Katalog Jolanta Hołubowska, 2010-05-17 Katowice Język angielski, Scenariusze „Tworzymy krzyżówkę”. Scenariusz lekcji języka angielskiego.„Tworzymy krzyżówkę” Scenariusz lekcji języka angielskiego Lekcja może być lekcją powtórzeniową, mającą na celu utrwalić poznane ostatnio słownictwo. Jest to również dobre rozwiązanie, kiedy nagle trafia nam się niespodziewane zastępstwo, w dodatku w klasie, w której nie uczymy i nie znamy uczniów, ani ich możliwości. Cele: 1). Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z danego zakresu materiału (np. jedzenie i picie, sporty, zawody, pogoda), 2). Integracja poprzez pracę w grupkach, 3). Wytworzenie odpowiedzialności za funkcje pełnione podczas wykonywania powierzonego zadania/funkcji. Metody: - burza mózgów podczas pracy w grupkach, Formy pracy: - praca w grupach, Materiały: - po jednej kartce A4 (na brudno) i jednej kartce A3 (na czysto) dla każdej grupki uczniów, - długopisy, - ołówki, - gumki, - kredki, flamastry, Przebieg lekcji: 1). Sprawy organizacyjne – sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji, 2). Wyjaśnienie uczniom celu lekcji oraz poinformowanie w jaki sposób mają wykonać zadanie: - uczniowie mają za zadanie dobrać się w 2 lub 3 osobowe grupy i ułożyć krzyżówkę w języku angielskim, w której słowa do odgadnięcia będą obejmować poznane ostatnio słownictwo, - wyjaśniamy, że krzyżówki ułożone przez nich zostaną rozwiązane pod koniec lekcji lub na lekcji następnej, ewentualnie zostaną skopiowane i posłużą jako zadanie dla osób z innej klasy lub innej grupy (jeśli klasa jest dzielona), - uczniowie najpierw mają za zadanie wymyślić hasło główne, które piszą pionowo na środku kartki, która będzie kartką na brudno, na której powstanie robocza krzyżówka. Hasło powinno składać się z 7 do 10 liter. - następnie do tego hasła wymyślają i wpisują poziomo słowa związane z danym słownictwem. Wyjaśniamy, że wspólna litera hasła głównego i tego, które właśnie próbujemy dopasować, może być zarówno pierwszą jak i ostatnią, czy też środkową literą. - uczniowie piszą polecenia (zagadki) do wymyślonych słów. W zależności od poziomu możliwości danej grupki, uczniowie mniej zdolni zamiast poleceń mogą zilustrować hasła do odgadnięcia obrazkiem (dla tych osób przygotowujemy kredki lub flamastry) lub pisać zagadki i opisy po polsku, a osoby zdolniejsze wymyślają opis słów lub zagadki w języku angielskim. - po stworzeniu całej krzyżówki uczniowie dają ją do sprawdzenia nauczycielowi, aby ten wyszukał i poprawił ewentualne błędy. Następnie na drugiej kartce (A3), która jest kartką na czysto jedna z osób rysuje ołówkiem krzyżówkę oraz przepisuje polecenia lub rysuje obrazki. Kratki, które będą tworzyć hasło główne należy obrysować kolorem zielonym. Krzyżówka gotowa. Jeśli zostanie nam czas, możemy przypiąć kartki z krzyżówkami do tablicy i rozwiązać część wspólnie. Jeśli nie, przynosimy krzyżówki na następną lekcję i rozwiązujemy je wspólnie lub np. robimy konkurs, kto odgadnie najwięcej haseł wpisując je na swojej kartce i oddając ją później nauczycielowi. Możemy również puste krzyżówki przypiąć na gazetce klasowej lub szkolnej. Podsumowując lekcję oceniamy krzyżówki oraz pracę uczniów. Chwalimy ich pomysłowość oraz zaangażowanie. Opracowanie: Jolanta Hołubowska Wyświetleń: 3222
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |