Katalog Renata Prokopiak, 2010-05-07 Biała Podlaska Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć pozalekcyjnych koła języka angielskiego pt. ” Walentynki po angielsku ” w formie zabawy integracyjnej dla uczniów z klas IV-VI.Scenariusz zajęć pozalekcyjnych koła języka angielskiego pt. ” Walentynki po angielsku ” w formie zabawy integracyjnej dla uczniów z klas IV-VI. Data: Miejsce: udekorowana sercami – łańcuchy, balony - sala lekcyjna nr 4 Klasa: IV-VI Czas trwania : 2 godziny zegarowe Cele ogólne : - poznanie tradycji obchodzenia dnia Swiętego Walentego w krajach anglojęzycznych - poszerzanie wiedzy o anglosaskiej kulturze i obyczajach - wzbogacenie zasobu angielskiego słownictwa - doskonalenie sprawności mówienia poprzez swobodne porozumiewanie się w języku obcym - ćwiczenie umiejętności słuchania Cele operacyjne: - uczeń zna słownictwo związane z Walentynkami - uczeń wie jak zadać pytanie - uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie - uczeń umie opisać słownie wyraz - uczeń potrafi rozróżnić pytanie yes/no od pytania opisowego Cele wychowawcze: - integrowanie społeczności uczniowskiej z klas IV-VI - współpraca w zespole Materiały : Magnetofon, płyta CD z angielskimi utworami na Walentynki, tablica i marker, małe karteczki do wypisania imion wszystkich uczestników oraz imion dziewczynek , torebka lub puszka do loterii, przenośna tablica korkowa, lista z pytaniami i tabelką – w dwóch kopiach , pojedyncze karteczki z angielskim słownictwem – 10 sztuk, maskotka- serce , taśma klejąca, chusta do zawiązania oczu, drobne nagrody fantowe – małe walentynki angielskie, długopisy , lizaki itp. Formy pracy: -indywidualna -w zespole bez podziału na grupy -w parach Przebieg zajęć : 1.Wprowadzenie do tematu. -mówienie -utrwalenie słownictwa Uczniowie siadają w kole i każdy z nich musi powiedzieć wyraz/ skojarzenie wiążące się z Walentynkami, np. February, red , love. 2.Zabawa na wzór „ Blind Date” czyli Randki w Ciemno. -mówienie Chłopiec odzielony przenośną tablicą wybiera jedną z trzech kandydatek zadając 5 wybranych przez siebie pytań z listy. Pytania zadawane są w języku angielskim jak i również odpowiedzi wymagane są po angielsku. Ta sama wersja zabawy zostanie powtórzona z wybraną dziewczynką i trzema chłopcami .Zwycięskie pary nagrodzone zostaną wielkimi brawami widowni! 3.Walentynkowe zabawy językowe. Aby lepiej utrwalić nazewnictwo, nauczyciel zapisuje tytuł każdej gry , wyrazy i zwroty na tablicy! MUSICAL HEART -słuchanie angielskich piosenek -utrwalenie słówek left i right Uczniowie stają w kole. Jeden losowo wybrany uczeń trzyma maskotkę w kształcie serca. Nauczyciel włącza piosenkę angielską i uczniowie podają między sobą serce do momentu zatrzymania nagrania. Osoba która będzie trzymać serce podczas przerwania nagrania patrzy kto stoi po jej lewej stronie i ta osoba odpada z gry. Gramy do ostatniego ucznia! GUESS THE NAME TAG -urtwalenie słownictwa Nauczyciel wybiera jedną z 10 karteczek z wyrazem związanym z Walentynkami i przykleja ją dla wybranego ucznia na plecy. Uczeń nie wie jaki wyraz jest na jego plecach więc musi zadawać pytania i prosić o podpowiedź pozostałych uczniów. ROMEO AND JULIET -mówienie Uczniowie ustawiają koło z krzesełek. Wybrana zostanie jedna osoba która będzie mieć zawiązane oczy , następnie chodzi w kole i siada na kolanach wybranego ucznia pytając: „ Are you my Juliet or Romeo? ”. Chłopcy odpowiadają Romeo a dziewczynki Juliet , ale muszą tak zmienić głos aby zgadująca osoba nie odgadła imienia. Jeżeli rozpozna osobę to ta odpada z gry! HONEY,DO YOU LOVE ME? -mówienie Gra na pary – chłopiec/dziewczynka. Wszystkie dziewczynki siadają w półkolu .Pojedynczo chłopcy losują imię dziewczynki , podchodzą do swojej wybranki i mówią : „ Honey , I love you ”.Dziewczynka musi odpowiedzieć : „ Honey , I love you but you can’t make me smile ” ale nie uśmiechając się ani nie śmiejąc bo wtedy para odpada z gry. 4.Dyskoteka z romantycznymi angielskimi przebojami oraz „ Dancing Contest ” – konkurs tańca. Wybranie jury – nauczyciel oraz kilka uczniów/uczennic bez pary , którzy wybiorą najlepiej tańczącą parę na parkiecie. Zwycięska para taneczna otrzymuje walentynkową nagrodę. 5.Loteria fantowa. Wśród uczestników zostaje rozlosowanych kilka drobnych walentynkowych nagród w postaci lizaków, kartek walentynkowych , naklejek itp. 6.Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach. Nauczyciel prosi także uczniów o przypomnienie wyrazów lub zwrotów jakie udało im się poznać lub zapamiętać na zajęciach. Happy Valentine’s Day! Opracowanie: Opiekun Koła J.Angielskiego w SP7 w Białej Podlaskiej Renata Prokopiak Pomysły na gry zaczerpnięto ze strony internetowej www. geocities . com . Wyświetleń: 4230
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |