Katalog Iwona Gawkowska, 2010-05-17 Zambrów Zajęcia artystyczne, Scenariusze KARTKI WALENTYNKOWE – DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ I WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ W TRAKCIE WYKONYWANIA PRAC.TEMAT: KARTKI WALENTYNKOWE – DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ I WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ W TRAKCIE WYKONYWANIA PRAC. CELE: - doskonalenie sprawności manualnej - ośmielanie do mówienia i okazywania własnych uczuć - poznanie sposobu wykonania KARTY WALENTYNKOWEJ - wdrażanie do zachowania ładu i porządku podczas zajęć - kształtowanie wrażliwości estetycznej METODY: słowna, oglądowa, czynna FORMY: indywidualna jednolita i zróżnicowana, zbiorowa CZAS I MIEJSCE: 60 minut, świetlica grupy VIII UCZESTNICY: grupa VIII POMOCE: blok techniczny kolorowy, bibułka, papier kolorowy, mazaki, nożyczki, KARTKI WALENTYNKOWE , kolorowe czasopisma ; PRZEBIEG ZAJĘĆ: I Sprawy organizacyjno-porządkowe. 1. Przygotowanie sali i potrzebnych do zajęć materiałów. 2. Sprawdzenie obecności 3. Zajęcie miejsc przez wychowanki. II Wprowadzenie do tematu. 1. Aktualizacja tematu. 2. Rozwiązanie KRZYŻÓWKI zdradzającej temat zajęć. Hasło – KARTKI WALENTYNKOWE 3. Swobodne wypowiedzi dziewcząt na temat roli miłości w życiu człowieka. - ośmielenie do mówienia i okazywania uczuć 4. Różne sposoby okazywania sympatii, miłości i przywiązania. - mówienie o uczuciach - obdarowywanie upominkami - życzenia słowne - życzenia pisemne - świadczenie pomocy - szacunek III Zasadnicze opracowanie tematu. 1. Uświadomienie celu zajęć. Należy innym okazywać nasze uczucia zwłaszcza miłości , przywiązania, szacunku, przyjaźni . Na dzisiejszych zajęciach spróbujemy wykonać rzecz, która pozwoli nam to uczynić – KARTKĘ WALENTYNKOWĄ 2. Prezentacja gotowych kart . 3. Prezentacja wykonania KART WALENTYNKOWYCH z wykorzystaniem motywu serca. - prezentacja kartki w kształcie serca przez nauczyciela - zwrócenie uwagi na symbolikę serca 4. Omówienie sposobu wykonania. - wskazanie niezbędnych pomocy - omówienie kolejnych etapów pracy 5. Rozdanie pomocy przez dyżurnych. 6. Przypomnienie o potrzebie zachowania ładu i porządku podczas zajęć. 7. Praca indywidualna wychowanków - zwrócenie uwagi na staranne wykonanie, estetykę 8. Zapoznanie wychowanek z wybranymi wierszami okolicznościowymi. 9. Zachęcenie do samodzielnego redagowania życzeń. - praca indywidualna wychowanków - pomoc nauczyciela w redagowaniu treści, sprawdzenie poprawności ortograficznej i gramatycznej 10. Wpisanie życzeń do przygotowanych KART WALENTYNKOWYCH. 11. Wykonanie wystawki prac. IV Podsumowanie zajęć – omówienie prac dzieci. V Porządkowanie miejsca pracy. Opracowała i przeprowadziła: Iwona Gawkowska Wyświetleń: 3917
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |