Katalog Anna Bogusz, 2010-05-23 Kędzierzyn-Koźle Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Anny Bogusz nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego data rozpoczęcia stażu: 01 września 2007 data zakończenia stażu: 31 maja 2010 Cel: Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych poprzez podniesienie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych, co przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole. (zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w czasie jego realizacji) KIERUNKI ROZWOJU: § 8, ust.2, pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. 2. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 3. Podjęcie studiów podyplomowych mających na celu uzupełnienie i zdobycie nowej wiedzy z nauk biologicznych. 4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. 5. Współtworzenie programów i dokumentów szkoły. 6. Stosowanie w praktyce różnych metod nauczania biologii. 7. Tworzenie narzędzi do wewnętrznego mierzenia pracy szkoły (np.: badanie wyników nauczania) 8. Wzbogacenie pracowni biologicznej o nowe pomoce naukowe. FORMY REALIZACJI: 1.Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela. 2.Tematyka i harmonogram opracowane przez ośrodki doskonalenia nauczycieli. 3.Studia podyplomowe 4.Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej z młodzieżą. 5.Uczestnictwo w spotkaniach, dyskusja, praca nad tworzeniem dokumentów i programów szkoły. 6.Przykładowe scenariusze zajęć. 7.Opracowywanie narzędzi badawczych i ich testowanie. 8.Pozyskanie funduszy szkolnych, sponsora. TERMIN: Cały okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Znajomość procedury awansu zawodowego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. 2.Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego. 3.Dyplom studiów podyplomowych 4.Zestawienie bibliografii i recenzja wybranych pozycji. 5.Potwierdzenie dyrektora szkoły 6.Scenariusze zajęć 7.Testy, ankiety, itp. 8.Fotografie nowych pomocy § 8, ust. 2,pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej. 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. 3. Korzystanie z Internetu w praktyce szkolnej. 4. Prowadzenie zajęć w pracowni internetowej. 5. Przygotowywanie imprez szkolnych z wykorzystaniem materiałów publikowanych w internecie. FORMY REALIZACJI: 1.Udział w kursach i szkoleniach. 2.Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, opracowywanie scenariuszy. 3.Korzystanie z materiałów znajdujących się na stronach edukacyjnych, które mogą być pomocne w przygotowaniu uczniów do matury, do konkursów, itp. 4.Wykorzystywanie materiałów dostępnych na stronach internetowych do prowadzenia zajęć z biologii. 5.Opracowanie scenariuszy imprez szkolnych, np.: „Otrzęsin klas pierwszych”, „Pożegnania klas maturalnych” audycji z okazji „Dnia Ziemi”. TERMIN: Okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń.2.Wzory dodatkowych kart pracy, dyplomów, testów wykonanych technologią komputerową, scenariuszy zajęć itd. 3.Strony www. 4.Strony www. 5.Strony www. § 8, ust. 2, pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli stażystów i kontraktowych. 2. Rady Szkoleniowe 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. 4. Dzielenie się wiedzą. 5. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. FORMY REALIZACJI: 1.Opracowywanie scenariuszy zajęć. Przygotowanie pomocy dydaktycznych. Omówienie zajęć. 2.Przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych zgodnie z potrzebami szkoły. 3.Przygotowywanie we współpracy z innymi nauczycielami konkursów, akademii, przedstawień. 4.Praca w komisji przedmiotów ścisłych 5.Opublikowanie na stronie internetowej planu rozwoju zawodowego Przygotowanie ciekawych materiałów i umieszczenie ich na stronach internetowych. TERMIN: Okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Scenariusze, podpisy obecnych, zdjęcia. 2.Potwierdzenie dyrektora szkoły. 3.Scenariusze przedstawień i akademii, zdjęcia, podziękowania. 4.Potwierdzenie przewodniczącego i członków komisji. 5.Adresy strony internetowej, wydruk. § 8, ust. 2, pkt 4 realizacja następujących zadań: lit. A „opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu profilaktyczno-wychowawczego. 2.Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu biologicznego. 3. Opracowanie i przeprowadzenie sprawdzianu wiadomości i umiejętności (tzw. Testu otwarcia) dla uczniów rozpoczynających naukę w klasach pierwszych. 4. Opracowanie programu zajęć dodatkowych dla maturzystów. FORMY REALIZACJI: 1.Opracowanie programu wychowawczego dla swojej klasy skorelowanego ze szkolnym planem wychowawczym. 2.Zredagowanie zadań i przeprowadzenie konkursu biologicznego. Udział w komisji oceniającej. 3.Ułożenie zadań testu otwarcia z biologii, uwzględniając materiał nauczania gimnazjum. 4.Wdrożenie programu na zajęciach prowadzonych społecznie raz w tygodniu, poza godzinami pracy. TERMIN: 1.2007/2008 2.Okres stażu 3.IX 2007 i co roku 4.Okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Plan wychowawczy klasy 2.Sprawozdanie z przebiegu konkursu. Dyplomy dla laureatów. Zdjęcia. 3.Wzór testu, wyniki. 4.Opracowany program, potwierdzenie dyrektora. lit. C „poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Organizacja uroczystości i imprez klasowych np. Wigilii, Dnia Kobiet itp. 2. Organizacja wycieczek krajoznawczych, przedmiotowych, wyjść do kina, teatru. 3.Organizacja imprez szkolnych np. Otrzęsin klas pierwszych, Pożegnania klas maturalnych, itp. 4. Współpraca z rodzicami uczniów. 5. Praca z uczniem przejawiającym szczególne zamiłowanie do biologii. FORMY REALIZACJI: 3.Przygotowanie uczniów do występów. 4.Systematyczne kontakty z rodzicami, organizacja „Półmetka”, „Studniówki” itp. 5. Przygotowanie do konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Zaangażowanie uczniów w proces kształcenia poprzez samodzielne przygotowywanie pomocy naukowych, referatów, prowadzenie zajęć. TERMIN: Okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1. Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora 2.Karty wycieczek, zdjęcia. 3.Nagrania video, zdjęcia, zapis w kronice szkolnej. 4.Zapis w dzienniku lekcyjnym, scenariusze spotkań z rodzicami. 5.Wyniki konkursów. Referaty, zdjęcia pomocy naukowych. lit. E „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami”. ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Kędzierzynie-Koźlu. 2. Współpraca z Policją. 3. Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną. 4. Współpraca z Muzeum Regionalnym - Baszta w celu zainteresowania dzieci historią miasta i regionu. FORMY REALIZACJI: 1.Współpraca na bieżąco. 2.Zapraszanie do szkoły pracowników policji na pogadanki na temat agresji, narkotyków itp. 3.Udział w zajęciach organizowanych przez bibliotekę. 4.Pogadanki, lekcje muzealne. TERMIN: Okres stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Opinie i uczniach, potwierdzenie z poradni. 2.Potwierdzenie współpracy, zdjęcia. 3.Potwierdzenia, karty wycieczki, zdjęcia. 4.Potwierdzenia, karty wycieczki, zdjęcia. & 8 ust. 2, pkt 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” ZADANIA – PRZEWIDYWANE EFEKTY: 1.Poznanie środowiska ucznia, diagnozowanie problemów 2. Podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych. 3.Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych – ich opis i analiza. FORMY REALIZACJI: 1.Przeprowadzenie i analiza ankiety określającej sytuację rodzinną ucznia. 2.Realizowanie programu wychowawczego szkoły, współpraca z pedagogiem szkolnym, nauczycielami, rodzicami itp. Obserwacja i analiza zachowań ucznia wymagającego szczególnej opieki. TERMIN: 1.IX – X co roku 2.okres stażu 3.koniec stażu SPOSÓB DOKUMENTACJI: 1.Zapiski własne 2.Zapisy w dzienniku, notatki pedagoga, zapiski własne. 3.Dołączony opis i analiza przypadków. Wyświetleń: 1058
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |