Katalog

Mirosław Siemieniuk, 2010-05-13
Szczecin

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - Grupa początkująca Temat: słownictwo związane z umeblowaniem pokoju oraz przyimki miejsca.

- n +

Długość trwania zajęć: 90 min
Cele: Zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z umeblowaniem pokoju; wprowadzenie przyimków: nad, pod, obok, zza, przy, obok, ku, itp; (przypomnienie nazw pokojów, typów domów, zwrotów: there is / there are)
Słownictwo: pokoje, meble, przyimki miejsca
Materiały dydaktyczne: podręcznik XYZ, zdjęcia różnych pokojów z czasopism, tablica, zeszyty, Exercise books, CD player
Przebieg zajęć:

1. Warm-up Powitanie
a) Uczniowie wypisują na karteczkach z nazwami pokojów meble związane z danym pokojem.
b) co jest w twoim pokoju, opowiedz partnerowi.
Po tym wprowadzeniu uczniowie zostają poinformowani o temacie.

2. Presentation:
Po zapisaniu tematu pokazuję słuchaczom fotografię jakiegoś pokoju i zadaję pytania:
Is there a ... ?/ Are there any ... ? Słuchacze odpowiadają na pytania. Następnie pokazuję jakiś specyficzny przedmiot i używając przyimków miejsca informuję gdzie on się znajduje w stosunku do innych (np. the flower is between x and y; the lamp is on ...)

3. Practice
Słuchacze opisują ustnie rozdane przeze mnie fotografie przedstawiające pokoje, zwracając szczególną uwagę na użycie odpowiednich przyimków miejsca a następnie zapisują w zeszycie zdania z użyciem poznanych przyimków.

Następnie ćwiczenie dot. rozumienia ze słuchu – przypinam do tablicy powiększony obrazek jakiegoś pokoju. W opisie celowo popełniam jakiś błąd dotyczący użycia przyimka. Zadaniem kursantów jest powiedzieć w takim momencie „Mistake” i powiedzieć poprawne zdanie.
Krótka forma pisemna: Opisz naszą salę / Porównaj ją ze swoją klasą w szkole
(do wyboru)

Zabawa ‘Memory game’ – ochotnik opuszcza klasę na chwilę, w międzyczasie przestawiamy jakiś przedmiot w inne miejsce. Po powrocie dana osoba musi powiedzieć jakieś zdanie związane z tym przedmiotem używając przyimków; np. This portrait should be over the board, not next to the TV.

Praca w parach – jeden z uczniów opisuje podany przeze mnie obrazek pokoju, jego partner tego nie widzi. Zadaniem tego partnera jest naszkicowanie / narysowanie tego pokoju w trakcie opisu kolegi. Potem zmiana ról.

Rozumienie tekstu czytanego – słuchacze czytają tekst xero „House of My Dreams”
i odpowiadają na pytania znajdujące się poniżej; np. Where did Michael Jordan keep
his favourite ball? Where did he put his challenge cups? etc.

4. Praca domowa - wynika ona z poznanego na lekcji materiału i polega na uzupełnieniu odpowiednich ćwiczeń w zeszytach ćwiczeń ( zakładam że oprócz Student’s Books słuchacze korzystają również z Exerc. Books ).
5. Podsumowanie

6. Ocena pracy uczniów

7. Zakończenie zajęć, pożegnanie w jęz. angielskim






Wyświetleń: 3862


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.