![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Głogowska, 2010-05-23 Bydgoszcz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Małgorzata Głogowska Nazwa i adres placówki: Przedszkole Niepubliczne Misiolandia w Bydgoszczy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 Data zakończenia stażu: 31.05.2010 Czas trwania stażu: 9 miesięcy Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego Opiekun stażu: Danuta Gęsicka Kwalifikacje: • ukończone studia wyższe na kierunku lingwistyka stosowana na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy •ukończony pedagogiczny kurs kwalifikacyjny w Centrum Kształcenia Kadr w Bydgoszczy Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: • Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola • Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia • Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych • Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez Opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym • Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna stażu i omawianie ich • Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: - wewnatrzprzedszkolnych - samokształcenia Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania przedszkola (§6 ust. 1 pkt 1) 1. Zapoznanie z procedurą osiągania awansu zawodowego- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego ( ustawy i rozporządzenia) 2. Zapoznanie się z oświatowymi aktami prawnymi: Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MENiS- Analiza dokumentacji 3. Zapoznanie się z planem pracy przedszkola, ramowym rozkładem dnia, zasadami współpracy Dyrektora z pracownikami- Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach Rady Pedagogicznej 4. Poznanie dokumentów obowiązujących w przedszkolu: Statut Przedszkola, Regulamin pracy i wynagradzania, dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi: dzienniki lekcyjne, rozkłady zajęć itp.- Analiza dokumentacji, analiza Statutu, dokonywanie samodzielnych wpisów w dzienniku 5. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola- Udział w Radach Pedagogicznych Analiza dokumentacji przedszkola 6. Znajomość podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu- Udział w szkoleniu BHP, zapoznanie się z regulaminem stołówki, zapoznanie się z regulaminem wyjść na plac zabaw i spacerów Rozwijanie umiejętności dydaktycznych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków, umiejętność omawiania obserwowanych zajęć (§6ust. 2pkt 4) 1. Nawiązanie współpracy z Opiekunem stażu- Rozmowa, zawarcie kontraktu 2. Ustalenie z Opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych- Napisanie planu rozwoju zawodowego, opracowanie zakresu i tematów zajęć 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez Opiekuna lub innego nauczyciela- Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywa staż (§6 ust. 2 pkt 2) 1. Poznanie programu nauczania języka angielskiego w przedszkolu- Analiza programu 2. Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna lub Dyrektora - Opracowanie scenariusza lekcji na podstawie przewodnika metodycznego i własnych pomysłów, konsultacje z Opiekunem, analiza lekcji 3. Ocena własnych umiejętności Analiza mocnych i słabych stron swojej pracy- Rzeczowa i merytoryczna analiza przeprowadzonych zajęć Ewaluacja dokonań Dokumentowanie efektów własnej pracy Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6ust 2 pkt 3) 1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o dziecku- Rozmowa z Opiekunem lub innym nauczycielem 2. Gromadzenie informacji o środowisku z którego pochodzą dzieci oraz ich zainteresowaniach uwzględniając ustawę o ochronie danych osobowych- Analiza kart informacyjnych o dzieciach Rozmowy indywidualne z rodzicami 3. Współpraca z rodzicami- Indywidualne rozmowy na spotkaniach z rodzicami Informacje zwrotne o postępach i zachowaniu dziecka Rozmowy okazyjne Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (§6ust. 1 pkt 4) 1. Doskonalenia multimedialnych technik pracy- Zamieszczenia planu rozwoju w Internecie 2. Poznanie nowych metod pracy z dziećmi- Udział w warsztatach i szkoleniach 3. Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami- Udostępnienie planu rozwoju innym nauczycielom Wyświetleń: 2565
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |