Katalog

Magdalena Zabłocka, 2010-05-17
Malbork

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO. „Talking about nationality”.

- n +


Subject /temat/: „ Talking about nationality” /Rozmawiamy o narodowościach/. książka The New English Zone
Teacher : Magdalena Zabłocka
Info about the group /informacja o grupie/: K – 11 /11-12 years/, mixed group of 10-14 children, level : elementary plus /grupa mieszana, 10-14 uczniów, poziom podstawowy plus/.
Aims of the lesson /cele lekcji/: At the end of the lesson students will have known basic information about nationalities, countries and how to ask and speak about nationality ./ Na koniec lekcji uczniowie posiadają podstawowe informacje związane z narodowościami, krajami i pochodzeniem oraz potrafią pytać o narodowość i mówić o niej/.
Procedures /postępowanie/:

1. WELCOME /powitanie / 5 min.
Welcome students. Checking the attendance. /powitanie i sprawdzenie obecności/.

2. WARM UP
/rozgrzewka językowa/ 5 min. Warm up activity
– dialog as an introduction to the new subject. Pupils listen to the dialog between students from different countries talking about their nationalities.
/Ćwiczenie –rozgrzewka językowa –dialog jako wprowadzenie do nowego tematu lekcji . Uczniowie słuchają dialogu pomiędzy uczniami z różnych krajów, mówiącymi o swoich narodowościach./


3.PRESENTATION
/prezentacja/ 15 min. Presentation of a new material;
- reading to the dialog /volunteers ; roll play / then teacher explains new words and phrases / nationalites: Poland –Polish
Germany –German
The United States - American
Scotland- Scottish
England – English
Japan –Japanese
France –French

and write them down on the blackboard with explanation .

Then teacher repeats all new words and phrases with class and ask individual students to read it as well.
/Prezentacja nowego materiału; czytanie dialogu / ochotnicy z podziałem na role/ następnie nauczyciel wyjaśnia znaczenie nowych zwrotów i słówek /np.:
Polska –Polak
Niemcy – Niemiec
Stany Zjednoczone –Amerykanin
Szkocja - Szkot
Anglia –Anglik
Japonia – Japończyk
Francja – Francuz
i zapisuje je na tablicy/.
Nauczyciel razem z klasą powtarza nowe zwroty i słówka następnie prosi pojedynczych uczniów o przeczytanie z tablicy lub zeszytu/ .

4. EXERCISES
/ćwiczenia/ 10 min.
Students do speaking exercises to remember the new material. They get cards /3 per student/ with names of the countries . Teacher ask them to do activity in pairs. They ask themselves “What is your nationality ?” or “ Where are you from?” and answer according to nationality they have on their cards “ I’m …Polish or English “etc.
Then next exercise. Teacher ask the same question to each person and want to answer .
/Uczniowie wykonują ćwiczenia pomagające zapamiętać nowy materiał . Otrzymują karty z nazwami krajów /3 karty dla jednego ucznia/ . Nauczyciel wyjaśnia zadanie polegające na zadawaniu przez uczniów pytań / w parach/. Uczniowie pytają :
Jaka jest twoja narodowość?/What is your nationality? , Skąd pochodzisz ?/ Where are you from?
i odpowiadają na przemian :
I’m from England /Jestem z Anglii I’m English./Jestem anglikiem/. Następnie nauczyciel pyta każdego ucznia o narodowość i pochodzenie i prosi o odpowiedź./

5.REVISING, REMEBERING NEW MATERIAL
/powtórka i zapamiętanie nowego materiału/ 5 min.
Pupils do exercise in their exercise book and then check their correctness together with the teacher and class.
/Uczniowie robią zadanie w ćwiczeniach, następnie sprawdzają je razem z nauczycielem i klasą/.


6.HOMEWORK
/praca domowa/ 3 min. Teacher explains the homework; exercises from the exercise book. /nauczyciel wyjaśnia zadanie domowe; ćwiczenia/

7. THE END OF THE LESSON
/zakończenie/
2 min. Say Good Bye to pupils./Pożegnanie uczniów/.

opracowałą : Magdalena Zabłocka
Wyświetleń: 3820


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.