podniesienie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych, co przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole.




(zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w czasie jego realizacji)





KIERUNKI ROZWOJU:
§ 8, ust.2, pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
2. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
3. Podjęcie studiów podyplomowych mających na celu uzupełnienie i zdobycie nowej wiedzy z nauk biologicznych.
4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
5. Współtworzenie programów i dokumentów szkoły.
6. Stosowanie w praktyce różnych metod nauczania biologii.
7. Tworzenie narzędzi do wewnętrznego mierzenia pracy szkoły (np.: badanie wyników nauczania)
8. Wzbogacenie pracowni biologicznej o nowe pomoce naukowe.
FORMY REALIZACJI:
1.Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela.
2.Tematyka i harmonogram opracowane przez ośrodki doskonalenia nauczycieli.
3.Studia podyplomowe
4.Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej z młodzieżą.
5.Uczestnictwo w spotkaniach, dyskusja, praca nad tworzeniem dokumentów i programów szkoły.
6.Przykładowe scenariusze zajęć.
7.Opracowywanie narzędzi badawczych i ich testowanie.
8.Pozyskanie funduszy szkolnych, sponsora.
TERMIN:
Cały okres stażu


SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Znajomość procedury awansu zawodowego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego.
2.Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego.
3.Dyplom studiów podyplomowych
4.Zestawienie bibliografii i recenzja wybranych pozycji.
5.Potwierdzenie dyrektora szkoły
6.Scenariusze zajęć
7.Testy, ankiety, itp.
8.Fotografie nowych pomocy


§ 8, ust. 2,pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej
i informacyjnej.
2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
3. Korzystanie z Internetu w praktyce szkolnej.
4. Prowadzenie zajęć w pracowni internetowej.
5. Przygotowywanie imprez szkolnych z wykorzystaniem materiałów publikowanych w internecie.
FORMY REALIZACJI:
1.Udział w kursach i szkoleniach.
2.Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, opracowywanie scenariuszy.
3.Korzystanie z materiałów znajdujących się na stronach edukacyjnych, które mogą być pomocne w przygotowaniu uczniów do matury, do konkursów, itp.
4.Wykorzystywanie materiałów dostępnych na stronach internetowych do prowadzenia zajęć z biologii.
5.Opracowanie scenariuszy imprez szkolnych, np.: „Otrzęsin klas pierwszych”, „Pożegnania klas maturalnych” audycji z okazji „Dnia Ziemi”.
TERMIN:
Okres stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń.2.Wzory dodatkowych kart pracy, dyplomów, testów wykonanych technologią komputerową, scenariuszy zajęć itd.
3.Strony www.
4.Strony www.
5.Strony www.


§ 8, ust. 2, pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli stażystów i kontraktowych.
2. Rady Szkoleniowe
3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.
4. Dzielenie się wiedzą.
5. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych.
FORMY REALIZACJI:
1.Opracowywanie scenariuszy zajęć. Przygotowanie pomocy dydaktycznych. Omówienie zajęć.
2.Przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych zgodnie z potrzebami szkoły.
3.Przygotowywanie we współpracy z innymi nauczycielami konkursów, akademii, przedstawień.
4.Praca w komisji przedmiotów ścisłych
5.Opublikowanie na stronie internetowej planu rozwoju zawodowego
Przygotowanie ciekawych materiałów i umieszczenie ich na stronach internetowych.
TERMIN:
Okres stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Scenariusze, podpisy obecnych, zdjęcia.
2.Potwierdzenie dyrektora szkoły.
3.Scenariusze przedstawień i akademii, zdjęcia, podziękowania.
4.Potwierdzenie przewodniczącego i członków komisji.
5.Adresy strony internetowej, wydruk.


§ 8, ust. 2, pkt 4
realizacja następujących zadań:

lit. A
„opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich”

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu profilaktyczno-wychowawczego.
2.Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu biologicznego.
3. Opracowanie i przeprowadzenie sprawdzianu wiadomości i umiejętności (tzw. Testu otwarcia) dla uczniów rozpoczynających naukę w klasach pierwszych.
4. Opracowanie programu zajęć dodatkowych dla maturzystów.
FORMY REALIZACJI:
1.Opracowanie programu wychowawczego dla swojej klasy skorelowanego ze szkolnym planem wychowawczym.
2.Zredagowanie zadań i przeprowadzenie konkursu biologicznego. Udział w komisji oceniającej.
3.Ułożenie zadań testu otwarcia z biologii, uwzględniając materiał nauczania gimnazjum.
4.Wdrożenie programu na zajęciach prowadzonych społecznie raz w tygodniu, poza godzinami pracy.
TERMIN:
1.2007/2008
2.Okres stażu
3.IX 2007 i co roku
4.Okres stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Plan wychowawczy klasy
2.Sprawozdanie z przebiegu konkursu. Dyplomy dla laureatów. Zdjęcia.
3.Wzór testu, wyniki.
4.Opracowany program, potwierdzenie dyrektora.


lit. C
„poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Organizacja uroczystości i imprez klasowych np. Wigilii, Dnia Kobiet itp.
2. Organizacja wycieczek krajoznawczych, przedmiotowych, wyjść do kina, teatru.
3.Organizacja imprez szkolnych np. Otrzęsin klas pierwszych, Pożegnania klas maturalnych, itp.
4. Współpraca z rodzicami uczniów.
5. Praca z uczniem przejawiającym szczególne zamiłowanie do biologii.
FORMY REALIZACJI:
3.Przygotowanie uczniów do występów.
4.Systematyczne kontakty z rodzicami, organizacja „Półmetka”, „Studniówki” itp.
5. Przygotowanie do konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Zaangażowanie uczniów
w proces kształcenia poprzez samodzielne przygotowywanie pomocy naukowych, referatów, prowadzenie zajęć.
TERMIN:
Okres stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1. Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora
2.Karty wycieczek, zdjęcia.
3.Nagrania video, zdjęcia, zapis w kronice szkolnej.
4.Zapis w dzienniku lekcyjnym, scenariusze spotkań z rodzicami.
5.Wyniki konkursów. Referaty, zdjęcia pomocy naukowych.


lit. E
„Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami”.

ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Kędzierzynie-Koźlu.
2. Współpraca z Policją.
3. Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną.
4. Współpraca z Muzeum Regionalnym - Baszta w celu zainteresowania dzieci historią miasta i regionu.
FORMY REALIZACJI:
1.Współpraca na bieżąco.
2.Zapraszanie do szkoły pracowników policji na pogadanki na temat agresji, narkotyków itp.
3.Udział w zajęciach organizowanych przez bibliotekę.
4.Pogadanki, lekcje muzealne.
TERMIN:
Okres stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Opinie i uczniach, potwierdzenie z poradni.
2.Potwierdzenie współpracy, zdjęcia.
3.Potwierdzenia, karty wycieczki, zdjęcia.
4.Potwierdzenia, karty wycieczki, zdjęcia.

& 8 ust. 2, pkt 5

„Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony”


ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY:
1.Poznanie środowiska ucznia, diagnozowanie problemów
2. Podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych.
3.Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych – ich opis i analiza.
FORMY REALIZACJI:
1.Przeprowadzenie i analiza ankiety określającej sytuację rodzinną ucznia.
2.Realizowanie programu wychowawczego szkoły, współpraca z pedagogiem szkolnym, nauczycielami, rodzicami itp.
Obserwacja i analiza zachowań ucznia wymagającego szczególnej opieki.
TERMIN:
1.IX – X co roku
2.okres stażu
3.koniec stażu
SPOSÓB DOKUMENTACJI:
1.Zapiski własne
2.Zapisy w dzienniku, notatki pedagoga, zapiski własne.
3.Dołączony opis i analiza przypadków.
Wyświetleń: 1058


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.