Katalog Beata Kwiczak, 2010-04-22 Czarnków Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt lekcji "Czy śnieg jest czysty?"Scenariusz lekcji edukacji wczesnoszkolnej Klasa I d - 17 Tydzień Temat: "Badamy, czy śnieg jest czysty" Wysłuchanie wiersza H. Szayerowej Co rzec można o śniegu. Opowiadanie historyjki obrazkowej pt. “Jak sprawdzały dzieci, czy śnieg jest czysty”. Układanie wyrazów z sylab. Budowa zadania tekstowego. Wyklejanie plasteliną śnieżynki na kartonie. Cele: – wynikające osiągnięcia: - opowiada historyjkę obrazkową - wie, że śnieg jest brudny - uświadamia sobie części składowe zadania tekstowego - potrafi wykleić wzór śnieżynki. Metody pracy: podające ( przyswajanie: pogadanka, rozmowa, praca z tekstem, instrukcja) poszukujące (odkrywanie: elementy metody problemowej) eksponujące (obserwacja) praktyczne (ćwiczeń i działań praktycznych) Formy pracy: zbiorowa grupowa jednolita i zróżnicowana indywidualna jednolita i zróżnicowana Środki dydaktyczne: tekst wiersza „Co rzec można o śniegu” karta pracy karta matematyczna ( matematyka „Wesoła Szkoła) gra planszowa „Wyścig bałwanków” woreczki z koralikami (liczmany) plansze z zegarami karta pracy indywidualnej (opracowanie autorskie) plastelina, karton Podstawa Programowa 1.1 1.2 7.2 6.1 10.3 Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do tematu – „rozmowa zegarów” – zabawa matematyczna. np.: Jestem liczbą 4. Moje sąsiadki to 3 i 5. Jestem liczbą parzystą. Na zegarze to godzina czwarta. 2. Karta pracy indywidualnej – przeliczanie przedmiotów, kolorowanie określonej liczby przedmiotów. 3. Liczenie przedmiotów, doliczanie i odliczanie elementów (każde dziecko otrzymuje woreczek z koralikami i wykonuje polecenia nauczyciela, np.: ułóż tyle koralików, ile kul miał bałwanek ile bałwanków ułożysz z 6 koralików? Itp. 4. Zadanie tekstowe – budowa zadania tekstowego: na tablicy umieszczone są tabliczki z treścią zadania (w rozsypce) dzieci otrzymują polecenie przeczytania zadania i ułożenia treści we właściwej kolejności. Następnie wycinaja te same elementy na swoich kartkach. Zadanie wklejają do zeszytu i rozwiązują: 4 + 2 = 6 Dokonują zapisu w zeszycie. 5. Wysłuchanie wiersza H. Szayerowej "Co rzec można o śniegu". - Wypowiedzi na temat treści wiersza. - Układanie wyrazów z sylab: kula, Ula, … 6. Opowiadanie historyjki obrazkowej pt. “Jak sprawdzały dzieci, czy śnieg jest czysty”. 7. Wyjście na boisko w celu przeprowadzenia doświadczenia – zebranie śniegu do pojemnika. Powrót do klasy. Ogrzanie pojemnika – roztopienie śniegu, przefiltrowanie i sprawdzenie, czy śnieg jest czysty? WNIOSEK: Śnieg jest zanieczyszczony. 8. Wyklejanie plasteliną śnieżynki na kartonie. 9. Praca z kartą pracy – „Wesoła szkoła” 10. Zakończenie, ocena. Opracowanie: Beata Kwiczak SP1 w Czarnkowie Wyświetleń: 3020
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |