Katalog Aleksandra Araszkiewicz, 2010-04-26 Szamotuły Język polski, Konspekty Konspekt lekcji - Powtórka z form wypowiedzi - ogłoszenie, zaproszenie, plakat.Temat lekcji: Powtórka z form wypowiedzi – ogłoszenie, zaproszenie, plakat. klasa 6 Cele ogólne: Cykl lekcji poświęconych powtórzeniom form wypowiedzi. Uczeń ćwiczy różne formy wypowiedzi, w tym: zaproszenie, ogłoszenie, plakat. Zwraca uwagę na słownictwo i odpowiednie formy. Cele szczegółowe: Uczeń ćwiczy pisanie zaproszenie i ogłoszenia na temat wystawy uczniowskiej. Tekst dostosowuje do adresata. Zwraca uwagę na wszystkie elementy tych form. Informacje umieszcza na plakacie. Metody i formy nauczania: Pogadanka, prezentacja, notatka, praca samodzielna. Środki dydaktyczne: Plakat z instrukcją napisania ogłoszenia oraz zaproszenia. Nauczyciel pyta o formy wypowiedzi, ćwiczone na poprzedniej lekcji (list, instrukcja, przepis). Sprawdza zadanie domowe. Nauczyciel pyta uczniów o cechy ogłoszenia (zawiadomienia). Podaje notatkę: „Ogłoszenie (zawiadomienie): treść: informacja o zebraniu, spotkaniu, wydarzeniu kulturalnym, itp.; elementy: czas (data i godzina), miejsce, cel, przyczyna; zwięzłość i rzeczowość!; pojedynczy lub zbiorowy adresat.” Nauczyciel poleca napisanie ogłoszenia na temat wystawy uczniowskiej. Nauczyciel sprawdza zadanie. Nauczyciel pyta uczniów o cechy zaproszenia. Podaje notatkę: „Zaproszenie: treść: informujemy adresata o jakimś wydarzeniu i prosimy, aby wziął w nim udział; elementy: czas (data i godzina), miejsce (adres), adresat, nadawca, cel, przyczyna, prośba; zwroty do adresata wielką literą!; zwroty: uprzejmie/serdecznie zapraszam, mam zaszczyt/honor zaprosić, proszę o przybycie…” Nauczyciel poleca napisanie ogłoszenia na temat wystawy uczniowskiej. Dzieli klasę na grupy (inny adresat). Nauczyciel sprawdza zadanie. Nauczyciel pyta o cechy plakatu. Podaje notatkę: „Plakat: funkcje plakatu – zwrócenie uwagi odbiorcy. Cechy plakatu – zwięzłość, przejrzystość, prostota, czytelność z określonej odległości. Kompozycja plakatu – technika, kolorystyka, tekst; treść: tytuł, odbiorcy, miejsce ekspozycji, czas, cel; najczęstsze błędy – nadmiar informacji oraz nieczytelność danych”. Uczniowie rysują szkic plakatu informującego o wystawie uczniowskiej. Nauczyciel sprawdza zadanie. Wyświetleń: 4778
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |