Katalog

Władysław Jamroziński, 2010-05-06
Bolków

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

- n +

Zespół Szkół nr 4

Plan Rozwoju Zawodowego
nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

Władysław Jamroziński
nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2010

Wałbrzych, 1 września 2007

Czynności Organizacyjne

1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty
- wniosek o rozpoczęcie stażu
- plan rozwoju zawodowego

2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
- gromadzenie dokumentacji

3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
- uzyskanie oceny dorobku zawodowego
- przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju

1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust.2 pkt 1
- udział w tworzeniu dokumentów szkolnych
- mierzenie jakości pracy szkoły, opracowanie planu pracy, programów nauczania, planów wynikowych itp.
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: kursy, konferencje metodyczne, szkolenia DODN i innych instytucji, w szczególności dotyczących kształcenia integracyjnego
- samodzielne studiowanie literatury fachowej, z naciskiem na publikacje o metodach i innowacjach w kształceniu integracyjnym
- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: literatury, płyt CD, słowników, plansz itp.
- uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej
- pedagogizacja rodziców w sprawach dotyczących trudności wychowawczych i dydaktycznych.
- pedagogizacja rodziców w sprawach dotyczących trudności wychowawczych i dydaktycznych
- działania promujące szkołę na zewnątrz, współpraca z wybranym gimnazjum celem zachęcania uczniów do kontynuowania nauki w naszej szkole, podkreślanie walorów i specyfiki szkoły

2. Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8 ust. 2 pkt 2
- przeprowadzenie w pracowni komputerowej lekcji otwartej języka angielskiego dla nauczycieli
- opracowywanie testów, sprawdzianów i innych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami z wykorzystaniem komputera.
- wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauką języka angielskiego
- śledzenie portali internetowych dotyczących kształcenia integracyjnego
- tworzenie z uczniami prezentacji multimedialnych o kulturze i zwyczajach krajów anglojęzycznych
- lektura publikacji w internecie Ministerstwa Edukacji Narodowej
- wprowadzanie informacji na szkolną stronę www dotyczących wyników konkursów języka angielskiego oraz najciekawszych prezentacji multimedialnych uczniów

3. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust.2 pkt 3
- prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
- konsultacje z innymi nauczycielami języka angielskiego
- opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego
- praca w szkolnym zespole przedmiotowym języka angielskiego
- pełnienie roli opiekuna stażu

4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust.2 pkt 4 lit. A
- praca z uczniami z dysfunkcjami, posiadającymi zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia
- praca z uczniem zdolnym
- przygotowywanie do udziału w konkursach angielskojęzycznych
- praca nowymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i nauczyciela
- nawiązanie współpracy z instytucjami statutowo zajmującymi się niepełnosprawnymi (PFRON, itp.) celem uzyskania możliwie wielorakich form pomocy dla uczniów z dysfunkcjami

5. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8 ust 2 pkt 4 lit.B
- uzyskanie uprawnień egzaminatora OKE, praca egzaminatora

6. Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym. § 8 ust 2 pkt 4 lit.D
- dalsze studiowanie języka hiszpańskiego

7. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły. § 8 ust. 2 pkt 5
- diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
- ustalenie i zastosowanie środków zaradczych

Wyświetleń: 3216


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.