Katalog Monika Moroniewicz-Woźniak, 2010-03-29 kraków Plastyka, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy - plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (plastyka i pedagogika specjalna)Monika Moroniewicz-Woźniak Zespół Szkół Ogólnokształcących Nauczyciel mianowany im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2007r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2010r. Sporządzony w oparciu o: „Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli” WYMAGANIA §8 ust.2 pkt 1 „uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań, mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły [...].” 1. FORMY REALIZACJI Wstępna analiza własnych umiejętności. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Autorefleksja. TERMINY Wrzesień 2007r. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Teczka osiągnięć zawodowych. 2. FORMY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych Założenie teczki „Awans zawodowy” TERMINY Wrzesień 2007r. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego potwierdzony przez dyrekcję szkoły. Teczka „Awans zawodowy”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz w prawie oświatowym. TERMINY Okres stażu. 3. FORMY REALIZACJI Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wenątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Udział w konferencjach i warsztatach: · doskonalących metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym. · poszerzających wiedzę i umiejętności nt. technik plastycznych. Koleżeńskie hospitacje. Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Dokumentacja z posiedzeń Rad Pedagogicznych. Potwierdzenia udziału. Scenariusze zajęć. Recenzje literatury, notatki, wykaz przyswojonych pozycji. WYMAGANIA §8 ust.2 pkt 2 „wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” 1. FORMY REALIZACJI Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Opracowywanie zadań do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym. Opracowanie komputerowego albumu zdjęć prezentującego dzieła sztuki z dziedziny: malarstwa, architektury i rzeźby. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową. 2. FORMY REALIZACJI Prezentacja dorobku artystycznego uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kłaju. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Redagowanie strony internetowej www.plastyka.ovh.org TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Strona internetowa 3. FORMY REALIZACJI Korzystanie z internetu. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Śledzenie aktualności na portalach internetowych. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Wydruki stron. WYMAGANIA §8 ust.2 pkt 3 „umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” 1. FORMY REALIZACJI Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Opracowanie scenariuszy. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Scenariusze. 2. FORMY REALIZACJI Prowadzenie zajęć integracyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym z uczniami klas I – III szkoły podstawowej. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Opracowanie scenariuszy. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Scenariusze, Publikacje w internecie, Zdjęcia. 3. FORMY REALIZACJI Opublikowanie w portalu internetowym „Planu Rozwoju Zawodowego”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe. TERMINY Wrzesień/Październik 2007 DOWODY REALIZACJI, UWAGI Publikacja w Internecie. 4. FORMY REALIZACJI Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Rozmowy z nauczycielami. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Opis. 5. FORMY REALIZACJI Prezentacja własnego dorobku artystycznego. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Udział w wystawie „Nauczyciel-twórca”, organizowanej przez Dom Kultury Solvay. TERMINY Lipiec/sierpień 2008, 2009, 2010 DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia, katalog wystawy. WYMAGANIA §8 ust.2 pkt 4 lit.a „opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” 1. FORMY REALIZACJI Opracowanie indywidualnego programu nauczania uczniów uzdolnionych plastycznie. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Analiza programów nauczania. Konsekwentne wdrażanie zaplanowanych działań. Przeprowadzanie stałej ewaluacji sposobu przeprowadzania działań i na bieżąco korygowanie wstępnego planu działań. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Opracowany program, Zaświadczenie dyrektora. 2. FORMY REALIZACJI Praca w zespole powołanym do opracowania i wdrożenia „Programu pracy wychowawczej z Patronem Szkoły”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Opracowanie programu i przedstawienie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. TERMINY Wrzesień / październik 2007 DOWODY REALIZACJI, UWAGI Opracowany „Program pracy wychowawczej z Patronem Szkoły” 3. FORMY REALIZACJI Wdrażanie „Programu pracy wychowawczej z Patronem Szkoły”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wykonanie projektu kącika patrona szkoły. Akceptacja dyrektora. Opracowanie corocznego konkursu interdyscyplinarnego związanego z popularyzacją działalności i twórczości patrona szkoły. TERMINY I Okres Roku szkolnego 2007/2008 DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia, Scenariusz konkursu. WYMAGANIA §8 ust.2 pkt 4 lit.c „poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” 1. FORMY REALIZACJI Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Własne refleksje po odbytych różnych formach doskonalenia zawodowego. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego. 2. FORMY REALIZACJI Wykonanie wystawy plastycznej „Historia papieru – jak powstaje, jakie są rodzaje oraz jego zastosowanie w życiu codziennym i sztukach plastycznych”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wykonanie przez dzieci prac plastycznych pod moją opieką. Zaproszenie do wspólnego zorganizowania wystawy nauczyciela historii i techniki. TERMINY Kwiecień/Maj 2008r. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. Zaświadczenie pracowników Biblioteki Gminnej w Kłaju. 3. FORMY REALIZACJI Wystawa prac uczniów podczas „Dnia Prezentacji Szkolnych Talentów”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wykonanie przez dzieci prac plastycznych pod moją opieką. TERMINY Maj/Czerwiec 2008r. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. 4. FORMY REALIZACJI Wykonanie wystawy plastycznej „Kłaj w oczach najmłodszych mieszkańców”. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wykonanie przez dzieci prac plastycznych pod moją opieką. TERMINY Maj/Czerwiec 2009r.lub 2010r. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. Zaświadczenie dyrektora. 5. FORMY REALIZACJI Stosowanie w pracy metod aktywizujących SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Poszukiwanie nowych, ciekawych metod pracy. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Scenariusze zajęć. 6. FORMY REALIZACJI Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Organizowanie wycieczek, wyjazdów do kina, muzeum, na wystawy. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zaświadczenia, dokumentacja wycieczek, fotografie. 7. FORMY REALIZACJI Diagnozowanie potrzeb uczniów. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Ankietowanie. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Raporty z ankiet. 8. FORMY REALIZACJI Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie kółka plastycznego. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Zajęcia kółka plastycznego na różnych etapach edukacyjnych. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Przykładowe prace, zaświadczenie dyrektora. 9. FORMY REALIZACJI Udział uczniów w konkursach. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wyszukiwanie propozycji różnych instytucji dotyczących pozaszkolnych konkursów plastycznych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursie. Propozycje konkursów szkolnych: przygotowanie regulaminów, plakatów, powołanie komisji, koordynacja pracy, pomoc uczniom w pracy, nagrodzenie uczniów. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Potwierdzenia dyrektora. Zdjęcia. 10. FORMY REALIZACJI Oprawa plastyczna uroczystości szkolnych. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Współpraca z osobami odpowiedzialnymi za daną uroczystość. Wykonanie projektów. Praca nad scenografią. Montaż. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. Potwierdzenia dyrektora. 11. FORMY REALIZACJI Dbanie o estetyczny wygląd korytarzy szkolnych. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Wychodzenie z propozycjami zmian wystroju szkoły do dyrekcji i nauczycieli. Pomoc nauczycielom w urządzaniu klas, wykonywaniu gazetek itp. Wystrój szkoły z okazji świąt. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. Potwierdzenia. WYMAGANIA §8 ust. 2 pkt 4 lit.e „wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” 1. FORMY REALIZACJI Współpraca z pedagogiem szkolnym. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Rozmowy indywidualne, udział w szkoleniach prowadzonych przez pedagoga. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zaświadczenie. 2. FORMY REALIZACJI Współpraca z Samorządem Szkolnym. Oprawa plastyczna imprez organizowanych przez Samorząd Szkolny. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Organizacja dyskotek w celu zebrania funduszy na wykonanie dekoracji szkolnych. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Potwierdzenie współpracy. 3. FORMY REALIZACJI Współpraca z biblioteką szkolną i gminną. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Rozbudzanie u dzieci zainteresowania książką jako źródłem informacji. Wystawa prac dzieci w bibliotece szkolnej i gminnej. TERMINY Okres stażu. DOWODY REALIZACJI, UWAGI Zdjęcia. Poświadczenie dyrektora. 4. FORMY REALIZACJI Współpraca z lokalną prasą. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Pełnienie funkcji rzecznika prasowego szkoły. TERMINY Wrzesień 2007– Czerwiec 2008 DOWODY REALIZACJI, UWAGI Potwierdzenie współpracy. WYMAGANIA §8 ust. 2 pkt 5 „umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” 1. FORMY REALIZACJI Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. SPOSOBY OSIĄGANIA CELU Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych: a) ucznia niepełnosprawnego w stopniu lekkim; b) ucznia zdolnego – utalentowanego plastycznie Ustalenie metod pracy z dziećmi i działań edukacyjnych i wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów. Podsumowanie i wnioski. TERMINY Okres stażu DOWODY REALIZACJI, UWAGI Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. Wyświetleń: 5024
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |