Katalog Mirosław Siemieniuk, 2010-05-13 Szczecin Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - Grupa początkująca Temat: słownictwo związane z umeblowaniem pokoju oraz przyimki miejsca.Długość trwania zajęć: 90 min Cele: Zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z umeblowaniem pokoju; wprowadzenie przyimków: nad, pod, obok, zza, przy, obok, ku, itp; (przypomnienie nazw pokojów, typów domów, zwrotów: there is / there are) Słownictwo: pokoje, meble, przyimki miejsca Materiały dydaktyczne: podręcznik XYZ, zdjęcia różnych pokojów z czasopism, tablica, zeszyty, Exercise books, CD player Przebieg zajęć: 1. Warm-up Powitanie a) Uczniowie wypisują na karteczkach z nazwami pokojów meble związane z danym pokojem. b) co jest w twoim pokoju, opowiedz partnerowi. Po tym wprowadzeniu uczniowie zostają poinformowani o temacie. 2. Presentation: Po zapisaniu tematu pokazuję słuchaczom fotografię jakiegoś pokoju i zadaję pytania: Is there a ... ?/ Are there any ... ? Słuchacze odpowiadają na pytania. Następnie pokazuję jakiś specyficzny przedmiot i używając przyimków miejsca informuję gdzie on się znajduje w stosunku do innych (np. the flower is between x and y; the lamp is on ...) 3. Practice Słuchacze opisują ustnie rozdane przeze mnie fotografie przedstawiające pokoje, zwracając szczególną uwagę na użycie odpowiednich przyimków miejsca a następnie zapisują w zeszycie zdania z użyciem poznanych przyimków. Następnie ćwiczenie dot. rozumienia ze słuchu – przypinam do tablicy powiększony obrazek jakiegoś pokoju. W opisie celowo popełniam jakiś błąd dotyczący użycia przyimka. Zadaniem kursantów jest powiedzieć w takim momencie „Mistake” i powiedzieć poprawne zdanie. Krótka forma pisemna: Opisz naszą salę / Porównaj ją ze swoją klasą w szkole (do wyboru) Zabawa ‘Memory game’ – ochotnik opuszcza klasę na chwilę, w międzyczasie przestawiamy jakiś przedmiot w inne miejsce. Po powrocie dana osoba musi powiedzieć jakieś zdanie związane z tym przedmiotem używając przyimków; np. This portrait should be over the board, not next to the TV. Praca w parach – jeden z uczniów opisuje podany przeze mnie obrazek pokoju, jego partner tego nie widzi. Zadaniem tego partnera jest naszkicowanie / narysowanie tego pokoju w trakcie opisu kolegi. Potem zmiana ról. Rozumienie tekstu czytanego – słuchacze czytają tekst xero „House of My Dreams” i odpowiadają na pytania znajdujące się poniżej; np. Where did Michael Jordan keep his favourite ball? Where did he put his challenge cups? etc. 4. Praca domowa - wynika ona z poznanego na lekcji materiału i polega na uzupełnieniu odpowiednich ćwiczeń w zeszytach ćwiczeń ( zakładam że oprócz Student’s Books słuchacze korzystają również z Exerc. Books ). 5. Podsumowanie 6. Ocena pracy uczniów 7. Zakończenie zajęć, pożegnanie w jęz. angielskim Wyświetleń: 3862
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |