Katalog

Renata Kudłaszyk, 2010-05-19
Tarnowo Podgórne

Religia, Konspekty

Konspekt lekcji religii na Wszystkich świętych w klasach 5 i 6.

- n +

Temat: Poznajemy mniej znanych świętych.
Cele: - zdobycie i zaprezentowanie wiedzy o osobach kanonizowanych,
- samodzielne poszukiwania uczniów z wykorzystaniem zasobów szkolnej biblioteki i internetu,
- doskonalenie umiejętności tworzenia notatek.
Metody: indywidualne prezentacje przygotowanych materiałów, wspólne tworzenie notatek w zeszytach, modlitwa różańcowa
Przebieg lekcji:
1)Powitanie, czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, wpisanie plusów za przyniesienie różańców oraz znajomość niedzielnej Ewangelii
2)Wszyscy wstają. Chętny uczeń wychodzi na środek by poprowadzić modlitwę: wprowadza w tajemnicę, wyznacza intencję do dziesiątki różańca i wskazuje osoby, które będą rozpoczynać kolejne Zdrowaś Maryjo dopowiadając, jeśli zechcą własne intencje. Nauczyciel akompaniuje na gitarze do drugiej części modlitwy, która śpiewana jest
na melodię „pielgrzymkową”
3)Uczniowie siadają. Następuje przypomnienie wiadomości o uroczystości Wszystkich Świętych. Katecheta pyta o zadanie domowe – czy sprawiło trudność, z jakich źródeł korzystali uczniowie i kto chciałby rozpocząć.
4)Kolejno wychodzą chętne osoby prezentując:
- źródło informacji ( tytuł książki, strona www w internecie lub inne),
- imię wybranej osoby ( i nazwisko, jeśli jest),
- fotografię (portret, ikonę lub wyobrażenie postaci świętego),
- zdobyte informacje na temat życia świętego.
5)Uczniowie słuchają uważnie, a potem wspólnie tworzą notatkę o kolejnych świętych: ile wieków temu żyli, czym się zajmowali i dlaczego zostali świętymi, ewentualnie komu patronują. ( Warto też zaznaczyć – jak np. w wypadku św. Tamary - czy są znani w kościele katolickim czy prawosławnym).
6)Zgodnie z umową – przygotowanie informacji o świętym nagradzane jest plusem. Pięć plusów daje piątkę. Za brak pracy domowej jest minus, a pięć minusów to ocena niedostateczna. W przypadku bardzo wielu chętnych do prezentacji, aby każdemu dać szansę przedstawienia owoców swej pracy, dokończenie może nastąpić na następnej katechezie.
7)Nauczyciel dziękuje uczniom, którzy podzielili się wiedzą, pyta klasę, który święty najbardziej zapadł im w pamięć i dlaczego (ewentualnie) zapowiada dokończenie prezentacji na kolejnym spotkaniu, kończy krótką modlitwą do patronów i żegna się z uczniami.

Opracowała: Renata Kudłaszyk
Wyświetleń: 4827


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.