Katalog Luiza Śpiewak, 2010-05-12 Kuźnia Raciborska Język angielski, Konspekty My Body Konspekt lekcji język angielski dla klas II/III SPKlasa: II/III Temat: My body – nazywanie części ciała Cel ogólny: przypomnienie i utrwalenie nazw części ciała Cele szczegółowe: A. Wiadomości do zapamiętania. - uczeń pamięta formę graficzną oraz fonologiczną wyrazów oznaczających części ciała oraz twarzy, - uczeń pamięta piosenkę „Head and shoulders”, - uczeń pamięta nazwy kolorów. B. Wiadomości do zrozumienia. - uczeń potrafi przeczytać ze zrozumieniem słownictwo, - uczeń rozumie znaczenie usłyszanych słów oraz tekstu piosenki, - uczeń rozumie polecenia nauczyciela. C. Umiejętności stosowane w sytuacjach typowych - uczeń potrafi dopasować wyrazy do odpowiedniej części ciała, - uczeń potrafi wyszukać w wykreślance nowe słownictwo, - uczeń potrafi zaśpiewać piosenkę, - uczeń potrafi określić kolor przedmiotów. Cele wychowawcze: - uczeń potrafi wykonywać polecenia nauczyciela, wykonuje zadania zgodnie z instrukcją, - kształtuje efektywność pracy w zespole. Metody pracy: - podająca, - aktywizująca – piosenka z układem ruchów, wykonanie szkicu sylwetki jednego z uczniów, - praktyczna – ćwiczenia. Formy pracy: - zbiorowa jednolita, - indywidualna jednolita i zróżnicowana. Środki dydaktyczne: - zestaw wyrazów, - arkusz papieru do wykonania sylwety, - karta pracy z wyszukiwanką i obrazkiem do kolorowania, - płyta CD. Przebieg lekcji: Faza wprowadzająca 1. Czynności organizacyjne. 2. Podanie tematu lekcji. 3. Śpiewanie piosenki „Head and shoulders” 4. Przypomnienie znaczenia słów oznaczających części ciała – nauczyciel wypowiada kolejno części ciała a uczniowie wskazują je. 5. Nauczyciel wskazuje części ciała wypowiadając ich prawdziwe nazwy lub inne. Uczniowie potwierdzają lub zaprzeczają mówiąc „yes” lub „no”. Faza realizacyjna 6. Wybrani uczniowie losują kartkę z nazwą części ciała a następnie z zawiązanymi oczami rysują ją na tablicy. 7. Wykonanie szkicu sylwetki jednego z uczniów na arkuszu papieru, kolorowanie rysunku. 8. Zawieszenie rysunku na tablicy. Uczniowie kolejno losują kartki z wyrazami oznaczającymi części ciała, czytają je na głos i przywieszają w odpowiednim miejsce na rysunku. 9. Przypomnienie nazw kolorów. Nauczyciel podaje nazwy kolorów. Uczniowie podnoszą do góry kredki w odpowiednim kolorze. 10. Kolorowanie obrazków ze stworkami na podstawie ustnych poleceń nauczyciela. Faza podsumowująca 11. Uczniowie tańczą w parach do muzyki. Nauczyciel zatrzymuje muzykę i prosi o dotknięcie poszczególnych części ciała np. face to face. 12. Wyszukanie wyrazów w wyszukiwance. Wyświetleń: 5214
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |