Katalog

Dorota Krzyżak, 2010-05-10
Konin

Język angielski, Program nauczania

Program pracy szkolnego koła języka angielskiego.

- n +


Program pracy
Szkolnego Koła Języka Angielskiego
w Szkole Podstawowej nr 15 im. Polskich Olimpijczyków
w Koninie

Opracowany przez nauczyciela mianowanego
panią mgr Dorotę Krzyżak
Konin, dn.04.09.2007r.

Spis treści:
I. Ogólna charakterystyka programu.
II. Cele szczegółowe Szkolnego Koła Języka Angielskiego.
III. Cele wychowawcze Szkolnego Koła Języka Angielskiego.
IV. Treści nauczania.
V. Procedury osiągania celów.
VI. Przewidywane osiągnięcia uczniów.
VII. Uwagi metodyczne na temat realizacji programu.
VIII. Ewaluacja programu.
IX. Materiały dydaktyczne wykorzystane w procesie nauczania.

I - Ogólna charakterystyka programu:
Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego jakie odbywać się będą w ramach Szkolnego Koła Języka Angielskiego przeznaczone są dla uczniów szczególnie zainteresowanych językiem, kulturą, historią i geografią krajów anglojęzycznych, w szczególności Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Kółko skierowane jest dla uczniów klas piątych i szóstych. Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach jest dobrowolne i nieograniczone tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych językowo; jest bowiem liczna grupa uczniów dobrych, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania w danym przedmiocie.

Głównym celem koła językowego jest rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, poszerzanie ich wiedzy językowej, przygotowanie do konkursów i uroczystości szkolnych oraz do dalszego kształcenia w gimnazjum.

II – Cele szczegółowe Szkolnego Koła Języka Angielskiego:
- wykształcenie samodzielności poprzez naukę korzystania ze słowników, poszukiwanie informacji w materiałach źródłowych,
- uczenie samodzielnego rozwiązywania problemów gramatycznych (odkrywanie własnych sposobów dochodzenia do ich rozwiązania),
- wzbogacanie słownictwa z zakresu wybranych zagadnień,
- przyswajanie nowych zagadnień gramatycznych (Past Tense, Past Continuous Tense, I conditional – I okres warunkowy, Present Perfect Tense),
- poznawanie elementów kultury wybranych krajów anglojęzycznych (patronowie, symbole, flagi, itp.),
- poznanie wybranych zagadnień historycznych i geograficznych,
- poznanie sławnych bohaterów - wybrani poeci, pisarze, politycy krajów anglojęzycznych.


III – Cele wychowawcze Szkolnego Koła Języka Angielskiego:
- współpraca w zespole,
- rozwijanie pozytywnych nastawień do języka,
- umiejętność samodzielnej pracy,
- umiejętność dotarcia do odpowiednich materiałów i dokonywanie selekcji potrzebnych materiałów,
- reprezentowanie szkoły w konkursach.

IV – Treści nauczania:
Geografia: państwo i ludność Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Historia Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Monarchia.
Londyn – stolica Wielkiej Brytanii.
Tradycje świąteczne.
Sport.
Literatura brytyjska.
Zagadnienia gramatyczne.
Wzbogacanie słownictwa.



Szczegółowy plan pracy koła
Zagadnienia
programowe Osiągnięcia
uczniów Metody
I formy pracy Środki
dydaktyczne Liczba
godzin
Geografia: państwo
i ludność W. Brytanii
oraz USA Uczniowie potrafią:
- określić położenie geograficzne podanych krajów,
- wymienić nazwy największych miast, gór, rzek,
- opisać warunki klimatyczne,
- wymienić symbole narodowe oraz patronów Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii Pn., USA.
- Scharakteryzować ludność tych krajów. - praca
z mapą,
- praca
z tekstem,
- pogadanka - Mapy fizyczne, polityczne, konturowe W. Bryt., USA.
- Ksero z symbolami narodowymi.
- Artykuły i materiały nauczyciela.
3
Historia W. Brytanii i USA Uczniowie potrafią;
- podać podstawowe informacje dotyczące historii.
- Omówić wybrane zagadnienia historyczne.
- Wymienić ważnych bohaterów historycznych.
- Scharakteryzować losy Indian w USA. - praca z tekstem,
- pogadanka - ksero materiałów źródłowych,
- karty pracy 3
Monarchia Uczniowie potrafią:
- wymienić członków brytyjskiej rodziny królewskiej.
- Wyrazić opinię na temat przyszłości monarchii - praca z tekstem ,
- dyskusja - ksero z tekstem o rodzinie królew -skiej,
- artykuły i zdjęcia z gazet 2
Londyn – stolica W. Brytanii Uczniowie potrafią:
- wymienić i opisać najważniejsze zabytki Londynu,
- skonstruować krótką wypowiedź o najciekawszych miejscach Londynu - projekcja filmu,
- praca z mapą Londynu i plakatem z zabytkami tego miasta,
- praca z przewodni -kiem,
- praca w parach - kaseta z filmem o Londynie,
- przewodnik,
- mapa
- ksero tekstu o Londynie 2
Tradycje świąteczne Uczniowie potrafią:
- wymienić nazwy świąt obchodzonych w Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii Pn., USA.
- Zredagować kartkę z życzeniami świątecznymi na Boże Narodzenie i Wielkanoc,
- Porównać Boże Narodzenie oraz Wielkanoc w Polsce i krajach anglojęzycznych
- Napisać Walentynkę,
- Wymienić i zapisać charakterystyczne słownictwo dla poznanych świąt. - Pogadanka.
- Praca z tekstem.
- Project.
- Ćwiczenia praktyczne – układanie życzeń,przygodo- wanie Walentynek,
- Nauka kolęd angielskich.
- Praca indywidualna.
- Praca w grupach. - Artykuły z czasopism oraz materiał ksero.
- Kartki z życzeniami.
- Karty pracy.
- Słowniki 6 - 7
Sport Uczniowie potrafią:
- Wymienić nazwy wybranych dyscyplin sportowych.
- Skonstruować wypowiedzi na temat wpływu sportu na zdrowie człowieka.
- Przygotować zestaw pytań, które zadałby ulubionemu sportowcowi.

- praca ze słownikiem.
- Praca w parach oraz indywidualna. - słowniki.
- Karty pracy.
- Artykuły z gazet. 1 - 2
Literatura brytyjska. Uczeń potrafi:
- wymienić nazwiska wybitnych pisarzy i poetów anglojęzycznych i ich dzieła.
- Omówić twórczość wybranego pisarza/ poety.
- Przygotować krótką wypowiedź na temat wybranego twórcy. - Pogadanka
- Praca z tekstem. - Biografia wybranego twórcy,
- Ksero z utworami.
2 -3
Zagadnienia gramatyczne. Uczeń potrafi:
- stosować czas Past Simple (zna czasowniki nieregularne).
- Zna i stosuje czas Past Continuous.
- Zna i potrafi konstruować zdania w I trybie warunkowym.
- Popranie stosować przedimki.
- Zna i stosuje prawidłowy szyk wyrazów (przymiotników) w zdaniu.
- Zna i potrafi stosować czas Present Perfect. - ćwiczenia praktyczne.
- Praca z planszami.
- Rozwiązywanie testów.
- Praca indywidualna i zbiorowa. - Karty pracy.
- Zestawy testów.
- Gramatyka języka angielskiego dla szkoły podstawo -wej i gimnazjum. 7
Wzbogacanie słownictwa Uczeń potrafi:
- stosować poznane słownictwo w wypowiedzi ustnej i pisemnej,
- wymieni poznane idiomy i skróty SMS –owe. - ćwiczenia praktyczne.
- Praca z tekstem.
- Praca ze słownikiem.
- Słownik.
- Karty pracy. 3 -4

V - Procedury osiągania celów:
1. Ćwiczenia praktyczne, wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w celu znalezienia analogii, dokonania uogólnień, wyciągania wniosków.
2. Dostrzeganie problemu, objaśnianie trudnych treści związanych z językiem angielskim, praca nad znalezieniem najlepszego i najłatwiejszego sposobu ich zapamiętania .
3. Wykonanie plakatów, kart świątecznych, prac typu ‘project’; omówienie i analiza rozwiązań praktycznych wymienionych prac.
4. Omawianie i analizowanie głównych treści wiedzy językowej przydatnej w praktycznym użyciu języka.

VI – Przewidywane osiągnięcia uczniów:
1. Rozwijanie zainteresowań językowych i poszerzanie wiedzy językowej.
2. Umiejętność analogicznego myślenia i wyciągania wniosków.
3. Dostrzeganie wpływu języka angielskiego w życiu codziennym, w prasie, w mediach.
4. Dostrzeganie możliwości jakie daje znajomość języka angielskiego we współczesnym świecie.
5. Wyrobienie szacunku i tolerancji w odniesieniu do innych kultur i narodowości.
6. Stosowanie zintegrowanej wiedzy jako podstawy do poznawania nowej.

VII – Uwagi metodyczne na temat realizacji programu:
1. Realizacja programu wymaga od realizatora dużego zaangażowania i przygotowania odpowiednich materiałów.
2. Bardzo ważne jest aby na zajęciach wykształcić odpowiedni klimat i nastrój pracy, przestrzegać zasady dobrowolności oraz nie oceniania.
3. Podczas zajęć aktywować zarówno indywidualnie uczniów jak i odwoływać się do aktywności całej grupy jako jednego zespołu.
4. Wytworzyć klimat do poszukiwań i badań, zachęcać do dzielenia się swoimi pomysłami .
5. Zawsze zadbać o miłą i przyjazną uczniom atmosferę.

VIII – Ewaluacja programu:
1. Udział w konkursach szkolnych i powiatowych języka angielskiego.
2. Udział oraz przygotowywanie imprez i uroczystości związanych z językiem angielskim.

Wyświetleń: 11732


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.