Katalog Marzena Ozdoba, 2010-05-17 Przedecz Bożena Faryńska Zajęcia pozaszkolne, Plany pracy PROGRAM FERII ZIMOWYCH 2010. PROGRAM FERII ZIMOWYCH 2010 „ NIE NUDZĘ SIĘ” OPRACOWAŁY: Marzena Ozdoba i Bożena Faryńska Ferie zimowe to czas wypoczynku i przyjemności. Najbardziej wskazany byłby wypoczynek tych dzieci poza miejscem zamieszkania, jednak niewiele dzieci z naszej szkoły może pozwolić sobie na wyjazd. Większość uczniów spędza czas wolny od nauki w domu, nudząc się i błąkając po ulicach. Nasza szkoła posiada warunki lokalowe i bazę materialną umożliwiającą prowadzenie zajęć opiekuńczych, wychowawczych i sportowych. Program adresowany jest do wszystkich uczniów naszej szkoły spędzających ferie w domu. Dobra, bezpieczna zabawa pozwoli na rozwój własnych zainteresowań. Czas zajęć – tydzień ferii zimowych 18 – 22 stycznia 2010 r. Zajęcia odbywać się będą w godzinach : 9.00 – 13.00. Przed rozpoczęciem ferii zimowych nauczyciele prowadzący zajęcia na gazetce informacyjnej umieszczą szczegółowy harmonogram zajęć przewidziany na poszczególne dni oraz obowiązujący uczestników regulamin. Udział w zajęciach jest nieodpłatny. Nauczyciele prowadzący zajęcia pracują nieodpłatnie. CELE PROGRAMU: - wyrabianie umiejętności właściwej organizacji czasu wolego, - kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych, - ukazywanie roli ruchu i czynnego wypoczynku w zachowaniu zdrowia fizycznego i psychicznego, - ukazywanie wartości płynących z rozwoju własnych zainteresowań, - wyrabianie postawy wytrwałości w działaniu i dążeniu do celu, - poznawanie, przestrzeganie i stosowanie zasad bezpieczeństwa, - integrowanie się z innymi dziećmi w zabawie; ZADANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ CELÓW PROGRAMOWYCH ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH : Zajęcia sportowe: 1.Rozgrywki w tenisa stołowego. 2.Mistrzostwa w unihokeja. 3.Mistrzostwa w kwadranta. 4.Aerobik oraz ćwiczenia wzmacniające – pilates. 5.Wyjazd na basen do Ozorkowa. 6.Wyjazd do Multikina do Włocławka. TREŚCI PROGRAMOWE: - dbałość o zdrowie, higienę własną i otoczenia, - bezpieczeństwo, - zabawy i gry ruchowe, - przestrzeganie reguł w zabawach i grach ruchowych, - działalność plastyczna, - dziecko jako uczeń, kolega, przyjaciel; PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW METODY: - zadań stawianych do wykonania - mini wykład - wycieczka - pokaz - projekcje plastyczne - rundka niedokończonych zdań FORMY: - praca w grupach - indywidualna - w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - materiały plastyczne, - sprzęt sportowy, - sprzęt audio i płytoteka, TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ: Dzień pierwszy: mistrzostwa w „kwadranta”. 1.Integracja zespołu. Powitanie w kole. Spisanie kontraktu grupowego. 2.Mini wykład na temat zdrowego stylu życia. 3.Aerobik. 4.Podział na grupy – mistrzostwa w kwadranta. 5.Pilates – wzmacnianie poszczególnych partii mięśniowych. Dzień drugi: wyjazd do Multikina we Włocławku. 1.Uzyskanie pisemnej zgody Rodzica na wyjazd do kina. 2.Spotkanie w ustalonym czasie i przejazd autokarem do Włocławka. 3.Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas przejazdu autobusem oraz bezpiecznego poruszania się po wyjściu z autobusu. 4.Powrót do domu. Trzeci dzień: mistrzostwa w unihokeja. 1.Aerobik. 2.Omówienie zasad gry 3. Podział na grupy. 4. Turniej. 5.Ogłoszenie wyników. 6.Wykonanie pamiątkowych zdjęć. Czwarty dzień : wyjazd na basen do Ozorkowa. 1.Uzyskanie pisemnej zgody Rodzica na wyjazd na basen. 2. Spotkanie w ustalonym czasie i przejazd autokarem na basen do Ozorkowa. 3.Omówienie zasad bezpiecznego pobytu na basenie, kąpiel w wodzie, bezpieczne poruszanie się po obiekcie. 4. Zabawy w wodzie – pływanie, doskonalenie swoich umiejętności pod okiem opiekunów i ratowników, korzystanie z jacuzzi. 5. Suszenie po wyjściu z wody. 6. Powrót do domu. Piąty dzień: tenis stołowy. 1.Aerobik. 2.Turniej tenisa stołowego- podział na grupy. 3.W czasie trwania turnieju, dzieci oczekujące, wykonują prace plastyczne, będące podsumowaniem zajęć „ Nie nudzę się”. 4.Spotkanie w kręgu – ewaluacja programu. RUNDKA PYTAŃ: Jak spędzałeś ferie zimowe? Czy lubisz aktywnie spędzać czas wolny? Czy podobały ci się zajęcia organizowane w szkole? Czy chciałbyś w przyszłym roku uczestniczyć w podobnych zajęciach? Gdybyś mógł, co byś zmienił w programie „Nie nudzę się”? DOKOŃCZ ZDANIE: CIESZĘ SIĘ……………… UWAŻAM, ŻE ZAJĘCIA ………………………………. NA ZAJĘCIACH PODOBAŁO MI SIĘ………………………… NA ZAJĘCIACH NIE PODOBAŁO MI SIĘ…………………. W CZASIE ZAJĘĆ DOWIEDZIAŁEM SIĘ………………….. PODCZAS ZAJĘĆ NAUCZYŁEM SIĘ……………………….. 5.Podziękowanie za udział we wspólnej zabawie. 6.Zilustrowane najciekawsze zajęcia będą zaprezentowane na wystawce przed wywiadówką. Wyświetleń: 1910
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |