Katalog Katarzyna Śliwińska, 2010-04-22 Chełm Język angielski, Scenariusze SCENARIUSZ LEKCJI KORELUJĄCEJ WIEDZĘ Z JĘZYKA POLSKIEGO I ANGIELSKIEGOSCENARIUSZ LEKCJI KORELUJĄCEJ WIEDZĘ Z JĘZYKA POLSKIEGO I ANGIELSKIEGO TEMAT: W PIEKLE LUDZKICH NAMIĘTNOŚCI – „MAKBET” WILLIAM SZEKSPIR CZAS: 2 GODZINY LEKCYJNE 1. czas – 3 min. Czynności organizacyjne 2. czas – 5 min. Zapoznanie uczniów z celem lekcji, prezentacja pracy domowej (odczytanie notatek na temat teatru elżbietańskiego, wskazanie nowatorskich elementów dramatu) 3. czas 20 min. / praca w grupach, metoda problemowa, mind mapping (mapa myśli) Stworzenie sytuacji problemowej za pomocą pytań: A) Co stanowi klucz do interpretacji tragedii o Makbecie? B) Na czym polega odmienność i niezwykłość trzech scen z czarownicami? C) Ustalenie, kim są czarownice? Przywołanie fragmentów z wiedźmami, zwrócenie uwagi na ich wygląd 4. czas – 12 min./ praca indywidualna, dyskusja Prezentacja pracy w grupach w formie techniki mind mapping. Sporządzenie planu miasta z perspektywy ptasiej - centrum -> tytuł utworu - odchodzące główne ulice -> główne problemy dzieła - od nich odchodzące problemy drugoplanowe Formułowanie wniosków 5. czas – 15 min. / praca w grupach Uczniowie podzieleni na grupy tłumaczą wybrany fragment 6. czas – 15 min. / praca w grupach Podsumowanie pracy nad tłumaczeniem tekstów 7. czas – 10 min. / praca indywidualna, metoda problemowa Wyrażanie refleksji osobistych na temat omawianego dramatu i postępowania bohatera - Na czym polega wina Makbeta? - Dlaczego Makbet decyduje się na profanację świętości? - Dlaczego dramat Szekspira musiał zakończyć się śmiercią Makbeta? 8. czas – 2 min. Ocena pracy uczniów 9. czas – 2 min. Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej: Napisz w języku angielskim scenkę dramatyczną wykorzystując dramaturgiczne odkrycie Szekspira 10. czas – 6 min. Ewaluacja lekcji Wyświetleń: 1603
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |