Katalog

Joanna Tadla, 2010-05-13
Lubin

Język angielski, Plany metodyczne

Witamy w Szkocji- lekecja kulturowa.

- n +

PLAN METODYCZNY (lekcja otwarta) (do hospitacji diagnozującej)
język angielski
1.Nauczyciel Joanna Tadla
2.Dział programu: Kultura brytyjska
3.Klasa III a Temat: Witamy w Szkocji! – lekcja kulturowa.
4.Umiejętność kluczowa (z podstawy programowej): planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się, przyjmowania coraz większej odpowiedzialności za własną naukę.
5.Środki dydaktyczne: zeszyt, tablica, płyta CD, materiały dodatkowe, kaseta video, mapa.
6.Cele operacyjne: a) wiadomości: U zna podstawowe informacje dotyczące Szkocji, zna gramatykę i słownictwo o tematyce ogólnej.
b) umiejętności : poprawnie posługuje się gramatyką i słownictwem w komunikacji.
Część lekcji:
WSTĘPNA
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
DOCELOWE:
Uczeń:
zna cele operacyjne lekcji,
poznaje temat
słucha i rozumie pytania n-la
ZADANIA:
poznaje cele lekcji
zapisuje temat lekcji do zeszytu
rysuje skojarzenia ze Szkocją i odpowiada na pytania n-la
UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE:
UCZEŃ:
organizuje i planuje pracę
skutecznie porozumiewa się w różnych sytuacjach
GŁÓWNA
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
DOCELOWE:
Uczeń:
czyta i rozumie wylosowany tekst o Szkocji
słucha i rozumie film
ZADANIA:
Uczeń:
wybiera i podkreśla najważniejsze informacje z tekstu
tłumaczy nowe słownictwo
ćwiczy wymowę słownictwa
przedstawia uczniom wybrane informacje o Szkocji
uzupełnia tabelkę w brakujące informacje
zapisuje wybrane najważniejsze informacje na mapie
słucha tradycyjnej szkockiej muzyki w tle podczas wykonywania zadań
pyta i odpowiada na pytania uczniów dotyczące kultury szkockiej
odpowiada na pytania do filmu
UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE:
Uczeń:
planuje i organizuje pracę
rozwija sprawności umysłow
odnosi do praktyki zdobytą wiedzę
buduje więzi międzyludzkie
rozwiązuje problemy w sposób twórczy
KOŃCOWA
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
DOCELOWE:
Uczeń:
zapisuje polecenie zadania domowego
(kartka z wakacji ze Szkocji)

EWALUACJA
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
DOCELOWE:
Uczeń:
potrafi dokonać samooceny zaangażowania na lekcji.
potrafi dokonać oceny lekcji
ZADANIA:
Uczeń:
dokonuje samooceny zaangażowania na lekcji
dokonuje oceny lekcji (wypełnia ankietę)
UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE:
Uczeń:
ocenia własne uczenie się
przyjmuje odpowiedzialność za własną naukę


Wyświetleń: 1054


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.