Katalog Magdalena Zabłocka, 2010-05-17 Malbork Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO. „Talking about nationality”.Subject /temat/: „ Talking about nationality” /Rozmawiamy o narodowościach/. książka The New English Zone Teacher : Magdalena Zabłocka Info about the group /informacja o grupie/: K – 11 /11-12 years/, mixed group of 10-14 children, level : elementary plus /grupa mieszana, 10-14 uczniów, poziom podstawowy plus/. Aims of the lesson /cele lekcji/: At the end of the lesson students will have known basic information about nationalities, countries and how to ask and speak about nationality ./ Na koniec lekcji uczniowie posiadają podstawowe informacje związane z narodowościami, krajami i pochodzeniem oraz potrafią pytać o narodowość i mówić o niej/. Procedures /postępowanie/: 1. WELCOME /powitanie / 5 min. Welcome students. Checking the attendance. /powitanie i sprawdzenie obecności/. 2. WARM UP /rozgrzewka językowa/ 5 min. Warm up activity – dialog as an introduction to the new subject. Pupils listen to the dialog between students from different countries talking about their nationalities. /Ćwiczenie –rozgrzewka językowa –dialog jako wprowadzenie do nowego tematu lekcji . Uczniowie słuchają dialogu pomiędzy uczniami z różnych krajów, mówiącymi o swoich narodowościach./ 3.PRESENTATION /prezentacja/ 15 min. Presentation of a new material; - reading to the dialog /volunteers ; roll play / then teacher explains new words and phrases / nationalites: Poland –Polish Germany –German The United States - American Scotland- Scottish England – English Japan –Japanese France –French and write them down on the blackboard with explanation . Then teacher repeats all new words and phrases with class and ask individual students to read it as well. /Prezentacja nowego materiału; czytanie dialogu / ochotnicy z podziałem na role/ następnie nauczyciel wyjaśnia znaczenie nowych zwrotów i słówek /np.: Polska –Polak Niemcy – Niemiec Stany Zjednoczone –Amerykanin Szkocja - Szkot Anglia –Anglik Japonia – Japończyk Francja – Francuz i zapisuje je na tablicy/. Nauczyciel razem z klasą powtarza nowe zwroty i słówka następnie prosi pojedynczych uczniów o przeczytanie z tablicy lub zeszytu/ . 4. EXERCISES /ćwiczenia/ 10 min. Students do speaking exercises to remember the new material. They get cards /3 per student/ with names of the countries . Teacher ask them to do activity in pairs. They ask themselves “What is your nationality ?” or “ Where are you from?” and answer according to nationality they have on their cards “ I’m …Polish or English “etc. Then next exercise. Teacher ask the same question to each person and want to answer . /Uczniowie wykonują ćwiczenia pomagające zapamiętać nowy materiał . Otrzymują karty z nazwami krajów /3 karty dla jednego ucznia/ . Nauczyciel wyjaśnia zadanie polegające na zadawaniu przez uczniów pytań / w parach/. Uczniowie pytają : Jaka jest twoja narodowość?/What is your nationality? , Skąd pochodzisz ?/ Where are you from? i odpowiadają na przemian : I’m from England /Jestem z Anglii I’m English./Jestem anglikiem/. Następnie nauczyciel pyta każdego ucznia o narodowość i pochodzenie i prosi o odpowiedź./ 5.REVISING, REMEBERING NEW MATERIAL /powtórka i zapamiętanie nowego materiału/ 5 min. Pupils do exercise in their exercise book and then check their correctness together with the teacher and class. /Uczniowie robią zadanie w ćwiczeniach, następnie sprawdzają je razem z nauczycielem i klasą/. 6.HOMEWORK /praca domowa/ 3 min. Teacher explains the homework; exercises from the exercise book. /nauczyciel wyjaśnia zadanie domowe; ćwiczenia/ 7. THE END OF THE LESSON /zakończenie/ 2 min. Say Good Bye to pupils./Pożegnanie uczniów/. opracowałą : Magdalena Zabłocka Wyświetleń: 3820
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |