Katalog

Renata Prokopiak, 2010-05-07
Biała Podlaska

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć pozalekcyjnych koła języka angielskiego pt. ” Walentynki po angielsku ” w formie zabawy integracyjnej dla uczniów z klas IV-VI.

- n +

Scenariusz zajęć pozalekcyjnych koła języka angielskiego pt. ” Walentynki po angielsku ” w formie zabawy integracyjnej dla uczniów z klas IV-VI.

Data:
Miejsce: udekorowana sercami – łańcuchy, balony - sala lekcyjna nr 4
Klasa: IV-VI
Czas trwania : 2 godziny zegarowe

Cele ogólne :
- poznanie tradycji obchodzenia dnia Swiętego Walentego w krajach anglojęzycznych
- poszerzanie wiedzy o anglosaskiej kulturze i obyczajach
- wzbogacenie zasobu angielskiego słownictwa
- doskonalenie sprawności mówienia poprzez swobodne porozumiewanie się w języku obcym
- ćwiczenie umiejętności słuchania
Cele operacyjne:
- uczeń zna słownictwo związane z Walentynkami
- uczeń wie jak zadać pytanie
- uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie
- uczeń umie opisać słownie wyraz
- uczeń potrafi rozróżnić pytanie yes/no od pytania opisowego
Cele wychowawcze:
- integrowanie społeczności uczniowskiej z klas IV-VI
- współpraca w zespole

Materiały :
Magnetofon, płyta CD z angielskimi utworami na Walentynki, tablica i marker, małe karteczki do wypisania imion wszystkich uczestników oraz imion dziewczynek , torebka lub puszka do loterii, przenośna tablica korkowa, lista z pytaniami i tabelką – w dwóch kopiach , pojedyncze karteczki z angielskim słownictwem – 10 sztuk, maskotka- serce , taśma klejąca, chusta do zawiązania oczu, drobne nagrody fantowe – małe walentynki angielskie, długopisy , lizaki itp.

Formy pracy:
-indywidualna
-w zespole bez podziału na grupy
-w parach

Przebieg zajęć :
1.Wprowadzenie do tematu.
-mówienie
-utrwalenie słownictwa
Uczniowie siadają w kole i każdy z nich musi powiedzieć wyraz/ skojarzenie wiążące się z Walentynkami, np. February, red , love.

2.Zabawa na wzór „ Blind Date” czyli Randki w Ciemno.
-mówienie
Chłopiec odzielony przenośną tablicą wybiera jedną z trzech kandydatek zadając 5 wybranych przez siebie pytań z listy. Pytania zadawane są w języku angielskim jak i również odpowiedzi wymagane są po angielsku. Ta sama wersja zabawy zostanie powtórzona z wybraną dziewczynką i trzema chłopcami .Zwycięskie pary nagrodzone zostaną wielkimi brawami widowni!

3.Walentynkowe zabawy językowe.
Aby lepiej utrwalić nazewnictwo, nauczyciel zapisuje tytuł każdej gry , wyrazy i zwroty na tablicy!

MUSICAL HEART
-słuchanie angielskich piosenek
-utrwalenie słówek left i right
Uczniowie stają w kole. Jeden losowo wybrany uczeń trzyma maskotkę w kształcie serca. Nauczyciel włącza piosenkę angielską i uczniowie podają między sobą serce do momentu zatrzymania nagrania. Osoba która będzie trzymać serce podczas przerwania nagrania patrzy kto stoi po jej lewej stronie i ta osoba odpada z gry. Gramy do ostatniego ucznia!

GUESS THE NAME TAG
-urtwalenie słownictwa
Nauczyciel wybiera jedną z 10 karteczek z wyrazem związanym z Walentynkami i przykleja ją dla wybranego ucznia na plecy. Uczeń nie wie jaki wyraz jest na jego plecach więc musi zadawać pytania i prosić o podpowiedź pozostałych uczniów.

ROMEO AND JULIET
-mówienie
Uczniowie ustawiają koło z krzesełek. Wybrana zostanie jedna osoba która będzie mieć zawiązane oczy , następnie chodzi w kole i siada na kolanach wybranego ucznia pytając: „ Are you my Juliet or Romeo? ”. Chłopcy odpowiadają Romeo a dziewczynki Juliet , ale muszą tak zmienić głos aby zgadująca osoba nie odgadła imienia.
Jeżeli rozpozna osobę to ta odpada z gry!

HONEY,DO YOU LOVE ME?
-mówienie
Gra na pary – chłopiec/dziewczynka. Wszystkie dziewczynki siadają w półkolu .Pojedynczo chłopcy losują imię dziewczynki , podchodzą do swojej wybranki i mówią : „ Honey , I love you ”.Dziewczynka musi odpowiedzieć : „ Honey , I love you but you can’t make me smile ” ale nie uśmiechając się ani nie śmiejąc bo wtedy para odpada z gry.

4.Dyskoteka z romantycznymi angielskimi przebojami oraz „ Dancing Contest ” – konkurs tańca.
Wybranie jury – nauczyciel oraz kilka uczniów/uczennic bez pary , którzy wybiorą najlepiej tańczącą parę na parkiecie. Zwycięska para taneczna otrzymuje walentynkową nagrodę.

5.Loteria fantowa.
Wśród uczestników zostaje rozlosowanych kilka drobnych walentynkowych nagród w postaci lizaków, kartek walentynkowych , naklejek itp.

6.Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach. Nauczyciel prosi także uczniów o przypomnienie wyrazów lub zwrotów jakie udało im się poznać lub zapamiętać na zajęciach. Happy Valentine’s Day!

Opracowanie:
Opiekun Koła J.Angielskiego w SP7 w Białej Podlaskiej
Renata Prokopiak

Pomysły na gry zaczerpnięto ze strony internetowej www. geocities . com .
Wyświetleń: 4230


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.