Katalog Anna Nazimek, 2010-05-10 Skorogoszcz Religia, Konspekty Bóg - Stworzyciel. Scenariusz lekcji religii.Cel dydaktyczny: Bóg jest obecny w swoim stworzeniu. Zrozumienie prawdy, że czyniąc dobro okazujemy miłość Bogu. Cel wychowawczy: Postawa stałej gotowości do pełnienia dobra. Metody: metoda słowna: opowiadanie, pogadanka, metoda zajęć praktycznych: śpiewanie piosenki, uzupełnienie ilustracji Środki dydaktyczne: arkusz szarego papieru, rysunek człowieka i rysunek ludzkiej dłoni (dla uczniów), plansza z tekstem z Pisma Świętego. PRZEBIEG LEKCJI: 1.Modlitwa 2.Przypomnienie wiadomości o stworzeniu świata. 3.Głośne czytanie uczniom opowiadania (przygotowujemy uczniów na przyjęcie nowej prawdy): ,,Popękany zbiornik” Bruno Ferrero ,, Na polu w odległości kilkudziesięciu metrów od siebie, stały dwa zbiorniki na wodę. Spogladały na siebie, a od czasu do czasu zamieniały kilka słów. Były bardzo różne. Pierwszy zbiornik był doskonały. Tworzyły go solidne i dokładnie dopasowane kamienie, tak, że zadna kropla cennej wody nigdy nie została uroniona. Drugi miał kilka szczelin, przypominających rany, z których sączyły się strumyczki wody. Pierwszy, wyniosły i dumny ze swojej doskonałości, wyraźnie rysował sie na tle zielonych pól i błękitu nieba. Jedynie jakieś owady i kilka ptaków ośmielało zbliżyć sie do niego. Drugi był otoczony kwitnącymi roslinami, morwami i powojem, które spijały wodę sączącą się ze szczelin. Nieustannie brzęczały tam owady, a ptaki wiły swe gniazda na jego krawędziach. Nie był wprawdzie doskonały, lecz czuł się bardzo szczęśliwy.” Czym różniły się zbiorniki na wodę? Dlaczego wokół drugiego zbiornika kwitły kwiaty, a ptaki wiły gniazda na jego krawędziach? Do jakich ludzi porównamy te zbiorniki? Do czego porównamy strumyczki wody wypływające z drugiego zbiornika? Dlaczego zbiornik był szczęśliwy? 4.Oba zbiorniki na wode to przykłady ludzi. Ludzi takich spotykamy wokół siebie; jedni szcześliwi, inni mniej albo wcale. Szczęście w opowiadaniu – dawało zbiornikowi towarzystwo owadów, ptaków i roślin. Był szcześliwy, bo nie był sam- miał przyjaciół. Był szczęśliwy, bo pomagał innym- dawał cos od siebie. Mimo, iż na pozór niedoskonały, jednak o wielkim sercu – przepełnionym dobrem- które darował innym. Strumienie dobra wypływające ze zbiornika, były źródłem szczęścia dla innych, ale i dla niego samego. Na poprzedniej lekcji mówilismy, że wszystko co stworzył Pan Bóg było bardzo dobre. Dobre i szczęśliwe. - Czy również i dziś, świat jest nadal taki , jak w chwili stworzenia? Każdy z nas, każdy człowiek, ma możliwość by owe szczęście zapanowało wokół niego i w nim samym. Mamy wokół siebie bliźnich, wobec których powinniśmy kierować się dobrem i miłością. W Piśmie Świętym znajdziemy słowa Pana Jezusa, który mówi: ,,WSZYSTKO, CO UCZYNILIŚCIE JEDNEMU Z TYCH BRACI MOICH NAJMNIEJSZYCH.MNIESCIE UCZYNILI.'' Każdy z nas chce być szczęśliwy, chce miec przyjaciół, chce by go inni szanowali, okazywali dobro. W jaki sposób możemy to osiągnąć? (samemu czynić dobro) Pan Bóg chciał, by swiat pozostał dobrym. I to, czy tak będzie zalezy tylko od nas. Czyniąc dobro bliźnim, okazuję miłość Bogu, który czeka na mnie w Królestwie niebieskim. Dlatego my dzisiaj chcemy zobowiązać się do tego, by od tej chwili czynić tylko dobro. Każdy z was pokoloruje otrzymany rysunek dłoni, podpisze swoim imieniem i przyklei na przygotowanym plakacie pt.,, Ta ręka czyni dobro” 5.Zapisanie tematu na tablicy – uczniowie w zeszycie. 6.Przepisanie tekstu z tablicy. 7.Wspólne odśpiewanie piosenki religijnej. 8.Uzupełnianie otrzymanego rysunku i wklejenie do zeszytu. 9.Wykonanie ilustracji do opowiadania. 10.Modlitwa. Wyświetleń: 3434
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |