![]() |
![]() |
Katalog Anna Najbuk, 2010-05-17 Białystok Język rosyjski, Konspekty Konspekt lekcji - Wprowadzienie liter: б, з, й, ы, с, у, х, ш.KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO Klasa: IG1 Prowadzący: Anna Najbuk Data: 17.IX.2009 Temat: Wprowadzenie liter drukowanych i pisanych: б, з, й, ы, с, у, х, ш. Cele: 1. Uczeń rozróżnia pisane i drukowane litery: б, з, й, ы, с, у, х, ш. 2. Uczeń poprawnie łączy nowo poznane litery. 3. Uczeń czyta i pisze słowa z nowo poznanymi literami. Formy pracy: zbiorowa, indywidualna. Metody pracy: mieszana. Przebieg lekcji: 1. Początek lekcji: Przywitanie się z uczniami i sprawdzenie obecności. Sprawdzenie pracy domowej. Zapoznanie uczniów z celami lekcji. 2. Dominanta lekcji: Przedstawienie uczniom liter drukowanych oraz zapisanie na tablicy liter pisanych: Б б, З з, Й й, ы, С с, У у, Х х, Ш ш (uczniowie zapisują litery w zeszycie). Ćwiczenie 2 na stronie 8 (zeszyt ćwiczeń): zapisywanie połączeń poszczególnych liter (jeden uczeń zapisuje połączenie liter na tablicy, a drugi w zeszycie). Poznajemy nowe słowa: а) Zapisanie na tablicy nowych słów: мой, брат, сестра, банк, зонт, машина, чашка, кухня, музей, урок (uczniowie zapisują w zeszytach rosyjskie słowa i ich polskie znaczenie). б) Uczniowie zamykają zeszyty i w luki wstawiają odpowiednie literki w taki sposób aby powstało słowo: _ рат _ рок м _ зе _ е _ тра к _ _ ня ча _ ка в) Do polskich literek podstawiamy rosyjskie litery. Następnie czytamy zdania i je tłumaczymy na język polski. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ E t o m o j b r a t. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ P a p a w m u z jeje. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ M o ja sje s t r a w b a n k je. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ E t o sje s t r a Ju r y. Uczniowie zamykają zeszyty. Nauczyciel wskazuje ucznia i pyta go o rosyjską nazwę podanego słowa. 3. Zakończenie lekcji: Zadanie pracy domowej: nauczyć się nowych słów. Wyświetleń: 2011
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |