![]() |
![]() |
Katalog Władysław Jamroziński, 2010-05-06 Bolków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.Zespół Szkół nr 4 Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Władysław Jamroziński nauczyciel języka angielskiego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2010 Wałbrzych, 1 września 2007 Czynności Organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - gromadzenie dokumentacji 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - uzyskanie oceny dorobku zawodowego - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust.2 pkt 1 - udział w tworzeniu dokumentów szkolnych - mierzenie jakości pracy szkoły, opracowanie planu pracy, programów nauczania, planów wynikowych itp. - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: kursy, konferencje metodyczne, szkolenia DODN i innych instytucji, w szczególności dotyczących kształcenia integracyjnego - samodzielne studiowanie literatury fachowej, z naciskiem na publikacje o metodach i innowacjach w kształceniu integracyjnym - gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: literatury, płyt CD, słowników, plansz itp. - uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej - pedagogizacja rodziców w sprawach dotyczących trudności wychowawczych i dydaktycznych. - pedagogizacja rodziców w sprawach dotyczących trudności wychowawczych i dydaktycznych - działania promujące szkołę na zewnątrz, współpraca z wybranym gimnazjum celem zachęcania uczniów do kontynuowania nauki w naszej szkole, podkreślanie walorów i specyfiki szkoły 2. Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8 ust. 2 pkt 2 - przeprowadzenie w pracowni komputerowej lekcji otwartej języka angielskiego dla nauczycieli - opracowywanie testów, sprawdzianów i innych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami z wykorzystaniem komputera. - wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauką języka angielskiego - śledzenie portali internetowych dotyczących kształcenia integracyjnego - tworzenie z uczniami prezentacji multimedialnych o kulturze i zwyczajach krajów anglojęzycznych - lektura publikacji w internecie Ministerstwa Edukacji Narodowej - wprowadzanie informacji na szkolną stronę www dotyczących wyników konkursów języka angielskiego oraz najciekawszych prezentacji multimedialnych uczniów 3. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust.2 pkt 3 - prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli - konsultacje z innymi nauczycielami języka angielskiego - opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego - praca w szkolnym zespole przedmiotowym języka angielskiego - pełnienie roli opiekuna stażu 4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust.2 pkt 4 lit. A - praca z uczniami z dysfunkcjami, posiadającymi zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia - praca z uczniem zdolnym - przygotowywanie do udziału w konkursach angielskojęzycznych - praca nowymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i nauczyciela - nawiązanie współpracy z instytucjami statutowo zajmującymi się niepełnosprawnymi (PFRON, itp.) celem uzyskania możliwie wielorakich form pomocy dla uczniów z dysfunkcjami 5. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8 ust 2 pkt 4 lit.B - uzyskanie uprawnień egzaminatora OKE, praca egzaminatora 6. Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym. § 8 ust 2 pkt 4 lit.D - dalsze studiowanie języka hiszpańskiego 7. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły. § 8 ust. 2 pkt 5 - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych Wyświetleń: 3216
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |