AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Raszka, 2010-04-29
Ustroń

Zajęcia artystyczne, Konspekty

Konspekt lekcji przeprowadzonej metodą malowania dziesiecioma palcami.

- n +

Konspekt lekcji przeprowadzonej metodą malowania 10 palcami.

Przedmiot: zajęcia plastyczne

Klasa: druga gimnazjum

Temat: Wyrazić siebie... wyrazić swoje emocje...

Data: 2008-02-08 (piątek).

Cele lekcji:
Uczeń:
• Wyraża swoje emocje
• Tworzy własną pracę (nie sugeruje się pracami innych)
• Koncentruje się na zadaniu
• Wie, że “wyrażanie “siebie nie oznacza malowania autoportretu.
• Rozwija umiejętności autoprezentacji
• Rozwija twórczość, artystyczną wrażliwość
• Usprawnia koordynację ruchowo- wzrokową
• Pogłębia wiadomości dotyczące różnych technik malarckich.
• Nabywa nowe doświadczenia.

Metody pracy:
• Pogadanka z uczniami (rozmowa na temat tego, co jest indywidualne, co lubimy, czym się interesujemy, co dla nas jest wartościowe, jak odbieramy świat, przekazujemy, ze wyrażając siebie, nie malujemy autoportretu, wykazujemy różnice między portretem a przedstawieniem siebie.) Przypominamy także, ze nie oceniamy innych, nie krytykujemy prac.
• Praca plastyczna przy użyciu metody „malowania 10cioma palcami”




Pomoce naukowe
• Sześć kubeczków z farbami
• Arkusz papieru dla każdego ucznia
• Miska z wodą
• Fartuchy ochronne


Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel sprawdza obecność ( obecnych 12 osób), pisze temat na tablicy.
2. Nauczyciel przeprowadza pogadankę i tłumaczy technikę malowania 10-cioma palcami.
3. Uczniowie nakładają fartuszki ochronne, rozkładają gazety na stolikach, nauczyciel w międzyczasie rozdaje kubeczki z farbami, na każdym stoliku jest 6 kubeczków z kolorami podstawowymi.
4. Uczniowie siedzą przy osobnych stolikach, zaczynają proces tworzenia zgodny z tematem wypisanym na tablicy.
5. Nauczyciel nie komentuje, nie sprawdza, nie podpowiada, służy pomocą techniczną (ewentualne rozlewanie farby), na stoliku ma nasączone jednorazowe chusteczki oraz papierowe ręczniczki.
6. Po zakończonym procesie twórczym, uczniowie porządkują miejsca pracy, rysunki pozostawiają do wyschnięcia w klasie.
7. Nauczyciel w następnym tygodniu wywiesza wszystkie prace na klasowej gazetce. Podczas następnych zajęć prace będą omawiane, nauczyciel dostrzega w nich oryginalne techniki, mieszanie kolorów, chwali każda pracę podczas “wernisażu”.

Małgorzata Raszka.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6138


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.